Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Johan Keulemans op 23 juni 2013, 21:32:23
Een Hebe in bloei.

Heel mooi Johan , is dat een hebe voor de rotstuin? Hoe is de naam? Hoe hoog is hij?
Is hij volledig winterhard?
Groetjes
Lily-Anne

Luc Gilgemyn

Zoals bijna elk najaar produceert deze hybride van Rhododendron ferrugineum een flinke tweede bloei !

Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 27 augustus 2013, 21:31:57
Citaat van: Johan Keulemans op 23 juni 2013, 21:32:23
Een Hebe in bloei.

Heel mooi Johan , is dat een hebe voor de rotstuin? Hoe is de naam? Hoe hoog is hij?
Is hij volledig winterhard?
Groetjes
Lily-Anne

Oeps, zie de vraag nu pas.  ))2

De naam daar zijn de vogels al lang mee gaan vliegen.
Deze Hebe is momenteel ongeveer 25cm hoog en een 40cm breed.
Hij staat al enkele jaren onbeschermd in de tuin. Al heeft hij vorige winter wel vorstschade geleden.
Staat wel op een hele open plaatst.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Theo Stronks

Al vroeg in bloei deze Lithodora zahnii.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Theo Stronks op 21 februari 2014, 14:16:29
Al vroeg in bloei deze Lithodora zahnii.

Ook eentje dat ik op prijs stel Theo, maar ik verloor hem in het verleden al 2 x na harde vorst.  Heeft hij bij jou al meerdere winters doorstaan ?
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 februari 2014, 14:27:10
Citaat van: Theo Stronks op 21 februari 2014, 14:16:29
Al vroeg in bloei deze Lithodora zahnii.

Ook eentje dat ik op prijs stel Theo, maar ik verloor hem in het verleden al 2 x na harde vorst.  Heeft hij bij jou al meerdere winters doorstaan ?
Hij staat bij mij al sinds 2005 in de tuin,de bloei is wisselend per jaar, afhankelijk hoe de winter is geweest.

Luc Gilgemyn

Staat hij min of meer op een "warmer" plekje Theo ??
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 februari 2014, 16:19:05
Staat hij min of meer op een "warmer" plekje Theo ??
Dat valt wel mee Luc,heeft eigenlijk alleen wat ochtend en avondzon.

Bert Stegeman

Even een vraagje.
Mijn broer heeft in zijn tuin de Araucaria araucana. Apenboom staan.
Deze vertoont veel bruine plekken. dit is de eerste keer dat hij bruin word
Ik heb zelf en hij ook al veel op internet rond gekeken.
Maar nog niet een passend antwoord gevonden.
Wie kan ons helpen --12 -4(

Gyi Peelaerts

 :)Ik weet niet of ik deze hier mag posten ,maar ik kon het niet laten.Het eerste jaar dat hij zijn bloemen zolang houdt .

Gyi

Hugo Van Woensel

Citaat van: Bert Stegeman op 18 maart 2014, 22:06:34
Even een vraagje.
Mijn broer heeft in zijn tuin de Araucaria araucana. Apenboom staan.
Deze vertoont veel bruine plekken. dit is de eerste keer dat hij bruin word
Ik heb zelf en hij ook al veel op internet rond gekeken.
Maar nog niet een passend antwoord gevonden.
Wie kan ons helpen --12 -4(
Bert lees het artiekel eens op volgende link: http://www.appeltern.nl/nl/veelgestelde_vragen/over_tuinieren/apenboom_met_bruine_takken


Frankie Wulleman

Deze Prunus incisia ‘Ko-Jo-No-Mai' is nog een klein struikje in de rotstuin.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op 22 maart 2014, 17:04:59
Deze Prunus incisia ‘Ko-Jo-No-Mai' is nog een klein struikje in de rotstuin.

Hij blijft het niet Frankie  ))8 --13 - hier staat hij al een 15 jaar en wordt elk jaar ca 20 cm ingesnoeid  --7 --7
Ik probeer hem kleiner dan 2,5 m te houden...  :-\
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 maart 2014, 21:55:17
Citaat van: Frankie Wulleman op 22 maart 2014, 17:04:59
Deze Prunus incisia ‘Ko-Jo-No-Mai' is nog een klein struikje in de rotstuin.

Hij blijft het niet Frankie  ))8 --13 - hier staat hij al een 15 jaar en wordt elk jaar ca 20 cm ingesnoeid  --7 --7
Ik probeer hem kleiner dan 2,5 m te houden...  :-\

Bijna niet te geloven, Luc, kun je hem echt niet kleiner houden... ?
Lichtervelde, West-Vlaanderen