Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Physoclainia orientalis,
Foto 2 Dysosma 'Spotty Dotty' Ik heb zelf een stekje van deze plant gekregen Johan. Zou je misschien een foto van de hele plant willen laten zien.
Gerrit,hierbij een foto van mijn Dysosma 'Spotty Dotty', daarnet gefotografeerd. Johan moet er straks maar zijn plant bij zetten
CitaatFoto 2 Dysosma 'Spotty Dotty' Ik heb zelf een stekje van deze plant gekregen Johan. Zou je misschien een foto van de hele plant willen laten zien.CitaatGerrit,hierbij een foto van mijn Dysosma 'Spotty Dotty', daarnet gefotografeerd. Johan moet er straks maar zijn plant bij zetten Zal zien dat ik er morgen een foto kan van maken.
Zoals beloofd vandaag tussen de regen door even een foto gemaakt van Dysosma 'Spotty
Citaat van: Magnar Aspaker op 31 mei 2012, 22:28:31Physoclainia orientalis,Heel mooi, Magnar. Is dat een gemakkelijke plant?
Citaat van: Wim Boens op 1 juni 2012, 17:40:30Citaat van: Magnar Aspaker op 31 mei 2012, 22:28:31Physoclainia orientalis,Heel mooi, Magnar. Is dat een gemakkelijke plant?Yes it's a hardy and easy plant, but not often seen. It comes up very early in the spring, as soon as the snow is gone. In the beginning the leaves are very dark, black-violet. Then the plant turns green over the first 3 or 4 weeks while flowering, It grows to about 40 cm. I usually have seeds of it every year, and they germinate well.
Heel mooi, Magnar. Is dat een gemakkelijke plant?Dank u, Magnar. Die zal ik misschien toch ook eens proberen!