Zoals beloofd, enkele cultivars die ik gisteren op de kop heb kunnen tikken.
Heb er ook wat over opgezocht, zodat ik nu opnieuw helemaal in de war ben over de namen...er moet hoogstnodig duidelijkheid gecreëerd worden over de cultivar- en de soortnamen. Is S. fortunei nu officieel een variëteit van S. cortusifolia of is het een soort op zich? Ik gebruik hier de naamgeving uit het boek van Malcolm McGregor, die S. fortunei en S. cortusifolia als aparte soorten behandeld. En al die vertaalde cultivarnamen uit het Japans leiden ook tot verwarring!
- Saxifraga 'Cheap Confections' (volgens het boek van Malcolm McGregor is het niet duidelijk of dit nu een fortunei of cortusifolia cultivar is, als fortunei een var. is van cortusifolia dan is deze vraag natuurlijk niet meer zo belangrijk). De helmknop zou koraalrood moeten zijn, maar misschien wordt deze dat wel nog als de bloem volledig open is.

- Saxifraga fortunei 'Black Ruby', bloeit zo te horen heel laat!
-
Saxifraga fortunei 'Sugar Plum Fairy' ...ik heb me er, net zoals vorig jaar, weer laten aan vangen

Het is opnieuw Saxifraga fortunei 'Cherry Pie'...och dan heb ik deze in het dubbel

- En nog een Saxifraga die ik vorig jaar als cadeautje van een heel vriendelijke forumnist heb ontvangen; Saxifraga fortunei 'Mount Nachi'