Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Gert Hoek op 8 april 2012, 19:11:15Nog een bakkie rariteiten, met ander andere een nieuwe gentiaan: G. brentae.Boven op het dak staat ook alweer van alles te bloeien, hier de showplanten (ook wel wat winterschade!)Maar ook in de verkoop-hoek op het dak wat mooie bloempjes.Gert waar heb je Gentiana brentae gevonden? Heb je er een grotere foto van? De bladeren moeten gelijken op Gentiana terglouensis.
Nog een bakkie rariteiten, met ander andere een nieuwe gentiaan: G. brentae.Boven op het dak staat ook alweer van alles te bloeien, hier de showplanten (ook wel wat winterschade!)Maar ook in de verkoop-hoek op het dak wat mooie bloempjes.
Gert waar heb je Gentiana brentae gevonden? Heb je er een grotere foto van? De bladeren moeten gelijken op Gentiana terglouensis.
Citaat van: Herman Mylemans op 8 april 2012, 19:37:57Gert waar heb je Gentiana brentae gevonden? Heb je er een grotere foto van? De bladeren moeten gelijken op Gentiana terglouensis.Herman, Gerd Stopp had die vorig najaar te koop. Misschien nu nog, maar ik ben niet zeker.
Citaat van: Herman Mylemans op 8 april 2012, 19:37:57Citaat van: Gert Hoek op 8 april 2012, 19:11:15Nog een bakkie rariteiten, met ander andere een nieuwe gentiaan: G. brentae.Boven op het dak staat ook alweer van alles te bloeien, hier de showplanten (ook wel wat winterschade!)Maar ook in de verkoop-hoek op het dak wat mooie bloempjes.Gert waar heb je Gentiana brentae gevonden? Heb je er een grotere foto van? De bladeren moeten gelijken op Gentiana terglouensis.Ik heb de plant geruild, ik zal er een beter beeld van schieten.
Deze zelf uitgezaaide Aquilegia is van onbekende origine (er staan heel wat soorten in de tuin) maar heeft waarschijnlijk wel flabellata genen in het bloed ! Amper 4 cm hoog !
Knappe prestatie Ger die Benthamiella,hoe lang heeft het geduurt voor die ging bloeien?
De derde foto toont een Draba die ik nog zelf heb gezaaid onder de naam D. korabensis???
Voor de eerste keer in bloei de rariteit van Patagonia!!Benthamiella longifolia.verder nog enkele aardige planten in de rotstuin,,,