Dank u wel heren.
Nog wat bemerkingen: Het is mijn plan om in deze nieuwe tuin veel Campanula's te verwerken. Het gebiedje wat u op de foto's ziet wordt een "no-go-area" voor slakken. In de rest van de tuin hijs ik de witte vlag

. Daar mogen de slakken 'nolens volens' hun gang gaan. Daar alleen maar slak ongevoelige planten.
De nieuwe crevice/tufa tuin wordt aan alle zijden begrensd door wanden en muren. In het toegangspad maak ik een ingegraven regengoot.
Ziet er al fantastisch uit Gerrit ! Maarrrrr... wees gewaarschuwd, daar gaan hééééééééééééél veel planten in
Maar Luc, zo een maagdelijke tuin is toch de droom van iedere rotstuinliefhebber. En zoals Frankie zegt:
Hoewel er nu nog veel plaats is, zal dat rap veranderen. Ik ken dat: een nieuwe rotstuin, joepie, lekker veel plaats, en plots staat het vol voor je er erg in hebt.
Ik besef dat het fenomeen 'crevice garden' op dit moment een hype is, overgewaaid uit de UK. Mede door het werk van Zdenek Zvolanek. Het is zo wat Danny zegt:
De crevicegardens worden populair in de lage landen .
Je maakt misschien wel een terechte opmerking Bart
Maar misschien een tip.....ga voor gewoon grijs split evt. gemengd met wat yellow-split....anders wordt
de kleur wel erg 'fel'.
Ik heb dit meer gezien en naar mijn bescheiden ..
.. mening is dit wat 'onnatuurlijk'.
Ik zal daar nog eens over nadenken en wat andere materialen ter afstrooiing proberen. Maar zou het niet zo zijn, dat na een jaar of zo het erge gele er wat afgaat? Hoe dan ook je opmerking is terecht.