Bloei mei - juni 2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2012, 08:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Luc Scheldeman

Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 17 juni 2012, 13:19:36
Een pulsatilla opgekweekt uit Pavelka zaad met een eerste bloem net boven de grond en extreem smalle bladeren.
Pulsatilla bungeana ssp. tenuifolia

Heel mooi Luc , uit Mongolie zeker ? Zou het kunnen dat de bloemen nogal variabel kunnen zijn van kleur ? Ik dacht dat ik er eentje heb met zwavelgele bloemen ? Of weer eens eentje die we gekocht hebben onder de foutieve naam ....
Hoe dan ook ,dit is een heel interessante soort want volgens mij blijven ze heel compact .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Ik zet hem hier maar neer .....geen echte rotsplant (al komt hij hoog uit de bergen vandaan ) en geen bloeiende plant ...
Toch vind ik deze zaadbes mooi ! Jullie weten natuurlijk over welke planten het gaat ....

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 juni 2012, 19:58:39
Heel mooi Luc , uit Mongolie zeker ? Zou het kunnen dat de bloemen nogal variabel kunnen zijn van kleur ? Ik dacht dat ik er eentje heb met zwavelgele bloemen ? Of weer eens eentje die we gekocht hebben onder de foutieve naam ....
Hoe dan ook ,dit is een heel interessante soort want volgens mij blijven ze heel compact .
Uit de Changai Mtns.
Ik ken de kleurvariatie in het wild niet, maar ik dacht alleen blauw-blauwpaars ??
Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op 17 juni 2012, 13:23:11
Nog wat bloei uit de rotstuin.
Arenaria pinifolia
Chiastophyllum oppositifolium
Erigeron speciosum
Eryngium varrifolium

Veel kleur in de rotstuin , Luc  ((14  
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Deze Geranium viel hier wel op vandaag : Geranium 'Anne Thomson'
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 17 juni 2012, 20:08:52
Uit de Changai Mtns.
Ik ken de kleurvariatie in het wild niet, maar ik dacht alleen blauw-blauwpaars ??

Ik zag op het internet al foto's met nagenoeg witte bloemen , zwavelgeel kwam ik nog niet tegen . ... Het wordt tijd dat we het nieuwe boek van C.G. Wilson gaan hebben ....worden we misschien weer wat wijzer ?

Frankie Wulleman

Een overzichtje van een stukje rotstuin, waarbij Verbascum 'Letitia' nu de hoofdrol speelt.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 18 juni 2012, 18:26:49
Een overzichtje van een stukje rotstuin, waarbij Verbascum 'Letitia' nu de hoofdrol speelt.

Heel veel kleur , Frankie !  ((14 prachtige rotstuin !

Hier in de rotstuin staat Hypericum coris in bloei. Heb deze meegebracht uit Harlow dit voorjaar.
Ieper , West-Vlaanderen

Gyi Peelaerts

Een prachtig stukje rotstuin mooie kleur afwisseling  ((14 ((12 knap werk Frankie

Gyi

Lida Lourens

Citaat van: Frankie Wulleman op 18 juni 2012, 18:26:49
Mooi kleurig stukje rotstuin Frankie. Een overzichtsfoto is toch altijd interessant.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

Een heerlijke dag vandaag. Waarschijnlijk in heel Nederland en België, want er is weinig te doen op het forum. --13
Allen druk in de tuin bezig om de schade in te halen van al die dagen welke we niet in ons hof konden werken.
Wel dan, maar even een Papaver speciaal voor Jan. Hier en daar heb ik er nog wel eentje vergeten te verwijderen
en derhalve maar even deze kiek gemaakt. Trouwens deze bloem mag ook zaad knoppen gaan zetten omdat ik de kleur wel
mooi vind.

Jan Fouquaert

Dank je Lida, als ik die Jan ben.
Mooie bloem trouwens. ((14
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Lida Lourens

Hebben we dan nog meer Jannen die Papavers lekker vinden??
In het vervolg zal ik er een F-je achter zetten.
Groet Lida