Bloei mei - juni 2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2012, 08:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Sven de Groot

Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 mei 2012, 08:49:56

Hier nog net niet in bloei zijn Linum elegans die de winter goed is doorgekomen tussen de tufstenen - Linum capitatum die net iets kleiner lijkt dan Gemmel's hybrid en dan nog Linum dolomiticum, vorig jaar gezaaid maar zal vermoedelijk nog niet bloeien dit jaar.
De Linum perenne ssp alpinum "Alice Blue" heb ik begin dit voorjaar op de kop getikt - moet nog in bloei komen.
Watch this space, Gerrit !  ;D

Deksels (@#$%*@), hebben al die lui daar in Vlaanderen de mooiste Linums aangeschaft en uitgezaaid en ik weet van niets. En als pleister op de wond mag ik naar de plaatjes kijken.

Wim Boens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  8 mei 2012, 13:00:47

Hier nog net niet in bloei zijn Linum elegans die de winter goed is doorgekomen tussen de tufstenen - Linum capitatum die net iets kleiner lijkt dan Gemmel's hybrid en dan nog Linum dolomiticum, vorig jaar gezaaid maar zal vermoedelijk nog niet bloeien dit jaar.
De Linum perenne ssp alpinum "Alice Blue" heb ik begin dit voorjaar op de kop getikt - moet nog in bloei komen.

Deksels (@#$%*@), hebben al die lui daar in Vlaanderen de mooiste Linums aangeschaft en uitgezaaid en ik weet van niets. En als pleister op de wond mag ik naar de plaatjes kijken.

Er zit hier iemand op het forum die al enkele jaren wat Linum-soortjes in zijn rotstuin heeft, ik zal hem eens vragen om wat foto's te posten!  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Lida Lourens

Citaat van: Sven de Groot op  8 mei 2012, 12:12:52
Citaat van: Wim Boens op  8 mei 2012, 11:30:49
Citaat van: Lida Lourens op  7 mei 2012, 22:50:39
Arisaema ?
Arisaema nepenthoides??

Yep.

Sven en Wim, heel erg bedankt. Ik had er heel veel soorten van de laatste jaren en er zijn maar weinig van overgebleven deze winter, terwijl
ik ze allemaal keurig had afgedekt met takken van verschillende soorten Cryptomeria's. Jammer, maar wat hier niet wil zijn, moet maar weg blijven.
Hierdoor heb ik dit voorjaar nieuwe gekocht en deze is daar niet bij. Dus....een goede uitbreiding en alles weer op naam.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  8 mei 2012, 13:00:47

-5(  rustig blijven Gerrit, intussen hebben die "lui in Vlaanderen" ook al een mooie verzameling van Linum naamplaatjes waarvan de bijbehorende plantjes helaas het tijdelijke met het eeuwige hebben verwisseld...  ((15
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Ha ha, heel grappig Luc, maar ondertussen staat het geslacht Linum in de schijnwerpers en dat kan geen kwaad. Het wordt hier vervolgd, mooi zo.

Jan Fouquaert

Citaat van: Gerard Verweij op  8 mei 2012, 11:27:23
Hallo Jan,
Ik zie op de foto, dat jouw Ramonda gewoon horizontaal staat, maar lees overal, dat het beter is deze verticaal te plaatsen.
Heb jij geen last van overtollig vocht in de bladeren?
Mooie Ramonda trouwens.

De witte Ramonda staat nog maar een jaar of twee in deze trog, daarvoor stond die in een stenen pot in een verhoogd zandbed, dat telkens van oktober tot maart afgedekt wordt tegen te veel wintervocht voor de plantjes en evenzeer omdat anders de stenen potten dreigen kapot te vriezen als het zandbed te nat is tijdens vriesweer.
Aan de andere kant heb ik een gewone Ramonda myconi, een plant van minstens 15 jaar oud. Die staat gewoon horizontaal uitgeplant in de rotstuin en heeft daar klaarblijkelijk totaal geen last van. De 'zonnekant' van deze Ramonda maakt zich klaar voor de bloei, terwijl ik aan de schaduwkant nog niks zie.
Ik heb nog een andere Ramonda myconi staan, wel verticaal geplant en staat volledig naar het noorden gericht, dus dit exemplaar zal de bloei ook nog wel even uitstellen. Foto's volgen nog wat later dus.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Matthias Fouquaert

Citaat van: Jan Fouquaert op  7 mei 2012, 21:58:09
Mooie foto's hier allemaal, mannen.

Wat bescheiden bijdragen van mijnentwege :

1/ Armeria maritima Rubrifolia, zoals de naam het zegt, met een roodachtig blad.
2/ een plantje meegebracht van Harlow : Alyssum spinosum 'Roseum', nog een beetje klein, lijkt goed op Ptilotrichum spinosum waar ik grote planten van staan heb, maar die bloeien nog niet ten volle.
3/ Arenaria purpurascens, mooi plantje van de Pyreneeën, voelt zich tussen mijn rotsen lekker thuis.
4/ Ramonda myconi alba, staat in een klein trogje te pronken.

Leiomerus  8)

Prachtige Ramonda nonkel en hopelijk komt er hier ook een bloem op. ;)

Theo Stronks

Een Campanula spec. Kaukasus,met op de achtergrond een bijna uitgebloeide Potentilla megalanthes.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Theo Stronks op  8 mei 2012, 18:15:14
Een Campanula spec. Kaukasus,met op de achtergrond een bijna uitgebloeide Potentilla megalanthes.

Ik kan geen Campanula noemen die hier zo vroeg bloeit Theo ..., maar we kunnen het maar hebben !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op  8 mei 2012, 13:54:27
Er zit hier iemand op het forum die al enkele jaren wat Linum-soortjes in zijn rotstuin heeft, ik zal hem eens vragen om wat foto's te posten!  ;)

)--1 --19 )))1
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Peter Rijntjes

Hoi Kris,

betrapt??

vriendelijke groet, Peter
                                                 ))2 ))2 ))2 ))2

Peter Rijntjes

Kom maar op met die foto's !!

Peter

Kris De Raeymaeker