Bloei mei - juni 2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2012, 08:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Eduard Troch

Are you from Barcelona Kris ?    :)
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 mei 2012, 22:04:51
Citaat van: Wim Boens op  8 mei 2012, 13:54:27
Er zit hier iemand op het forum die al enkele jaren wat Linum-soortjes in zijn rotstuin heeft, ik zal hem eens vragen om wat foto's te posten!  ;)

)--1 --19 )))1

;D Het is Eddy, Kris! Van zodra hij wat tijd heeft, zal hij wat fotootjes posten!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Pim Hols

Citaat van: Jan Fouquaert op  7 mei 2012, 21:58:09
Mooie foto's hier allemaal, mannen.

Wat bescheiden bijdragen van mijnentwege :

1/ Armeria maritima Rubrifolia, zoals de naam het zegt, met een roodachtig blad.
2/ een plantje meegebracht van Harlow : Alyssum spinosum 'Roseum', nog een beetje klein, lijkt goed op Ptilotrichum spinosum waar ik grote planten van staan heb, maar die bloeien nog niet ten volle.
3/ Arenaria purpurascens, mooi plantje van de Pyreneeën, voelt zich tussen mijn rotsen lekker thuis.
4/ Ramonda myconi alba, staat in een klein trogje te pronken.
Leiomerus  8)
Prachtig Jan, vooral die Arenaria purpurascens. Ik ga de tweede helft van juni naar de Pyreneeën. Hopelijk kom ik 'm daar tegen.
Heemskerk, Noord-Holland

Pim Hols

Campanula chamissonis 'Dvonek' in volle bloei.
Heemskerk, Noord-Holland

Luc Gilgemyn

Een bloeirijk exemplaar Pim !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Pim Hols op  9 mei 2012, 16:08:02

Een heel mooie gave plant. Het lijkt wel of hij onder glas heeft gestaan. Geen vraat of modderspatjes. Voor in een glossy magazine.

Lida Lourens

Nee, nu eens geen rotsplanten en ook geen muurbloemen maar doodgewoon zaailingen van de Akelei.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Jan Fouquaert

Jouw Campanula chamissonis mag er zeker ook zijn Pim, en mooie dubbele akeleitjes Lida !

Hierbij een mooie combinatie, vind ik zelf : allebei meegebracht van Utrecht, Delosperma congestum samen met Veronica repens 'Blauwspiegel'. Zal volgend jaar wellicht mooier zijn.
Daarna Erinus alpinus, een paar plantjes hebben het winteroffensief toch overleefd. :D
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Frankie Wulleman

Beter dan dat kun je ze niet kweken, Pim.

Deze Centaurea triumfetti ontdekte ik dit weekend in Utrecht. Een  echte aanwinst, mijn inziens. Een lage tot 10 cm hoge plant met prachtige 'korenbloemen'. Hopelijk wordt dit een blijver.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Pim is die campanula ook zo een woekeraar? Ik heb er ook één met die naam en die staat in tufa, deze maakt enorm veel runners.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Hans Meulenbelt

Prachtige plant Pim.
Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Eduard Troch

Citaat van: Frankie Wulleman op  9 mei 2012, 21:33:44

Beter dan dat kun je ze niet kweken, Pim.

Deze Centaurea triumfetti ontdekte ik dit weekend in Utrecht. Een  echte aanwinst, mijn inziens. Een lage tot 10 cm hoge plant met prachtige 'korenbloemen'. Hopelijk wordt dit een blijver.
Zaait die zichzelf uit Frankie ? Dat hij zo laag blijft, roert me.
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Pim Hols

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  9 mei 2012, 17:01:24

Een heel mooie gave plant. Het lijkt wel of hij onder glas heeft gestaan. Geen vraat of modderspatjes. Voor in een glossy magazine.
Puur natuur Gerrit, niks geen glas, je moet 'm niet teveel verwennen.
Heemskerk, Noord-Holland

Pim Hols

Citaat van: Lida Lourens op  9 mei 2012, 18:07:15
Nee, nu eens geen rotsplanten en ook geen muurbloemen maar doodgewoon zaailingen van de Akelei.
Wel mooie gevulde bloemen, Lida!
Heemskerk, Noord-Holland

Pim Hols

Citaat van: Herman Mylemans op  9 mei 2012, 22:18:50
Pim is die campanula ook zo een woekeraar? Ik heb er ook één met die naam en die staat in tufa, deze maakt enorm veel runners.
Nee, Herman, woekeraar zou ik 'm absoluut niet willen noemen. Hij breidt zich niet ongebreideld uit, meer gemoedelijk.
Het mooie aan dit soort planten vind ik dat ze 's winters 'verdwijnen' en dan in het vroege voorjaar weer prachtig uitlopen.
Heemskerk, Noord-Holland