Bloei juli - augustus 2012

Gestart door Frankie Wulleman, 1 juli 2012, 00:36:26

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Eijkelenboom

Magnar Aspaker

Wow, Wim, that's by far the best C. zoysii i have ever seen.. Congratulation  ((12

Pim Hols

Citaat van: Wim Boens op 23 juli 2012, 11:22:57
En ter compensatie voor de niet-rotsplanten hier wat echte rotsplanten:

Adenophora aurita
Campanula zoysii
Origanum amanum
en Pelargonium endlicherianum
Het is inderdaad een geweldig exemplaar Wim, die C. zoysii. Proficiat.
Heemskerk, Noord-Holland

Wim Boens

Dank je voor de complimenten allemaal! Ik heb hem daar eigenlijk neergeploft met het idee dat hij toch niet zou groeien!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Soms is dat nog de beste methode Wim !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

Citaat van: Wim Boens op 23 juli 2012, 11:22:57
En ter compensatie voor de niet-rotsplanten hier wat echte rotsplanten:

Adenophora aurita
Campanula zoysii
Origanum amanum
en Pelargonium endlicherianum
Prachtige Campanula zoysii. Als hij zo goed groeit heb je wel veel kans dat hij het nog enkele jaren vol houdt. Het is toch veilig van enkele stekken te nemen.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Peter Rijntjes

Wim,

als ik het zo lees van jou vehaal, denk ik dat wij met z'n allen de Campanula zoysii te schraal wegzetten. Het gevolg is dan wel dat je een hele gedrongen plant krijgt, maar dat de groei er dan ook nauwelijks inzit. Daardoor te zwak de winter in en.....weg plant. Ongetwijfelt zal de 50% tuingrond en de beendermeel er voor gezorgt hebben dat jij een van de mooiste Campanula zoysii opgekweekt heb, die ik tot nog toe gezien hebt. Heel af en toe zie je ze ook zo bij de AGS keuringen. Waarschijnlijk ook op "rijkere"grond opgekweekt.

Stekken zou ik persoonlijk tot het voorjaar laten. De gehele plant er uit halen en delen maar. Althans zo doe ik het met de Campanula soorten. Zij hebben dan nog een heel jaar om door te groeien. Als je Camp. nu gaat stekken komt al snel de klad erin, omdat zij sterk op hun retour gaan( na de bloei).

:D

Jan Fouquaert

Campanula zoysii heb ik nog nooit gehad, zeker vanwege de grote horde slakken die wegens de ideale omstandigheden zich heel lekker voelen in de omgeving van mijn tuin. --2
Alleszins een dikke proficiat aan Wim voor deze schijnbaar moeilijke plant, al zijn de wonderen nog nooit de wereld uit geweest. -6(µ

Hierbij een foto van een zomers plantje, momenteel aan de bloei dus, ooit verkregen uit zaad en natuurlijk de naam verloren.
Ik denk dat het Asperula cynanchica is. Kan er iemand mij hierin bijtreden ?
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

Haha, niemand die het heeft gezien maar dit is Campanula zoysii subsp. robusta .... ;D :-X

Neen- alle gekheid op een stokje- een prachtresultaat van onze Wim. En misschien heeft Peter het wel bij het rechte eind ...en houden we ze toch wat te schraal ?
Allez vooruit dit gaat weer voor een ommekeer in de zoysii-kweek zorgen  ;D 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Peter Rijntjes

Wim,  voor mij alvast 10 stekken reserveren!!

;D ;) ((12

Magnar Aspaker

Something from the cold and wet north the later two weeks:

Penstemon fruticosus scouleri albus, always flower well, whatever the weather is.
Celmisia alpina hybrid, probably, Flowering for the first time.
Anemone rupicola,, at last i managed to get the right thing.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Magnar Aspaker op 25 juli 2012, 09:56:25
Something from the cold and wet north the later two weeks:

Penstemon fruticosus scouleri albus, always flower well, whatever the weather is.
Celmisia alpina hybrid, probably, Flowering for the first time.
Anemone rupicola,, at last i managed to get the right thing.

Allemaal schitterende planten Magnar - ik zoek al jaren vruchteloos naar die Penstemon...  --13
De Anemone is een juweeltje !

Magnar Aspaker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 juli 2012, 11:38:26
[Allemaal schitterende planten Magnar - ik zoek al jaren vruchteloos naar die Penstemon...  --13
De Anemone is een juweeltje !

That Penstemon,, no problem.. you can stop searching now   ;)

Luc Gilgemyn

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 juli 2012, 22:55:55
Haha, niemand die het heeft gezien maar dit is Campanula zoysii subsp. robusta .... ;D :-X

:P :P

Citaat van: Peter Rijntjes op 24 juli 2012, 23:18:36
Wim,  voor mij alvast 10 stekken reserveren!!

;D ;) ((12

:D :D
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270