Auteur Topic: Bloei juli - augustus 2012  (gelezen 54141 keer)

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #90 Gepost op: 11 juli 2012, 22:22:08 »
Dank je Luc voor je commentaar. Dat doet een mens goed.

Waar het hier om gaat zijn niet de Hortensia's doch de wit/groene Veratrum 'Californicum'.
Op de tweede foto te samen met de 2,50m hoge Thalictrum 'Elin'. Op zich niet de mooiste Thalictrum,
maar door de schitterende paarse bloemstelen wel interessant voor de grijze onder beplanting.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #91 Gepost op: 11 juli 2012, 22:27:30 »
Wat er zoal kan bloeien rondom het terras.
foto 1; het meest interressante hier is wel de zelfgemaakte kachel van RVS. Gaar niet bloeien maar met wat brandend hout erin gaat ie gloeien als de zon.
foto 2; Zo maar even een extra kleurtje op het terras
foto 3; Dipladenia syn. Mandevilla
foto 4; Onze zoon is met vakantie in IJsland. Midden in Reykjavik maakte hij deze foto van een rotstuin met zijn handy.
          Ik vond het wel leuk om jullie dit even te laten zien. Om een topic hierover te maken waren de foto's niet van voldoende kwaliteit. Wel viel het mij
          niet tegen wat er zoal bloeide.
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2012, 07:16:31 door Lida Lourens »
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #92 Gepost op: 12 juli 2012, 07:36:30 »
Prachtige Primula Pedemontana Gerard.
Het is er wel een die veel aandacht nodig heeft.
Om hem te behouden zou je hem moeten scheuren las ik op de nrv site.
Bij het zoeken op internet naar info kwam ik uit bij de site van de ons wel bekende Harry Jans. http://www.jansalpines.com/index.php?page_id=0&lang=nl
Hier staan foto's van deze primula die hij maakte in 2008 in de alpen in Frankrijk.
Zelf had ik ze nog niet gezien maar de foto's waren Prachtig.
 ((14 Harry Jans
Dank je Bert
Had het inderdaad ook gelezen, van dat scheuren.
Mooie foto's op de site van Harry Jans, niet alleen van Primula Pedemontana.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #93 Gepost op: 12 juli 2012, 09:20:38 »
Deze hoort eigenlijk niet in dit topic thuis, want er bloeit nog niets.
Ik heb dit via de zaaduitwisseling van de NRV gekregen en gezaaid als Penstemon Procerus (want dit stond op het zakje en had ik ook besteld.....) -3(
Nu heb ik al P.Procerus in de tuin en zag al snel, dat het blad totaal niet overeenkomt. Kleur is anders, formaat is anders.
Kan iemand mij vertellen, wat dit is, of zal ik echt moeten wachten tot het ooit gaat bloeien?
Wie helpt? ((14
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2012, 09:22:10 door Gerard Verweij »

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #94 Gepost op: 13 juli 2012, 09:10:35 »
Wat er zoal kan bloeien rondom het terras.
foto 1; het meest interressante hier is wel de zelfgemaakte kachel van RVS. Gaar niet bloeien maar met wat brandend hout erin gaat ie gloeien als de zon.
foto 2; Zo maar even een extra kleurtje op het terras
foto 3; Dipladenia syn. Mandevilla
foto 4; Onze zoon is met vakantie in IJsland. Midden in Reykjavik maakte hij deze foto van een rotstuin met zijn handy.
          Ik vond het wel leuk om jullie dit even te laten zien. Om een topic hierover te maken waren de foto's niet van voldoende kwaliteit. Wel viel het mij
          niet tegen wat er zoal bloeide.
Lida, heel mooi. Ik zie, dat jij, net als mijn vrouw, ook veel met potten en hanging baskets doet.
Ken je deze al? Euphorbia Hyperifolica "Diamond Frost", ook wel sneeuwkleed genoemd. Heeft vorig jaar bij ons tot de eerste nachtvorst gebloeid. Is een 1-jarige met hele mooie ,kleine bloemetjes. Spierwit.

Gyi Peelaerts

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Man
  • lewisia mijn voorkeur
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #95 Gepost op: 13 juli 2012, 11:34:15 »
 ((--11 --12 wie kan mij helpen om op dit plantje een naam te kleven en kan ik deze ook makelijk vermeerderen door wat of hoe :'( ))8
 Ik vindt het een prachtig plantje en bloem .Spijtig maar ik kan geen heldere foto gemaakt krijgen --13

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #96 Gepost op: 13 juli 2012, 11:55:29 »
Lida, heel mooi. Ik zie, dat jij, net als mijn vrouw, ook veel met potten en hanging baskets doet.
Ken je deze al? Euphorbia Hyperifolica "Diamond Frost", ook wel sneeuwkleed genoemd. Heeft vorig jaar bij ons tot de eerste nachtvorst gebloeid. Is een 1-jarige met hele mooie ,kleine bloemetjes. Spierwit.
Dank je Gerard voor je compliment.
Ja hoor, dit eenjarig plantje is ook hier al een paar jaar bekend bij mensen met als hobby, tuin en terras. Bij goed gebruik heel decoratief hè. Je vrouw heeft een goede smaak.
Ik zie deze plant ook erg graag, heb veel Euphorbia's in de tuin staan. Ze zijn hier echter maar matig winterhard. Toch ben ik heel gelukkig met de zaailingen hier. Een combinatie
van vele soorten en deze zaailingen kunnen beter tegen de winter.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #97 Gepost op: 13 juli 2012, 11:59:52 »
Lida, heel mooi. Ik zie, dat jij, net als mijn vrouw, ook veel met potten en hanging baskets doet.
Ken je deze al? Euphorbia Hyperifolica "Diamond Frost", ook wel sneeuwkleed genoemd. Heeft vorig jaar bij ons tot de eerste nachtvorst gebloeid. Is een 1-jarige met hele mooie ,kleine bloemetjes. Spierwit.
Dank je Gerard voor je compliment.
Ja hoor, dit eenjarig plantje is ook hier al een paar jaar bekend bij mensen met als hobby, tuin en terras. Bij goed gebruik heel decoratief hè. Je vrouw heeft een goede smaak.
Ik zie deze plant ook erg graag, heb veel Euphorbia's in de tuin staan. Ze zijn hier echter maar matig winterhard. Toch ben ik heel gelukkig met de zaailingen hier. Een combinatie
van vele soorten en deze zaailingen kunnen beter tegen de winter.
groet Lida
Dat van die goede smaak klopt wel. Anders was ze nooit met mij getrouwd!!!!!!!!   --11

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #98 Gepost op: 13 juli 2012, 12:04:19 »
Zet dan eens een glimlachende foto van je op het forum in plaats van de ernstig kijkende Gerard.
Soms denk ik wel eens dat de mannen altijd denken dat ze ernstig moeten kijken op een foto. Gelukkig
merk ik dat er toch veel humor in steekt (af en toe). ;)
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #99 Gepost op: 13 juli 2012, 12:17:37 »
Zet dan eens een glimlachende foto van je op het forum in plaats van de ernstig kijkende Gerard.
Soms denk ik wel eens dat de mannen altijd denken dat ze ernstig moeten kijken op een foto. Gelukkig
merk ik dat er toch veel humor in steekt (af en toe). ;)
Dat wordt tegenwoordig geeist bij pasfoto's, dan mag je niet meer lachen, maar ik zal eens zoeken, ok?
Ik lag toch best veel, eigenlijk

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #100 Gepost op: 13 juli 2012, 12:20:15 »
Accoord, ik wacht af en verheug me op een nieuwe Gerard (misschien samen met zijn vrouw met die goede smaak?)
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #101 Gepost op: 13 juli 2012, 12:33:28 »
Accoord, ik wacht af en verheug me op een nieuwe Gerard (misschien samen met zijn vrouw met die goede smaak?)
groet Lida
Is dit goed? Egypte, Rode Zee 2010

p.s. Je kunt wel merken, dat er niet zoveel meer bloeit, we verlagen ons in onzinverhalen.........Vandaar toch nog maar wat natuurplaatjes
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2012, 13:04:02 door Gerard Verweij »

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #102 Gepost op: 13 juli 2012, 20:07:19 »
Mooie foto van twee mooie mensen Gerard ook jouw smaak is bepaald niet slecht.,
Prietpraat of niet het stimuleert wellicht toch een beetje tot meer posten hetgeen de vaart er wat  inhoudt op het forum tijdens deze vakantie periode en wat ontspanning te weeg brengt
voor de thuisblijvers. Ik zou nog tig aantal foto's kunnen maken van de Hems. en of andere planten, maar ben bang dat de echte rotsplanten liefhebbers er flauw van worden, dus ik hou me maar een ietsje op de vlakte.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Eduard Troch

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Man
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #103 Gepost op: 13 juli 2012, 20:31:15 »
Om van een hoog plantje te spreken Lida...., meer dan 2,20m.
Grote kaardebol. Een plant die je veel minder ziet dan vroeger (werd nog gebruikt om vlas of wol te kaarden).
Groeit wel eens langs oevers van rivieren en is ook geliefd bij o.a. bijen. Even uitproberen of ik er een droogboeket van kan maken.
Ik heb zo'n 2-tal exemplaren geplaatst, helemaal achteraan de rotstuin. Geeft een mooi decor vanuit de huiskamer- en keukenramen.
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re: Bloei juli - augustus 2012
« Reactie #104 Gepost op: 13 juli 2012, 21:11:53 »
Zie je wel, hoge planten verfraaien toch maar even je uitzicht.
Trouwens dit is een goede plant om leuk te kunnen combineren met onder andere Phloxen, Veronicastrium, Thalistrum en Monardes en allerlei soorten grassen.
Ik zie het al voor me.
Daar wordt jullie uitzicht nog vrolijker van Eduard.  Het uitzicht nu is ook fijntjes hoor. De kaardebol komt mooi uit zo tegen de haag. Trouwens wat groeit er tegen het klimrek?
groetjes Lida
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2012, 22:40:43 door Lida Lourens »
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl