Bloei in mei 2010

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2010, 18:09:46

Vorige topic - Volgende topic

Pim Hols

Bloeit niet zo geweldig dit jaar. maar toch aantrekkelijk; Arenaria tetraquetra.
Heemskerk, Noord-Holland

Pim Hols

Nog eenmaal, omdat ze zo mooi zijn;
Globularia incanescens en Gentiana angulosa.
Daaronder, de fraaie en prettig geurende Dianthus 'Wathfield Wisp'.
Heemskerk, Noord-Holland

Frankie Wulleman

Mooi zijn ze zeker, Pim. Ik heb hier vandaag nog wat Edraianthus in de aanbieding, één van mijn favoriete rotsplantengeslachten. Als eerste E. pumilio in een grote tufsteenschaal en de tweede is E. caricinus in de rotstuin die bloeit met kleine trosjes.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Pim Hols

Citaat van: Frankie Wulleman op 25 mei 2010, 21:57:45
Mooi zijn ze zeker, Pim. Ik heb hier vandaag nog wat Edraianthus in de aanbieding, één van mijn favoriete rotsplantengeslachten. Als eerste E. pumilio in een grote tufsteenschaal en de tweede is E. caricinus in de rotstuin die bloeit met kleine trosjes.

Dat is een ware blikvanger Frankie. Vlak achter die E. caricinus, is dat Erigeron scopulorum minima?
Heemskerk, Noord-Holland

Luc Gilgemyn

Frankie, als ge die tufschaal moe zijt, ik weet een adres....  ;)

Die Erigeron mag gerust nog een keer getoond worden Pim : een juweeltje !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 25 mei 2010, 21:57:45
Frankie,
Edraianthus caricinus is een synoniem voor E. graminifolius.
Torhout, West-Vlaanderen

Wim Boens

Mooie plantjes, iedereen, vooral die Globularia en die Edraianthus trokken mijn aandacht.

Citaat van: Pim Hols op 25 mei 2010, 21:47:15
Daaronder, de fraaie en prettig geurende Dianthus 'Wathfield Wis'.

Pim, de correcte naam van die leuke Dianthus is D. 'Whatfield Wisp'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Azo, E. caricinus en graminifolius zijn dezelfde, dat wist ik niet. Merci, Luc.  Ik kocht die caricinus nog bij Eschmann.
Inderdaad Pim, die erigeron is E. scopulorum minima die weliswaar povertjes bloeit voor de moment . Niets ontgaat aan uw alziend oog.

Pim Hols

Citaat van: Wim Boens op 26 mei 2010, 13:25:11
Mooie plantjes, iedereen, vooral die Globularia en die Edraianthus trokken mijn aandacht.

Citaat van: Pim Hols op 25 mei 2010, 21:47:15
Daaronder, de fraaie en prettig geurende Dianthus 'Wathfield Wisp'.

Pim, de correcte naam van die leuke Dianthus is D. 'Whatfield Wisp'

Oké Wim, bedankt voor de info.
Heemskerk, Noord-Holland

Frankie Wulleman

Ja Luc G., ik denk dat die tufsteenschaal te zwaar is. Je zou je kunnen pijn doen aan je rug. ;D

Pim Hols

Momenteel bloeit Saponaria lutea en Lychnis viscaria 'Splendens'.
De S. lutea doet het helaas minder als vorig seizoen.
Heemskerk, Noord-Holland

Pim Hols

De bloeiwijze van Arenaria acantholimonoides is niet er opvallend qua grootte. Lange stengels met een klein bloemetjes van hooguit een mm of 5 in diameter.
Maar de stekelige 'pol' is erg fraai.
Heemskerk, Noord-Holland

Frankie Wulleman

Fraaie plaatjes, Pim,  hier vandaag Geranium cinereum 'Ballerina' in bloei. Makkelijk en mooi, wat moet een mens nog meer?

Frankie Wulleman

Deze Noordamerikaanse Eriogonum umbellatum vraagt wat meer aandacht. Een droge, stenige plaats in de zon en een afdekplaatje in de winter zijn een must. Dan wordt u beloond met citroengele bloemen.

Wim Boens

Hier nu in bloei:

Acantholimon cilicinum en Dianthus arpadianus
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270