Bloei in mei 2010

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2010, 18:09:46

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

En nu we toch bezig zijn....
Campanula rupicola en oreadum (foto 3) (voor de kas)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Dit is Hymenoxys scaposa uit de V.S. Hij staat verticaal uitgeplant tussen smalle steenplaten. Op de onderste foto staat hij broederlijk naast Androsace sarmentosa 'Watkinsii'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Mooie verzameling Androsace's, Kris.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

En gezien het hoogseizoen bezig is kijken we op geen foto ;D ;D ;D
Laten we eens grasduinen in de familie van de 'Asteraceae '!
Te beginnen met Pyrethrum leontopodium , te vervolgen met Townsendia jonesii (gekocht als subsp. lutea???)en tenslotte te eindigen met Helichrysum sessilioides .Witter dan wit deze bijdrage :D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  7 mei 2010, 22:28:32
Dit is Hymenoxys scaposa uit de V.S. Hij staat verticaal uitgeplant tussen smalle steenplaten. Op de onderste foto staat hij broederlijk naast Androsace sarmentosa 'Watkinsii'.
Ha die Frankie, jij bent telepatisch begaafd en wist dat ik over Asteraceae wou beginnen ? ;D
Deze heb ik gekocht als Hymenoxys acaulis subsp caespitosa maar daarvoor vind ik hem nogal hoog. :-\ 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Die Pyrethrum is prachtig Kris - kan die buiten ??
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Volledig eens met Luc. Zeer mooie planten Kris. En vooral de Pyrethrum is een 'white beauty'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  7 mei 2010, 22:37:48
Die Pyrethrum is prachtig Kris - kan die buiten ??

Gezien ik diverse zaailingen had heb ik het diverse keren geprobeerd.De eerste keer in de tuf met winterbescherming (houd niet van tuf ,werd niks).De tweede keer in of beter tussen smalle voegen met winterbescherming .Het werd weer niks...Dus voorlopig vermoed ik dat het onmogelijk wordt ,maar ik heb nog een paar seedlings om eens te proberen.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Nog een reekske voor vanavond? Waarom niet?   
De blauwe vorm van Phlox pulvinata (in een trog)
De schitterende Phlox caespitosa 'Zigeunerblut' (in diezelfde 'thematrog' )en Aquilegia scopulorum.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Dit is het echte werk, Kris. Die Phlox is oogverblindend, of kwam er Photoshop aan te pas soms?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

#70
Ja jongens ,wat een seizoen toch....
Silene acaulis 'Correvoniana '
Primula rusbyi
Draba ossetica (mijn moederplant , een stekje was al te zien in de topic gebruik  van tufsteen)
Ranunculus traunfellneri
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Prachtige reeks alweer van onze voorzitter. Vertel eens wat meer over de Ranunculus a.u.b.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  7 mei 2010, 22:57:03
Prachtige reeks alweer van onze voorzitter. Vertel eens wat meer over de Ranunculus a.u.b.
Een kleinere soort Frankie.Hij houd van vocht in het groeiseizoen .Bij Harry Jans is hij spontaan beginnen groeien en bloeien (zaailingen) in zijn waterloopje.Ik heb enige planten uitgeprobeerd buiten en wacht af naar de resultaten.
Indien je interesse hebt ,bezorg ik je een stukje?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jozef Lemmens

Kris, kun je A. zayulensis ook eens van op zij fotograferen. Zelf ben ik er naar op zoek geweest in Tibet, maar niet gevonden.
Die Pyrethrum heb ik ook al vele malen geprobeerd, maar telkens weer kwijtgespeeld. Nu staat hij in een zandbed. Hopelijk lukt het hier beter.
Luc, Pr. forrestii wordt zo tussen de 15 en 25 cm hoog afhankelijk van de kloon.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains