Een interessante start is dit, Peter.

Ik stel voor om de titel topic te veranderen in b.v. : Noord Amerikanen in de collectie (we hebben al een identieke topic over Zuid-Amerikanen) en dan het geheel onder te brengen onder Rotsplanten.
Voor alle planten een afzonderlijke topic gaan opstarten zoals wordt geopperd, lijkt me van het goede teveel

- we hebben nu al veel overlappingen met bv. "Bloei maand x" - Androsaces - Cushions - enz... waar je één en dezelfde foto of post kunt onderbrengen en waar mensen twijfelen waar ze dan al iets moeten posten...

Zoiets is echter niet te vermijden, maar ik probeer dit toch in de mate van het mogelijke te beperken.
Dit forum is een vehikel voor informatie en gedachten uitwisseling : het is nu éénmaal geen encyclopedie - als we al zoiets zouden overwegen om op te starten (een mammoet opgave, trouwens !) - dan zou dat op de website thuishoren.
Voor wie iets opzoekt is er een uitstekend hulpmiddel voor handen. Met de zoekfunctie (rechts boven) kan men door gewoon de plantennaam in te geven, alle posts terugvinden die in het verleden over die plant reeds zijn verschenen. Vergeet niet daar gebruik van te maken !

Ik wacht nog even af vooraleer die verandering aan te brengen, maar als men zich hierin kan vinden zou ik dat eerstdaags zo doorvoeren.
Bedankt voor de input trouwens !!