Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Een plantje met een ongelooflijk lange bloeiperiode : Heterotheca jonesii .Staat nog steeds te bloeien momenteel !Deze foto is vandaag genomen.
Zo te zien komt er toch nog wat nabloei bij uit het Primula geslacht. Hier is de cultivar Wedgewood weer aan de beurt. Ik denk wel dat het een miniatuurbloem gaat zijn.
Heel mooi, Kris. Staat hij gewoon onbeschermd in je tuin?
Petrocosmea grandiflora komt voor op kalkrotsen op een hoogte +/- 2000 meter in Yunnan.
Wat ik me afvroeg , hebben ze nu pas hun hoofdbloei of bloeien ze zo lang door ?
Kris, de hoofdbloei is nu in deze periode. Daarna beginnen langzaam de Dionysias... de P. allioniis ... en het is terug lente
Citaat van: Matthias Fouquaert op 7 oktober 2012, 17:49:39Zo te zien komt er toch nog wat nabloei bij uit het Primula geslacht. Hier is de cultivar Wedgewood weer aan de beurt. Ik denk wel dat het een miniatuurbloem gaat zijn. Ook bij mij Primula laat in bloeiPrimula Pubescens "Freedom".
bloemen in een periode dat er wat minder soortjes bloeien .
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 8 oktober 2012, 23:41:00 bloemen in een periode dat er wat minder soortjes bloeien . Viola flevolandus ssp eijkelenboomi. Gevonden in een tuincentrum op -4m in Flevomountains.Bloeit de gehele herfst tot aan de winter in het zand van de kas.
Viola flevolandus ssp eijkelenboomi. Gevonden in een tuincentrum op -4m in Flevomountains.Bloeit de gehele herfst tot aan de winter in het zand van de kas.