Ik heb onlangs mijn oudste rotstuin helemaal vernieuwd , de waterval is verdwenen , alle stenen werden weggenomen en helemaal terug herbegonnen !

Ik was eigenlijk niet meer tevreden hoe het eruit zag , de vijver en waterval had meer nadelen dan voordelen , de rotsberg was te hoog en de stenen gebruikte ik niet goed . Vorig jaar heb ik wat planten uitgeprobeerd op verschillende plaatsen op de rotsberg , zo ben ik ook wat wijzer geworden qua standplaats van die verschillende planten.
Dus helemaal opnieuw !

Aangezien de meeste stenen plat en smal zijn heb ik gekozen om ze rechtop te zetten , (voorheen waren ze plat gebruikt ) , gaat ook beter om een steile helling te maken . De berg is nu een stuk lager en de
overtollige aarde heb ik gebruikt om de vijver op te vullen . Door de platte stenen rechtop te zetten heb je meer plaats
voor planten en sommige planten kan je achter een hogere steen beschutting geven . Op bepaalde plaatsen heb ik bewust
gekozen voor wat bredere voegen , afhankelijk van welke planten daar moeten komen . Op andere plaatsen zijn de voegen
maar enkele centimeters . Deze rotstuin staat naast de carport en is daardoor meestal beschaduwd . Meestal staan rotstuinen in de zon maar toch zijn er veel mogelijkheden in een schaduw , halfschaduw rotstuin !
Zie foto 1 , hoe de voorkant er vorig voorjaar nog uitzag .
Foto 2 : de voorkant ziet er nu zo uit .......