Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Luc Scheldeman op 18 mei 2024, 20:25:21Matthiola trojana uit de Kaz Dag (= Mount Ida) in Anatolië, TurkijeMij totaal onbekend maar niet verkeerd !
Matthiola trojana uit de Kaz Dag (= Mount Ida) in Anatolië, Turkije
Citaat van: Luc Scheldeman op 18 mei 2024, 20:25:21Matthiola trojana uit de Kaz Dag (= Mount Ida) in Anatolië, TurkijeTwee jaar geleden gezaaid en ... yess ... bloei op komst bij Salvia daghestanica
Citaat van: Luc Scheldeman op 18 mei 2024, 20:25:21Matthiola trojana uit de Kaz Dag (= Mount Ida) in Anatolië, TurkijeMij totaal onbekend maar niet verkeerd ! Twee jaar geleden gezaaid en ... yess ... bloei op komst bij Salvia daghestanica
Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 mei 2024, 18:55:00Citaat van: Luc Scheldeman op 18 mei 2024, 20:25:21Matthiola trojana uit de Kaz Dag (= Mount Ida) in Anatolië, TurkijeMij totaal onbekend maar niet verkeerd ! Twee jaar geleden gezaaid en ... yess ... bloei op komst bij Salvia daghestanicaPrachtige bloeier maar helaas zeer vochtgevoelig in de winter. Een grote glasplaat is dan een must
Deze Salvia daghestanica bloeit in zijn derde levensjaar voor het eerst, ondanks al het water van dit voorjaar.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 9 juni 2024, 11:48:10Deze Salvia daghestanica bloeit in zijn derde levensjaar voor het eerst, ondanks al het water van dit voorjaar.Ik neem aan dat deze in de winter een glasplaat krijgt, Luc?
Eriogonum ovalifolium nivale bloeit minder rijk dan vorig jaar ... zoals zovele planten.
Luc...Je kent mijn voorkeur voor de Eriogonum. Zelfs zonder of met maar een paar bloemen vind ik ze erg mooi. Het vaak zilverachtige blad is gewoonweg fascinerend... zoals bijvoorbeeld bij deze zaailing van Eriogonum niveum.Een andere extreem lage "zilveren ring" zijn deze Leontopadium nivale. Ik weet niet of ik ooit kleinere exemplaren heb gehad.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 juli 2024, 18:26:05Eriogonum ovalifolium nivale bloeit minder rijk dan vorig jaar ... zoals zovele planten.Luc...Je kent mijn voorkeur voor de Eriogonum. Zelfs zonder of met maar een paar bloemen vind ik ze erg mooi. Het vaak zilverachtige blad is gewoonweg fascinerend... zoals bijvoorbeeld bij deze zaailing van Eriogonum niveum.Een andere extreem lage "zilveren ring" zijn deze Leontopadium nivale. Ik weet niet of ik ooit kleinere exemplaren heb gehad.