Auteur Topic: Galanthusevenementen 2013  (gelezen 28684 keer)

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15903
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #45 Gepost op: 7 februari 2013, 21:14:09 »
Maak je geen zorgen, Kris...de verkoop gaat door in een ruime, goed verwarmde en verlichte loods op het domein van het Arboretum Kalmthout vooraan bij het hoofdgebouw. Nergens is het beter toeven om sneeuwklokjes te (ver)kopen.

Aha dat is goed nieuws voor de liefhebber van alpiene gewassen uit koude bergstreken Valentin. Neenee alle gekheid op een stokje , ik vroeg het vooral ook voor het schoeisel , het is niet de eerste keer dat we ergens in de modder staan te ploegen op een beurs ....En niet dat dit onoverkomelijk is , maar dan is het handig dat je dat juist kan inschatten.
Maar als ik het zo hoor , is dit pure luxe ....Bedankt voor je snelle reactie , behoudens onvoorzienbare omstandigheden mag je ons verwachten Valentin.
Ik had het al langer gezegd (vooral tegen mezelf )en het wordt dan maar eens tijd om de daad bij het woord te voegen . We kijken er naar uit om een aantal van jullie te ontmoeten.     
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #46 Gepost op: 7 februari 2013, 21:18:56 »
Het genoegen is meer dan wederzijds. Ik kijk er ook naar uit om de meesten onder jullie vrv-'ers te ontmoeten. Ik denk alleen dat het het eerste uurtje behoorlijk druk zal zijn in de verkoopruimte, weet je ...de eerste van het seizoen in de regio...hopelijk wordt het niet té druk.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #47 Gepost op: 7 februari 2013, 21:21:30 »
Zelf zal ik een goeie veertig verschillende klokjes bijhebben, maar zoals je weet van de meeste maar enkele bollen. Ik heb niet de meest gewone sneeuwklokjes in grote aantallen bij, da's meer iets voor de echte handelaars. Die aantallen kunnen wij toch niet halen. Wij vullen het assortiment aan. Is dat niet het leukste, een beurs waar de verschillende verkooopstanden niet concurrentieel maar aanvullend zijn?
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8873
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #48 Gepost op: 8 februari 2013, 08:54:19 »
We kijken er naar uit om een aantal van jullie te ontmoeten.     

Ja, Kris. Ik kijk er naar uit om je daar ook te ontmoeten. ;D ::)

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #49 Gepost op: 8 februari 2013, 12:28:30 »
Kris, ik wil je toch aanraden om rekening te houden met modderpaden.
De verkoopruimte is inderdaad nergens zo luxueus als in Kalmthout en dat geldt voor het gebouw waar de lezingen zijn ook.
Als je echter naar de expositie wilt, die echt heel erg de moeite waard is, moet je door het park lopen. In deze weersomstandigheden kan dat wel modderig zijn.

Tot morgen,

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Loes de Groot

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 334
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #50 Gepost op: 8 februari 2013, 17:40:06 »
En deze keer weet ik van de expositie,die ga ik niet meer missen!

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #51 Gepost op: 8 februari 2013, 18:28:46 »
Mooi, Loes! Tot morgen.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8873
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #52 Gepost op: 10 februari 2013, 08:44:36 »
Gisteren een fijne dag gehad in Kalmthout, met leuke mensen (heb weer wat meer forumnisten leren kennen) en interessante lezingen.

3 foto's van de verkoopshal,

met op de eerste foto onze voorzitter (met zijn rug naar de camera  ))8) en Danny. Ook nog enkele verkopers; Koen Van Poucke, Ruben Biliet en Valentin Wijnen.
en op de derde foto, twee vrolijke dames: Lina Hesseling (rechts) en Rika Van Delden (links)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #53 Gepost op: 10 februari 2013, 09:52:30 »
Gisteren een fijne dag gehad in Kalmthout, met leuke mensen (heb weer wat meer forumnisten leren kennen) en interessante lezingen.

3 foto's van de verkoopshal,

met op de eerste foto onze voorzitter (met zijn rug naar de camera  ))8) en Danny. Ook nog enkele verkopers; Koen Van Poucke, Ruben Biliet en Valentin Wijnen.
en op de derde foto, twee vrolijke dames: Lina Hesseling (rechts) en Rika Van Delden (links)

Ziet er best gezellig uit, Wim, die laatste twee lijken in hun nopjes te zijn, waarschijnlijk twee gedreven galanthofieles... .
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Loes de Groot

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 334
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #54 Gepost op: 10 februari 2013, 10:59:40 »
Het was weer een gezellige dag in Kalmthout.Een aantal bekenden gesproken en Richard ontmoet.Hij staat duidelijk op de tweede foto,in het witte jack.
Helaas geen belgische forumleden de hand geschud,ze zijn me wel aangewezen maar na de lezingen kon ik ze niet meer vinden.Jammer maar dat komt dan 'n volgende keer.
Ik heb weer een aantal mooie klokjes aan de verzameling kunnen toevoegen. ((12
Geen foto's helaas,manlief had het te druk met andere dingen.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #55 Gepost op: 10 februari 2013, 11:09:33 »
Ik ben het helemaal eens met de vorige sprekers! Een beregezellige dag!
Op de heen weg hadden we te kampen met een korte sneeuwstorm en op de terugweg met een lange sneeuwstorm, maar het was echt de moeite waard.

Veel nieuwe en oude vrienden ontmoet. Direct bij de ingang al kennis gemaakt met Marc Coolen en echtgenote en met Freddy Vleugels. Ik was blij verrast, dat ze me herkenden. Zelf ben ik niet zo goed in die dingen. Erg gezellig geluncht met Loes en echtgenoot en Andre Bourgogne.
Toen we nog een keertje in de verkoophal terug kwamen, eindelijk kennis gemaakt met Wim. Heel erg leuk gepraat.

Het leuke aan zo'n dag is, dat je elkaar steeds weer tegenkomt en weer vroljk verder praat. En elkaar steeds beter leert kennen. Ik heb de hele dag genoten. De foto's moet ik nog bekijken, ben amper bijgekomen van deze lange maar heerlijke dag.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #56 Gepost op: 10 februari 2013, 15:36:03 »
Een kleine impressie van de locatie en enkele standhouders.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #57 Gepost op: 10 februari 2013, 15:44:36 »
De expositie was weer de moeite waard. Ik doe een poging om het met jullie te delen.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #58 Gepost op: 10 februari 2013, 15:46:20 »
En nu de medaillons van dichtbij.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #59 Gepost op: 10 februari 2013, 15:48:16 »
En nog een paar plaatjes.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.