Auteur Topic: Galanthusevenementen 2013  (gelezen 32905 keer)

Lina Hesseling

• Senior poster
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthusevenementen 2013
« Reactie #120 Gepost op: 24 februari 2013, 13:48:04 »
Wat fijn, dat jullie het ondanks de kou zo naar de zin hebben gehad.
Die nieuwe aanwinsten klinken interessant, Valentin. Ik zal ze eens gaan opzoeken in de boeken.
De Erantissen die ik vorig jaar heb aangeschaft doen het alle drie goed. Die ga ik ook zeker meer aanschaffen, als ik in de gelegenheid ben.

Heeft er niemand foto's gemaakt? Ik ben wel nieuwschierig naar die eskimoso's van de vlaamse riviera.

Hier valt de eerste sneeuwklokjeszondag in het water (maar dan in de vorm van sneeuw). In de tuinen is niks te zien. Toch wel leuk om te zien, dat er trouwe bezoekers op af komen, al was het maar voor de koffie en even gezellig bijpraten. Volgende week beter, denk ik.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Wim Boens

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #121 Gepost op: 24 februari 2013, 14:13:19 »
En toch vond ik het weer leuk in Oirlich, ondanks de barre koude.. ik heb er alvast enkele fraaie, nieuwe bij: 'Green Light', 'Crème Anglaise', een nieuwe gele van de Eranthisman: 'Schwefelfee', 'Netherhall Double Yellow'. Verder kocht ik ook een viertal verschillende Erantissen, o a op aanraden van Wim!
Ja, de taart die Sven trakteerde was heel lekker...met een goeie kop koffie en vooral enkele toffe galantofielen erbij.
Wat ik heel leuk vond, is het aantal Limburgers (Belgen) dat kwam kennismaken. Blijkbaar zijn er hier nog heel wat starters met Galanthus. De 'white fever' verspreidt zich sneller en langduriger dan griep.

Hopelijk groeien je Eranthissen goed, Valentin. Ze zijn niet zo moeilijk en perfect in combinatie met sneeuwklokjes.
Fijn ook dat je wat bekende en nieuwe galanthofielen ontmoet hebt...dat is altijd leuk.

Jammer dat ik Sven gemist hebt...maar er komt wel een volgende mogelijkheid!

Wim Boens

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #122 Gepost op: 24 februari 2013, 14:15:45 »
Heeft er niemand foto's gemaakt? Ik ben wel nieuwschierig naar die eskimoso's van de vlaamse riviera.

Hier valt de eerste sneeuwklokjeszondag in het water (maar dan in de vorm van sneeuw). In de tuinen is niks te zien. Toch wel leuk om te zien, dat er trouwe bezoekers op af komen, al was het maar voor de koffie en even gezellig bijpraten. Volgende week beter, denk ik.

Lina.

Ik heb geen foto's genomen, Lina...was te koud om mijn handen uit mijn zakken te halen  ;) behalve dan om wat Eranthissen binnen te halen  :D

Jammer dat jullie zo'n natte sneeuwklokjeszondag hebben, ik duim mee voor beter weer volgende week! Hier valt er nu smeltende sneeuw en het laagje sneeuw dat er sinds deze morgen lag, is heel snel aan het wegsmelten.

Valentin Wijnen

• Volwaardig poster
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
« Reactie #123 Gepost op: 24 februari 2013, 15:07:00 »
Vanmorgen lag hier liefst 11 cm sneeuw, zeg maar op 'nivalishoogte' was alles 'sneeuw' zonder 'klokje'. Alleen elwesii's en sommige plicatus kwamen er bovenuit piepen.
'Oirlich' was mijn laatste sneeuwklokjesevenement voor dit jaar. Ik krijg wel nog een drietal kleine groepjes in de tuin. Het wordt blijkbaar een echt laat sneeuwklokjesseizoen. Dat biedt voordelen naar bestuiving toe!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Loes de Groot

• Volwaardig poster
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
« Reactie #124 Gepost op: 24 februari 2013, 17:11:16 »
Volgend jaar ga ik voor de herkansing naar Nettetal.
En volgend weekend staat Groningen nog op de agenda.

Sven de Groot

• Top poster
« Reactie #125 Gepost op: 24 februari 2013, 21:01:18 »
Tja, Sven, verstopt achter een groot stuk Torte heb ik je blijkbaar niet gevonden...  -2(  je Avatar helpt natuurlijk ook niet hé...  8)

Het was inderdaad een flinke taartpunt, Luc. Ondanks mijn 1,96 meter kan ik me voorstellen dat ik volledig uit het zicht was verdwenen.
Mijn avatar moet ik noodgedwongen zo houden. Ik ben ooit bedreigd door een aantal rotsplantenliefhebbers en kan dus geen enkel risico meer nemen! --7 -7(

Jammer dat ik Sven gemist hebt...maar er komt wel een volgende mogelijkheid!

Insgelijks, Wim! Ik hoop je snel eens te ontmoeten.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Wim Boens

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #126 Gepost op: 24 februari 2013, 21:06:42 »
Mijn avatar moet ik noodgedwongen zo houden. Ik ben ooit bedreigd door een aantal rotsplantenliefhebbers en kan dus geen enkel risico meer nemen! --7 -7(

Ja, ik kan me wel inbeelden dat je verschrikkelijk bang bent van die rotsplanten-fanatiekelingen, je zou voor minder  :D :D

Insgelijks, Wim! Ik hoop je snel eens te ontmoeten.

Eens een uitstapje naar Gent voor een lezingendag?

Sven de Groot

• Top poster
« Reactie #127 Gepost op: 24 februari 2013, 22:00:51 »
Ja, ik kan me wel inbeelden dat je verschrikkelijk bang bent van die rotsplanten-fanatiekelingen, je zou voor minder  :D :D

Op een onbewaakt ogenblik heb ik hier in dit forum mijn hart gelucht en verteld dat ik niets heb met rotsplanten. Nou dat heb ik geweten! Rotsblokken dreigden ze naar me te gooien en verder zou m'n tuin leeggeroofd worden. --20

Eens een uitstapje naar Gent voor een lezingendag?

Tsja... ))4
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2013, 09:23:33 door Sven de Groot »

Sven de Groot

• Top poster
« Reactie #128 Gepost op: 24 februari 2013, 22:04:22 »
Genoeg flauwekul. Als er een voor mij interessante lezing is, kom ik graag eens naar Gent, Wim!

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #129 Gepost op: 24 februari 2013, 22:10:17 »
Genoeg flauwekul. Als er een voor mij interessante lezing is, kom ik graag eens naar Gent, Wim!

-5(  Misschien hebben we dit najaar wel iets in de pipeline voor jou, Sven...  :o :-X :-X :-X
Harelbeke-West-Vlaanderen

Valentin Wijnen

• Volwaardig poster
« Reactie #130 Gepost op: 24 februari 2013, 22:20:02 »
Zijn nog andere galantofiele niet-rotsplantliefhebbers welkom. Bijvoorbeeld iets rondom laagblijvende planten die goed combineren met Galanthus?
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Wim Boens

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #131 Gepost op: 25 februari 2013, 07:56:11 »
Zijn nog andere galantofiele niet-rotsplantliefhebbers welkom. Bijvoorbeeld iets rondom laagblijvende planten die goed combineren met Galanthus?

Natuurlijk, Valentin. Is dat een voorstel?

Valentin Wijnen

• Volwaardig poster
« Reactie #132 Gepost op: 25 februari 2013, 09:54:11 »
Wim ,eigenlijk meer een vraag naar de 'rots'ofielen...

Wim Boens

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #133 Gepost op: 25 februari 2013, 10:31:08 »
Wim ,eigenlijk meer een vraag naar de 'rots'ofielen...

Hmmm, Valentin...ik beschouw mezelf niet als een echte galanthofiel, ik ben wel een 'rots'ofiel.... en een croconut en een schaduwminnaar en een vleesetende plant temmer en....laat ons maar zeggen dat ik eigenlijk een algemene plantenliefhebber ben  ;)

Eigenlijk vroeg ik me af of dit een voorstel was voor een lezing bij de VRV, we zijn altijd op zoek naar Vlaamse voordrachtgevers!

Sven de Groot

• Top poster
« Reactie #134 Gepost op: 25 februari 2013, 10:33:00 »
-5(  Misschien hebben we dit najaar wel iets in de pipeline voor jou, Sven...  :o :-X :-X :-X

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig, Luc!