Galanthus 2012/2013

Gestart door Freddy Vleugels, 12 oktober 2012, 21:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Citaat van: John Aipassa op 10 februari 2013, 22:26:34
Nou mijn eerste foto dan van een gele nivalis, die vandaag genomen is. Het sneeuwklokje komt van Schotse kweker Ian Christie.

G.nivalis Sandersii 'Chatton'.

Fraaie gele is dat, John, zelfs de bloemstengels kleuren geel, net als bij 'Ray Cobb'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

John Aipassa

Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 februari 2013, 08:41:39

Een h(g)ele mooie is dat, John !!
Bij Ian kan je wel meer bijzondere zaken vinden, niet ?
(overigens lang niet alleen Galanthussen...  ;D)

Inderdaad Luc, Ian heeft nogal eens wat bijzonders. Maar zijn Galanthuslijst is ook vrij bijzonder. Er staan een aantal nogal onbekende en door hem vermeerde soorten. Over Elisabeth Harrison hoeven we al niet te beginnen. 8)

Aangezien ik maar één 'Chatton' op de foto kan zetten is het effect nogal karig in vergelijking tot een groepje. Ian heeft me een foto van zo'n groepje gestuurd. Die zal ik onderstaand met jullie delen. De foto is dus van Ian zelf en niet van mij. Veel plezier ermee.
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Luc Gilgemyn

Fantastisch beeld, John !  :o
(zelfs voor een niet-galanthofiel...  ;))
Harelbeke-West-Vlaanderen

John Aipassa

Galanthofiel of niet, we houden allemaal wel van zo'n prachtig plaatje toch? Daarom wil ik ze graag gaan chippen om snel eenzelfde effect te verkrijgen. ((2   :D

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Frankie Wulleman

Citaat van: John Aipassa op 11 februari 2013, 20:15:41
Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 februari 2013, 08:41:39

Een h(g)ele mooie is dat, John !!
Bij Ian kan je wel meer bijzondere zaken vinden, niet ?
(overigens lang niet alleen Galanthussen...  ;D)

Inderdaad Luc, Ian heeft nogal eens wat bijzonders. Maar zijn Galanthuslijst is ook vrij bijzonder. Er staan een aantal nogal onbekende en door hem vermeerde soorten. Over Elisabeth Harrison hoeven we al niet te beginnen. 8)

Aangezien ik maar één 'Chatton' op de foto kan zetten is het effect nogal karig in vergelijking tot een groepje. Ian heeft me een foto van zo'n groepje gestuurd. Die zal ik onderstaand met jullie delen. De foto is dus van Ian zelf en niet van mij. Veel plezier ermee.

:o Magnifiek bosje is dat, John, een duur bosje als je het mij vraagt.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

John Aipassa

Frankie, 15 pond per stuk, dus tel maar na ??? --7

Marc Coolens

Citaat van: John Aipassa op 11 februari 2013, 21:07:53
Frankie, 15 pond per stuk, dus tel maar na ??? --7
John
Machtige foto  ((12 :P
In een mooi groepje zijn de gele toch wel bijzonder;
Ik heb zaterdag G nivalis ' Lowick ' kunnen kopen en hoop binnen een aantal jaren ook zo' n groepje te bekomen .
In  2011 heb ik  Primrose Wartburg kunnen chippen hopelijk doorstaan ze de winter goed .

John Aipassa

Marc, een 'Lowick' is ook een mooie. ik was eigenlijk ook op zoek naar een 'Lowick'. Ian kon die ook leveren, maar ik heb op zijn aanraden toch maar voor een 'Chatton' gekozen.

Ik hoop dat je 'Primrose Warburg' het zullen redden tot bloeiende exemplaren. In een groepje ook prachtig naar mijn mening. Ik wil deze zelf ook nog een keer gaan chippen/parteren.

Jan Fouquaert

Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 februari 2013, 20:31:06
Fantastisch beeld, John !  :o
(zelfs voor een niet-galanthofiel...  ;))

Jawel, zelfs ik, als niet-galanthofiel, kan dit best pruimen. ;)
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Gert Hoek

Citaat van: Lina Hesseling op  6 februari 2013, 23:43:02
Mooie foto, Kris. Wat is het toch een grappige plant.

Gert, ga je donderdag? Dan zien we elkaar vast wel.

Lina.

Hoi Lina,

Ik ben vanmorgen bij de Boschhoeve geweest, en heb genoten van alle mooie planten.
Ik heb ook een aantal sneeuwklokjes en andere bollen aangeschaft maar deze heb ik laten staan  :o

Lina Hesseling

Ja, Gert, die ging ook boven mijn budget. Net als G. 'Green Tear'.
Maar ik vind het ook al mooi om ze in het echt te kunnen zien. We hoeven ook niet alles wat we mooi vinden te hebben, toch? Alhoewel..............

Jammer, dat ik je niet heb herkend.

Wel heb ik gezellig gekletst met:
Sven, Andre B., Freddy en echtgenote en nog veel meer mensen die je steeds weer op dit soort plaatsen tegenkomt.

Foto's volgen morgen. Gelukkig zijn we voor de meeste sneeuw aan weer thuis gekomen.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

Dan heb je de jonge "Green Tear" die Gert-Jan van der Kolk aanbood voor 200 euro zeker ook laten staan, Gert?
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

Op de lijst van Monksilver (de meest recente) staat G. plicatus 'E. A. Bowles' voor â,¬72. Toch een aardig verschil.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Gert Hoek

Sven, Lina,
jammer dat ik jullie niet herkent heb van jullie profielfoto van dit forum  ;D ;D
Jullie hadden mij wel kunnen herkennen, iets minder bruin misschien 8)

Sven de Groot

Citaat van: Gert Hoek op 14 februari 2013, 21:22:09
jammer dat ik jullie niet herkent heb van jullie profielfoto van dit forum  ;D ;D

In het echt heb ik wat minder sproeten...
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.