Galanthus 2012/2013

Gestart door Freddy Vleugels, 12 oktober 2012, 21:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Loes de Groot

Hoeven jullie niet te werken?

Sven de Groot

Citaat van: Loes de Groot op 15 februari 2013, 00:27:34
Hoeven jullie niet te werken?

24 dagen per jaar hoef ik, ondanks dat het een werkdag is, van m'n baas niet op het werk te verschijnen. Gisteren was zo'n dag.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Loes de Groot

Ik heb die dagen ook hoor Sven,had er al twee opgenomen voor Engeland en straks weer een paar voor de poes die moet bevallen,dan gaat het hard! ;)

Sven de Groot

Galanthus "Cliff Curtis". Dit sneeuwklokje was gisteren bij De Boschhoeve te verkrijgen.

Stefan Vidts

mooi klokje Sven,
Onderscheidt het zich ook in zijn grootte? Het lijkt me een selectie met veel nivalis bloed.
Weet niet of ik me er meteen zou door laten verleiden,maar op foto ziet het er niet slecht uit.
stefan
Stefan Vidts
verzamelaar van sneeuwklokjes en stinzenplanten,
Een passie ondersteund door visie is een dragende meerwaarde.
http://www.stefanvidts.be

John Aipassa

Mooi subtiel klokje Sven. Ik kan het me voorstellen, dat je deze niet kon laten staan ((14.
Ik kan pas zaterdag, morgen dus, een bezoekje aan De Boschhoeve brengen. Ben benieuwd of er nog wat moois tussen staat. Ik hoop op nog wat geels.
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Sven de Groot

Bedankt voor jullie reacties, Stefan en John. Ik vind het persoonlijk een heel mooi sneeuwklokje met, zoals John terecht zegt, een subtiele tekening. Vaak beperkt de onderste tekening zich tot slechts twee losse puntjes, een "snorretje". De plant is zo'n 15 cm hoog en heeft, gezien het vlakke ("applanate") blad, inderdaad waarschijnlijk veel nivalis-bloed in zich.

Citaat van: John Aipassa op 15 februari 2013, 12:18:07
Ik kan pas zaterdag, morgen dus, een bezoekje aan De Boschhoeve brengen. Ben benieuwd of er nog wat moois tussen staat. Ik hoop op nog wat geels.

Gisteren waren er veel gele sneeuwklokjes te zien, John. Zo heb "Primrose Warburg", "Savill Gold", "Wendy's Gold", "June Boardman", sandersii ex "Windesheim" en "Spindlestone Surprise" gezien. Maar of er zaterdag nog veel zal zijn...?  

John Aipassa

Ik hoop het Sven. Laat ik maar met een mantra beginnen: "Ja er zijn nog veel gele sneeuwklokjes zaterdag, ja er zijn nog veel gele sneeuwklokjes zaterdag, ja er zijn nog veel gele sneeuwklokjes zaterdag!" <zucht> --13

Weet je nog wie deze in de verkoop hadden? Dan kan ik rechtstreeks naar de tafel toelopen... )))1

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Lida Lourens

Citaat van: Sven de Groot op 15 februari 2013, 10:32:36
Galanthus "Cliff Curtis". Dit sneeuwklokje was gisteren bij De Boschhoeve te verkrijgen.
Een mooi sneeuwklokje Sven.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Sven de Groot

Citaat van: John Aipassa op 15 februari 2013, 13:54:27
Ik hoop het Sven. Laat ik maar met een mantra beginnen: "Ja er zijn nog veel gele sneeuwklokjes zaterdag, ja er zijn nog veel gele sneeuwklokjes zaterdag, ja er zijn nog veel gele sneeuwklokjes zaterdag!" <zucht> --13
Weet je nog wie deze in de verkoop hadden? Dan kan ik rechtstreeks naar de tafel toelopen... )))1

Ik hoop voor je dat je mantra helpt, John. Gert-Jan van der Kolk had al de sneeuwklokjes bij die ik noemde, maar een aantal daarvan stond ook bij De Boschhoeve. Dat zijn overigens meteen de enige twee aanbieders van interessante sneeuwklokjes tijdens het Sneeuwklokjesfeest.
Alle "Savill Gold" waren binnen een half uur weg en van "June Boardman" stond nog maar een potje toen ik de laatste keer keek.

John Aipassa

Dank je Sven. Billen knijpen dus :'(

Sven de Groot

John Aipassa

Tja eender wie, als ik maar een goede gele te pakken krijg. ;D ;D ;D
Laat ik maar van Dineke afblijven om te voorkomen, dat ik van het terrein geschopt word 2-)(

Heb eigenlijk mijn oog op gele plicatussen laten vallen, zoals Bill Clark en Sarah Dumont of Madeleine. Deze zullen waarschijnlijk niet op De Boschhoeve te vinden zijn )))6

Sven de Groot

Citaat van: John Aipassa op 15 februari 2013, 16:29:49
Laat ik maar van Dineke afblijven om te voorkomen, dat ik van het terrein geschopt word 2-)(

:-X :-X :-X -7(

Citaat van: John Aipassa op 15 februari 2013, 16:29:49
Heb eigenlijk mijn oog op gele plicatussen laten vallen, zoals Bill Clark en Sarah Dumont of Madeleine. Deze zullen waarschijnlijk niet op De Boschhoeve te vinden zijn )))6

De door jou genoemde sneeuwklokjes heb ik niet gezien, de enige gele plicatus was "Wendy's Gold". Ik weet niet of je volgende week naar Nettetal gaat, maar daar maak je meer kans. Joe Sharman had voorgaande jaren wel een aantal "Bill Clarke" en "Madelaine" in de verkoop.

John Aipassa

Hmm ))4.  Ik wacht morgen nog even af en dan bepaal ik of ik misschien toch nog naar Nettetal ga volgende week.