Auteur Topic: Galanthus 2012/2013  (gelezen 87476 keer)

Loes de Groot

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 334
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #405 Gepost op: 15 maart 2013, 14:09:04 »
Sven, die Trympostor vind ik toch wel een heel mooie.
Heb jij ook zoveel blad,hier vorig jaar 1 bol gekocht en nu wel 20 bladparen,en3 bloemen.
Echt een topper.

John Aipassa

  • Junior
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #406 Gepost op: 16 maart 2013, 13:19:35 »
Over Trym en Trymlike types heb ik een vraagje.

Trumps vind ik persoonlijk een hele mooie en volgens Bishop een erg snelle groeier/vermeerderaar. Echter Trumps heb ik nog niet kunnen vinden, behalve op Ebay tegen absurde biedingen. Weet iemand een kweker, die deze tegen "normale" prijzen beschikbaar heeft?
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #407 Gepost op: 17 maart 2013, 20:18:57 »
Sven, die Trympostor vind ik toch wel een heel mooie.
Heb jij ook zoveel blad,hier vorig jaar 1 bol gekocht en nu wel 20 bladparen,en3 bloemen.
Echt een topper.

Ik heb "Trymposter" sinds afgelopen zomer in de tuin staan. Ze heeft nu naast de hoofdscheut nog een tweede scheut gevormd, dus het ziet er goed uit. Al gaat ze nog niet zo hard als bij jou.
Wat me verder opvalt bij de "Trym-likes", is dat ze zo lang bloeien. Ook nadat het vorige week zo warm is geweest, bloeien ze vrolijk door. Dit terwijl bij veel andere sneeuwklokjes het mooie van de bloem er meteen af is.    
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2013, 11:17:08 door Sven de Groot »
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #408 Gepost op: 17 maart 2013, 20:20:45 »
Trumps vind ik persoonlijk een hele mooie en volgens Bishop een erg snelle groeier/vermeerderaar. Echter Trumps heb ik nog niet kunnen vinden, behalve op Ebay tegen absurde biedingen. Weet iemand een kweker, die deze tegen "normale" prijzen beschikbaar heeft?

John Morley (North Green Snowdrops) heeft "Trumps" ieder jaar in de catalogus.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15798
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #409 Gepost op: 17 maart 2013, 20:27:10 »
Om deze schrale periode goed door te komen, ook van mij nog een paar sneeuwklokjes die vorige week (toen alles nog goed was) in bloei stonden.
Foto 1: Galanthus "Trymposter";
Foto 2: Galanthus nivalis "Chrome Yellow";
Foto 3: Galanthus elwesii "Deer Slot" (helaas dit jaar geen perfecte "hoefafdruk");
Foto 4: Galanthus "South Hayes"

Allemaal mooi maar dan is 'Trymposter' deze keer mijn favoriet Sven .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Loes de Groot

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 334
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #410 Gepost op: 17 maart 2013, 20:44:58 »

Ik heb "Trymposter" sinds afgelopen zomer in de tuin staan. Ze heeft nu naast de hoofdscheut nog een tweede scheut gevormd, dus het ziet er goed uit. Al gaat ze nog niet zo hard als bij jou.
Wat me verder opvalt bij de "Trym-likes", is dat ze zo lang bloeien. Ook nu het vorige week zo warm is geweest, bloeien ze vrolijk door. Dit terwijl bij veel andere sneeuwklokjes het mooie van de bloem er meteen af is.    
[/quote]

Bij mij bloeit hij inderdaad ook heel erg lang en staat er nu nog steeds mooi bij terwijl de meeste klokjes na de zoveelste vorst periode op de grond liggen

Ik vind hem ook mooier dan Trymlet waar hij best veel op lijkt

André Bourgonje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 42
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #411 Gepost op: 17 maart 2013, 22:28:32 »
Vandaag weer wat beter weer nog niet al te veel zon maar toch. Dus een paar foto's gemaakt van wat late groene en enkele anderen.
greenish een mooie groene
Doncaster's Double Charmer een groene dubbele
Hugh Mackenzie een mooie maar toch nog toe vrij kleine galanthus
Primrose Warburg en een gele tot slot
André Bourgonje, Den Haag, Nederland

André Bourgonje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 42
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #412 Gepost op: 17 maart 2013, 22:35:34 »
En nog een paar van vanmiddag.
Snowwhite Gnome echt een dwerg 4 a 5 cm 'hoog'
Wilhelm Bauer
Nathalie Garton een semi dubbele met een paar extra witte 'vlaggen' onder de rok als je goed de foto bekijkt kun je zien zitten.
André Bourgonje, Den Haag, Nederland

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16580
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #413 Gepost op: 18 maart 2013, 20:59:02 »
Galanthus 'April Fool' (foto 1) en Galanhtus 'Tiny' (foto 2)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

John Aipassa

  • Junior
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #414 Gepost op: 19 maart 2013, 14:08:16 »

John Morley (North Green Snowdrops) heeft "Trumps" ieder jaar in de catalogus.

Dank je Sven. Nu nog een catalogus van hem regelen.
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #415 Gepost op: 19 maart 2013, 14:38:52 »
Nu nog een catalogus van hem regelen.

£5 en een briefje met je adres en het verzoek om een catalogus toe te zenden, in een envelop stoppen en deze sturen naar North Green Snowdrops, North Green Only, Stoven, Beccles NR34 8DG, Groot-Brittanië. Als je iets besteld, krijg je het daarop volgende jaar de nieuwe catalogus automatisch toegestuurd.   
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

John Aipassa

  • Junior
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #416 Gepost op: 19 maart 2013, 21:59:22 »
Thanks Sven!  ((14
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

John Aipassa

  • Junior
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #417 Gepost op: 20 maart 2013, 16:11:24 »
Vandaag toevallig deze gele gevonden in een "drift" van gewone sneeuwklokjes in de buurt van mijn woonplaats. Zoals het er naar uitziet de eerste echte goede gele nivalis, die ik tot nu toe gevonden heb. Minimaal de helft zoniet tot een derde kleiner dan de andere normale nivalis pollen waar het naast groeide. Het is dus een kleintje. Het geel is acceptabel. Niet zo helder als bijvoorbeeld 'Chatton', maar beter dan sommige van mijn Wendy's Gold. Het honingmerk is geliggroen. Nu maar afwachten wat het gaat doen en of het een goede toevoeging is aan de reeds bestaande gelen. Gevonden in het boekenstadje Bredevoort, dus G. nivalis Sandersii ex-Bredevoort als het waardig blijkt te zijn?

De foto is onscherp door de harde wind met helaas weer volop sneeuw. Inmiddels is het weer helemaal wit hier. ))8 --13.
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon

Eddy Tijtgat

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #418 Gepost op: 20 maart 2013, 19:01:16 »
Prachtige sneeuwklokjes gezien de laatste weken. Mooi genoeg om ook serieus door het virus aangestoken te worden! Ik heb nagenoeg geen cultivar's, maar moet er dan op uit trekken om iets speciaals te vinden. De volgende 3 gevonden, die misschien iets voorstellen. De eerste 2 gevonden in een bosje in Brugge. Vraag me niet welke oorsprong er in terug te vinden is. Kan het elwesii-bloed zijn? Mooi genoeg om toch te posten. Het 3de klokje vond ik tussen G.nivalis. En eerlijk gezegd, ik heb er ondertussen al meerdere gevonden. Zijn er andere leden die dit ook al vaststelden bij hun Galanthus? Maar of ze stand zullen houden...?

John Aipassa

  • Junior
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus 2012/2013
« Reactie #419 Gepost op: 20 maart 2013, 19:12:51 »
Die eerste twee zijn inderdaad mooi. Goede vondst Eddy. Over drie weken ben ik ook in Brugge voor een lang weekend (joehoe ((12). Wellicht moet ik daar ook maar wat rondsnuffelen )))1, mits het in Brugge Centrum is. Daarbuiten zal ik weinig zijn, behalve volledig buiten Brugge. Ik ben van plan om Koen van Poucke, Danielle Monbaliu en/of Greenmile Nursery te bezoeken. Mogelijk ook Cathy.
John Aipassa, Aalten, Nederland

"The breath of flowers is far sweeter in the air than in the hand." - Sir Francis Bacon