Hmmm, maaskeien zijn niet echt geschikt voor een rotstuin, vind ik zelf. Dit om de eenvoudige reden dat maaskeien rond zijn en met ronde dingen is het niet simpel iets dat op een rotstuin lijkt te verwezelijken. Daarvoor ben je beter af met rotsen met allerlei hoeken en kanten.
Mocht ik natuurlijk die maaskeien bezitten, ik zou er wel iets mee doen, een soort van puinhelling of zo, als mijn muze een beetje meewil.

Ik zou zelfs dat gras niet eens verwijderd hebben, is verloren werk.
Mijn werkwijze is altijd heel simpel : om hoogte of reliëf te verkrijgen, gewone tuingrond, daar bovenop een laag steengruis of puin van ca. 15 cm, daar boven ca. 20 cm 'rotstuingrond' (zie onder) en de basis is gelegd.
Je mag altijd eens komen kijken bij mij thuis naar wat rare of vreemde of gewone of doodsimpele of heel kleine of heel grote voorbeelden.
Hierbij een foto van een klein stuk van een groot voorbeeld.
rotstuingrond = mengsel van grof zand, kleine steentjes of split, gewone tuingrond en daarna ruik ik aan het mengsel of het goed ruikt

misschien vinden sommigen dit grappig, maar je weet toch dat rotsplanten-adepten rare wezens zijn ::