Bloei november - december 2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 november 2012, 08:51:55

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Citaat van: Peter Rijntjes op  2 november 2012, 20:34:38
Citaat van: Frankie Wulleman op  2 november 2012, 16:55:24
Citaat van: Peter Rijntjes op  2 november 2012, 14:09:30
Ja hoor, een echte zomerbloeier die het niet kan laten. Veronica caespitosa die nog een paar bloemen geeft.

((12

Peter

Er zijn een paar verschillende veronica's die onder die naam worden verhandeld. Deze plant lijkt exact op de mijne, waar haalde jij jouw exemplaar vandaan, Peter?

Hoi Frankie,

als ik mij niet vergis van Ger v/d Beuken. Er is ook nog een V. caespitosa ssp. caespitosa met wat onderlinge verschillen. Ga ervan uit dat dit de goede is.

vr.gr.
Peter

Jawel, Peter, ook de mijne komt van bij Ger.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 november 2012, 17:20:08
Nog deze Fuchia magellanica var. pumila die nog steeds bloemen geeft. (foto 1 en 2)
Allium thunbergii was al te zien in het allium-topic, en is nu nog steeds de beeldbepalende plant in de rotstuin. (foto 3 en 4)
Noem het maar kleinigheden, Frankie !  ((12
Bij mij heeft de magellanica "riccartonii" na de eerste nachtvorst de geest gegeven (tot volgend jaar).

Peter Rijntjes

Beste mensen,

Na de kerstcactus nu ook de kerstgentiaan. Bloeit zeker nog 3 weken tot begin December. Gentiana acaulis met nabloei...

:P

Peter

Bart Moerland

Weet je Peter......die gekke dingen hebben dit jaar een geweldige na bloei........hier  Moederplanten met 5 tot 10 bloemen!

Zijn er meer waar de gentianen zo goed na-bloeien?

'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Hans Meulenbelt

Bart,

hier heeft slechts één van de Gentiana acaulis planten nabloei, welgeteld 1 bloem. Maar daar ben ik eerlijk gezegd helemaal niet rouwig om. De bloem is trouwens wel mooi diep blauw van kleur, net als dit voorjaar.

Ik begin me wel een beetje zorgen te maken over de Kabschia's. Inmiddels zitten al heel wat planten vol met knoppen!!! Had nog wel even mogen wachten wat mij betreft.
Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Gerard Verweij

Citaat van: Hans Meulenbelt op  7 november 2012, 17:39:48
Bart,

hier heeft slechts één van de Gentiana acaulis planten nabloei, welgeteld 1 bloem. Maar daar ben ik eerlijk gezegd helemaal niet rouwig om. De bloem is trouwens wel mooi diep blauw van kleur, net als dit voorjaar.

Ik begin me wel een beetje zorgen te maken over de Kabschia's. Inmiddels zitten al heel wat planten vol met knoppen!!! Had nog wel even mogen wachten wat mij betreft.
Is weer eens wat anders als hulst, kerststerren en gluhwein.......

Bart Moerland

Citaat van: Hans Meulenbelt op  7 november 2012, 17:39:48
Bart,

Ja...Hans komt vaker voor....hebben wat vorst nodig dan gaan de Porophyllums weer 'slapen' en komt het meestal wel goed.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Hans Meulenbelt

Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Wim Boens

2 x "zwart zaad"  ;)

Iris domestica en
Ophiopogon planiscapus 'Nigrescens'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerard Verweij

Citaat van: Wim Boens op  9 november 2012, 15:25:55
2 x "zwart zaad"  ;)
De onderste is Ophyopogon of Liriope?
En de bovenste? Die is wel heel mooi.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Wim Boens op  9 november 2012, 15:25:55
2 x "zwart zaad"  ;)

.... -5( .... ik hoop dat je er niet op zit, Wim...  :o -1(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Gerard Verweij op  9 november 2012, 17:07:41

De onderste is idd Ophiopogon planiscapus 'Nigrescens' en de bovenste...misschien wil iemand anders ook wel eens gokken?

Citaat van: Luc Gilgemyn op  9 november 2012, 17:09:42

Persoonlijk zit ik noch op zwart, noch op droog zaad, Luc  ;)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Bert Stegeman

Als dat de Ophyopogon is hoef je deze niet te zaaien hij vermeerderd zich goed door wortels onder de grond.
Naar mijn iedee soms te vaak. zo veel dat ik soms moet weg halen soms verplant ik ze dan.
Of ik geef ze aan familie of kennissen.Op dit moment heb niet te veel.
Als iemand iets wil hebben als ik te veel heb laat maar weten.

Peter Rijntjes

Citaat van: Wim Boens op  9 november 2012, 17:13:40
Citaat van: Gerard Verweij op  9 november 2012, 17:07:41

De onderste is idd Ophiopogon planiscapus 'Nigrescens' en de bovenste...misschien wil iemand anders ook wel eens gokken?

Citaat van: Luc Gilgemyn op  9 november 2012, 17:09:42

Callicarpa, Wim??

))4

Persoonlijk zit ik noch op zwart, noch op droog zaad, Luc  ;)

Gert Hoek

Hier nog wat planten die wat nabloeien:
Paranephelius ovatus
Oxytropis shokanbetsuensis
Gentiana x hexa-farrerii Alba
Androsace squarrusula, een vrij onbekende Androsace ,vorig winter gezaaid.