Tja, als je de Saxen wat beter leert kennen, ontmoet je soms rare dingen.
1/ Dit genietbaar exemplaar intrigeerde mij, want het stond niet op mijn lijst van 'must haves'. Hoe kon ik deze schoonheid uit het oog verloren hebben ?
Dus zocht ik thuis de naam op, en nergens te vinden. Op het naamkaartje staat 'White Delight' Nu heb ik wel bloemen op een Sax, terwijl de rest van mijn hof er nog op wacht.

Wat doen die slimme Engelsen, ze zetten de planten die ze willen verkopen allicht een weekje in een licht verwarmde serre (of kasje) en hup, de bloemen zijn er.
Een plant met bloemen verkoopt immers stukken beter .... De rest laten ze buiten staan voor latere shows of verkoop gelegenheden.

2/ Aan deze kon ik ook niet weerstaan, al wist ik al meteen aan de naam dat er iets niet klopte : Sax. biasoletti in plaats van biasolettoi
Zo te zien is het wel degelijk een Sax. x biasolettoi, maar welke cultivar ? Volgens wat ik denk : 'Feuerkopf'
3/ Deze is ook een Sax. x biasolettoi, maar die man wist er wel iets over te vertellen, en zei dat het een zaailing was, dus zonder cultivarnaam.
Ben benieuwd wat het wordt.

Ik heb ook een Sax. 'Vysoke Myto' meegebracht, eens benieuwd of het de echte zal zijn.