Nu nog wat Saxengeweld uit Waterperry, waar Frankie, Matthias, Danny en ik gisteren vertoefd hebben.
Het was een lange rit met heel wat belevenissen, zoals een controle met drugshonden op de heenreis en een controle met een metaaldetector op wapens op de terugreis.
Wij zien er dan ook heel verdachte individuen uit.
In Waterperry was het bitter koud, maar er heerste toch een ongedwongen sfeer, helemaal niet zo stijf als de Engelsen plegen te zijn, in tegendeel.

Over het eten spreek ik niet.

Ik heb ook genoten van een heel interessante lezing door Tim Roberts, over de Saxen van de Himalaya.
Een heel goede uitleg trouwens.
En VOORAL veel, nee zeer veel, geweldig veel Saxen om naar te kijken. Ik heb nooit in mijn leven zo veel Saxifraga's samen gezien.
Elk hoekje, overal potten, potjes, bedden volgepropt met Saxifraga's.

Er waren er ook wat te koop, maar bij de meeste hing er een bordje : 'Not for sale'

Tja, je kunt niet alles hebben in het leven.

Ik heb natuurlijk hier en daar wat foto's gemaakt, al was de tijd weeral veel te kort.
Frankie zal er allicht wel wat meer gekiekt hebben.
Ik heb vooral foto's gemaakt van Saxen die ik nog niet heb, kan van pas komen voor later ....
1/ Saxifraga 'Daylight'
2/ Saxifraga 'Samba'
3/ Saxifraga 'Polonaise'
4/ een kruising tussen Sax. burseriana en Sax. 'Orion', verdient een eigen naam, wat mij betreft.