En we gaan nog even verder :
1/ Saxifraga 'Louis Armstrong' een jong plantje in de marmerrotstuin, toont een eerste bloem.
2/ Saxifraga 'Red Poll', ieder jaar gewoon mooi, begint er ook aan. Deze staat in een zandsteen.
3/ Saxifraga 'Laka' in een trog. Was gewoon een magneet toen ik (samen met Matthias) op de plantenbeurs in Sint-Lievens-Houtem stond.
Waar blijf je ze halen Jan ? Ik kan die vele namen van die cv's al lang niet meer onthouden maar ik onthou wel dat je ons telkens mooi gerief toont ...
Ik hoop dat ik er nog meer kan tonen als het weer wat minder koud wordt en de knoppen niet naar de knoppen zijn.
Ik ga er nog meer halen .....

Heel de noordzijde van mijn grote rotstuin moet volkomen met Saxifraga's.
Ook ga ik de oostzijde die nog niet onder handen genomen is eens onder handen nemen en waarschijnlijk ook volproppen met Saxen.
De zuidzijde ga ik ook wat renoveren en daar komen grotendeels Sempervivums.
Volgens sommigen moet ik meer bollen zetten, maar ik weet niet of ik ga luisteren.
Wees gerust, er zal ook nog wel wat plaats zijn voor andere planten.

Er zullen ook nog een stuk of twee, drie, ik weet niet, misschien vier, bescheidener rotstuinen bijkomen.

Het is waarschijnlijk nodig.

Ik had er nog niet veel.

In de winter dan dus nog meer gletsjervorming, kan het weerstation van Melle regelmatig met een record gaan lopen.
Mijn vrouw vindt rotstuinen best ok, het is proper, als je er op loopt is het al steen, krijg je geen vuile voeten en dus minder vuiligheid binnen in huis.
Hoe meer rotstuin, hoe minder gras afrijden.

Ik heb dus nog veel werk ....