Bloei mei - juni 2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2012, 08:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 17 mei 2012, 08:36:54
Luc, Viola delphinantha x cazorlensis is precies wel gemakkelijker dan delphinantha zelf.

Ik heb hier geen problemen met beide ouders Herman .Niet met delphinantha en niet met cazorlensis...
V.delphinantha staat hier al minstens een jaar of 6 in de tufsteen ...V.cazorlensis dan toch ook al 4 jaar.
Het zal me wel niet lukken om deze te kruisen.De V.delphinantha bloeit nu (is altijd de eerste) terwijl V.cazorlensis altijd enkele weken later bloeit. Daar zie ik momenteel nog maar kleine bloemknopjes .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Pulsatilla's zijn vooral vroege vogels maar deze staat nog dapper te bloeien . Hij is zwart als de nacht ....
Pulsatilla rubra subsp hispanica
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Hij is inderdaad beduidend later dan zijn soortgenoten Kris - ik heb hier ook nog steeds bloei - de andere soorten zijn al aan zaadvorming toe.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Eigenlijk net iets te groot voor de meeste rotstuinen (maar ook geen heester, schaduwplant etc....) dus zet ik hem maar hier neer .
Paeonia veitchii in bloei . 

Heb ook nog 2 foto's van cambesedesii die ondertussen is uitgebloeid .Dit is voorlopig de kleinste (en de vroegste)die ik hier kweek en deze zou nog wel een plekje kunnen krijgen in de niet al te kleine rotstuin.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Theo Stronks

#229
Een ietwat onbekende plant die zich ieder jaar toch weer laat zien,de Betonica grandiflora.
Deze komt uit de lipbloemenfamilie.

Lida Lourens

Mooie Paeonia's Kris
Hier staat vandaag de Paeonia rockii "Joseph Rock" in bloei.
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Matthias Fouquaert

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 mei 2012, 08:53:53
Pulsatilla's zijn vooral vroege vogels maar deze staat nog dapper te bloeien . Hij is zwart als de nacht ....
Pulsatilla rubra subsp hispanica

Mooie foto Kris,

Ik heb deze  Pulsatilla rubra subsp. hispanica nu ook staan in de nieuwe rotstuin en de bloemknop moet nog open komen. ;D Ik ben benieuwd. ;)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Matthias Fouquaert op 17 mei 2012, 13:43:49
Mooie foto Kris,
Ik heb deze  Pulsatilla rubra subsp. hispanica nu ook staan in de nieuwe rotstuin en de bloemknop moet nog open komen. ;D Ik ben benieuwd. ;)

Dank je Mathias , ik denk dat het al heel lelijk moet tegengaan opdat je hem niet mooi zult vinden .....
En zoals Luc ook al heeft vastgesteld , een goede keuze vanwege zijn latere bloei ! De kleur is toch wel vrij uniek ....
Dus de moraal van het verhaal : "je maakt de juiste keuzes ! "   
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Fouquaert

 :D Velen zijn zot van schone Pulsatilla's ...

Nog een lage Geranium : Geranium cinereum var. subcaulescens.
En een mooie Phlox : Phlox douglasii 'Daniels Cushion'
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Gyi Peelaerts

Een vriend van me heeft dit plantje mee gebracht uit Oostenrijk  wie kan me hier een etiket op plakken ))8 ))8 ))4

Herman Mylemans

Citaat van: Gyi Peelaerts op 17 mei 2012, 20:33:40
Een vriend van me heeft dit plantje mee gebracht uit Oostenrijk  wie kan me hier een etiket op plakken ))8 ))8 ))4
Gyi het lijkt wel op Antennaria dioica.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Bert Stegeman

Als dat zo is hoef je niet bang te zijn om hem kwijt te raken.
Ik heb hem ook in mijn tuin.
Hij zaait zich zelf erg goed soms tot te goed uit hier.

Matthias Fouquaert

Ik heb vroeger een gelijkaardige met rode bloemen dacht ik. ))4

Kan dit ?

Herman Mylemans

Citaat van: Matthias Fouquaert op 17 mei 2012, 21:20:42
Ik heb vroeger een gelijkaardige met rode bloemen dacht ik. ))4

Kan dit ?
Ja, die bestaat!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Frankie Wulleman

Citaat van: Jan Fouquaert op 17 mei 2012, 19:57:38
:D Velen zijn zot van schone Pulsatilla's ...

Nog een lage Geranium : Geranium cinereum var. subcaulescens.
En een mooie Phlox : Phlox douglasii 'Daniels Cushion'

Die Geranium is geen G. cinereum var. subcaulescens, Jan, want die heeft donkerroze, bijna paarse bloemen met een zwart hart. Jou plant lijkt mij eerder één of andere G. sanguineumcultivar.
Lichtervelde, West-Vlaanderen