Zoals reeds in onze kalender 2014 vermeld, gaat op 25 januari om 10.00 u in auditorium 4 aan de Karel Lodewijk Ledeganckstraat,35 van de U. Gent de eerste voorjaarsbijeenkomst door van de VRV !
Onze eerste spreker is heel bekend in de sneeuwklokjeswereld. Valentin Wijnen zal zeker tot de verbeelding spreken van de Galanthus liefhebbers ! In zijn tuin herbergt hij een unieke collectie aan sneeuwklokjes, de grootste en meest diverse van België. Meer dan 650 benaamde en een 150-tal onbenaamde selecties maken deel uit van zijn verzameling.
Naast een 16-tal nieuwe sneeuwklokjes die hij zelf benoemde, selecteerde hij in de voorbije 10 jaar samen met Johan Mens een aantal unieke varianten van ons inheems sneeuwklokje Galanthus nivalis var scharlockii. Voor ons zal hij het verhaal brengen van de nieuwste Belgische sneeuwklokjes. Hij zal ons meenemen op een reis door de benaamde en onbenaamde cultivars die hier bij ons zijn ontstaan.
De tweede spreker is in VRV-middens een oude bekende ! Het gaat om Herman Mylemans, onze Gentiaanspecialist.
Iedereen die ooit informatie zocht over gentianen zal zeker al terecht gekomen zijn op zijn informatieve website: http://www.gentians.be/. Hij zal ons vertellen over de gentianen van de acaulis groep en deze van de verna groep en ons leren hoe we de verschillen in deze beide groepen kunnen herkennen. Gentiana acaulis is zowel een groepsnaam als een soortnaam, vandaar dikwijls de verwarring, met deze lezing zal Herman ons een inzicht geven in deze materie. Gentiana verna groep of voorjaarsgentiaan heeft hetzelfde probleem, ook hier zullen aan de hand van beeldmateriaal een aantal kenmerken besproken worden.
Geen lezingen dag zonder VRV tombola natuurlijk… de prijzen worden later gepubliceerd hier en op de website. Maar bereid u alvast voor op enkele bijzonderheden !
Inmiddels is het al een (korte) traditie geworden, dat wij na afloop met zijn allen nog toasten op het nieuwe jaar en daarbij de banden nog wat nauwer aanhalen !
Er zijn werkelijk géén excuses om dit te missen ! ((14
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Daar heb je gelijk in Luc.
Het is altijd gezellig bij deze bijeenkomsten.
En interessant. 6)) :D ((14
Bij leven en welzijn (steeds met 2 of meerdere- woorden spreken) zal ik uiteraard aanwezig zijn.
Voor zo een dag zet ik alles opzij ! Dit wil ik niet missen ! Uiteraard ook bij leven en welzijn .
Hopelijk zijn er wat ongewone sneeuwklokjes in de tombola !
Dit meer dan geruststellend bericht kregen we van Herman .....
"Kris, het zal iets zeer speciaal worden. Zij die er niet kunnen zijn, gaan er spijt van hebben. De acaulis groep en verna groep is volledig uitgediept van bloemdelen tot de bladeren. Twijfels van sommige namen zullen er altijd wel blijven. Op het ogenblik zit ik aan 67 dia's! "
Dus zowel de liefhebbers van de sneeuwklokken als de gentianen zullen verwend worden. Ik ben zeker dat ik van de 2 walletjes zal eten euh genieten ... 3))
Ik was er wel gerust in Kris ! We krijgen twee specialisten te horen - voor ons clubje weer een hoogdag ! 3))
En ook de tombola begint alweer vorm te krijgen ..........Eén van onze leading lady's van het Vlaamse rotstuingebeuren en tevens medestichster van onze VRV heeft reeds een aantal planten geschonken voor onze tombola . Jawel we bedoelen hier niemand minder dan ons aller Rita. Ook onze Wim had al als eerste een aantal plantjes geselecteerd.
Verder weten we nu al dat ook onze spreker Valentijn ons zal verblijden met enkele mooie sneeuwklokjes ....
Dus het beloofd weer spannend te worden. Noteren maar deze afspraak .......
Vooraleer Kris ons vertelt wat voor moois er allemaal bij de tombola te winnen zal zijn, heb ik nog een primeurtje.
Bij het bezoek van Melvyn Jope eind vorig jaar, deed onze lezer een schenking aan de VRV en niet zomaar één. Het gaat om een nieuw exemplaar van hét naslagwerk over de plantengroei op Kreta, namelijk : het imposante werk "Flowers of Crete" van John Fielding en Nicholas Turland, uitgegeven door niemand minder dan Brian Mathew.
Deze klassieker van 650 blz en 3,5 kg behoeft wel een stevige boekenkast ! -2(
Voor het eerst zullen we tussen de lezingen in een "openbare verkoping" organiseren van dit prachtwerk dat op vandaag voor AGS leden te koop is voor 65 â,¬ + verzendingskosten.
De instelprijs zal 20 â,¬ bedragen en je kan naar hartenlust bieden op dit werk, de opbrengst komt ten goede aan de VRV, met nogmaals onze dank aan de gulle schenker, Melvyn Jope !
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Citaat van: Luc Gilgemyn op 17 januari 2014, 14:18:09
Vooraleer Kris ons vertelt wat voor moois er allemaal bij de tombola te winnen zal zijn, heb ik nog een primeurtje.
Bij het bezoek van Melvyn Jope eind vorig jaar, deed onze lezer een schenking aan de VRV en niet zomaar één. Het gaat om een nieuw exemplaar van hét naslagwerk over de plantengroei op Kreta, namelijk : het imposante werk "Flowers of Crete" van John Fielding en Nicholas Turland, uitgegeven door niemand minder dan Brian Mathew.
Deze klassieker van 650 blz en 3,5 kg behoeft wel een stevige boekenkast ! -2(
Voor het eerst zullen we tussen de lezingen in een "openbare verkoping" organiseren van dit prachtwerk dat op vandaag voor AGS leden te koop is voor 65 â,¬ + verzendingskosten.
De instelprijs zal 20 â,¬ bedragen en je kan naar hartenlust bieden op dit werk, de opbrengst komt ten goede aan de VRV, met nogmaals onze dank aan de gulle schenker, Melvyn Jope !
Een dijk van een boek ! Ik heb hem meteen aangeschaft toen hij uitkwam en heb daar nog geen moment spijt van gehad. Luc heeft gelijk ,een schitterende gift van Melvyn. Schitterende foto's van allerlei planten (bolgewassen, orchideeën en ga maar door) .Overal staat ook de datum bij wanneer de foto's genomen zijn zodat je een idee krijgt wanneer die planten daar bloeien.
Gewoon een must voor de liefhebber .......
Ik heb het boek ook aangekocht toen het verschenen is. Absoluut een aanrader voor wie in het eiland geinteresseerd is.
Citaat van: Luc Scheldeman op 17 januari 2014, 20:03:57
Ik heb het boek ook aangekocht toen het verschenen is. Absoluut een aanrader voor wie in het eiland geinteresseerd is.
Duidelijk een kenner ((12 Groot gelijk Luc ! Zo worden ze niet vaak meer gemaakt de naslagwerken ....
Citaat van: Luc Gilgemyn op 17 januari 2014, 14:18:09
Vooraleer Kris ons vertelt wat voor moois er allemaal bij de tombola te winnen zal zijn, heb ik nog een primeurtje.
De spanning begint weer aardig te stijgen ........Ik ben de laatste hand aan het leggen.....
Het lijkt me een galant aanbod te worden met hier en daar een grote surprise ...
Al helemaal een week lid van de VRV en dan een lezing van Valentin, dan moet ik wel komen
Citaat van: Gert Geensen op 17 januari 2014, 23:54:23
Al helemaal een week lid van de VRV en dan een lezing van Valentin, dan moet ik wel komen
We gaan je met veel plezier verwelkomen Gert ! En het is inderdaad een niet te missen kans. Ook wat betreft het stukje over de gentianen .
voor iedereen tot 25 januari
Heb er weer zin in ((12 ((12 ((6 ((7 ((7 ((6
Heb zonet de lijst met tombolaplanten gefinaliseerd ........ ((7 ((6 ))5
Degene die houden van Galanthus zullen niet weten wat ze zien ...... ))5
We zullen dranghekken van doen hebben vrees ik ......
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 januari 2014, 22:38:30
Heb zonet de lijst met tombolaplanten gefinaliseerd ........ ((7 ((6 ))5
Degene die houden van Galanthus zullen niet weten wat ze zien ...... ))5
We zullen dranghekken van doen hebben vrees ik ......
Geen nood, Kris !
De antitankversperringen zijn al ter plaatse en de veiligheidsdiensten zijn verwittigd !! -4( -4(
Tja VRV'ers alles ervoor over om 'white fever' verder te verspreiden....
Ontsmetten nadien heeft geen zin, het sluipt je immers tot onder je vingernagels en tot in de toppen van je tenen. Hoe meer galantofielen bij de VRV, hoe beter!
Ik kijk al uit naar de collega-sneeuwklokjesliefhebbers die zaterdag komen. Even bijkletsen, afspraken maken en ervaringen delen.
Maar ook voor die 'Gentiaantjes' ben ik wel te vinden!
De koorts stijgt alvast, Valentin !
Eerst de 'white fever' die jij "schaamteloos" -7( verspreidt zaterdagochtend en dan vervolgens worden we allemaal groen (of moet ik zeggen blauw) van jaloezie op de Gentianenkennis van Herman ! ((10
En dan moeten de tombola en de nieuwjaarsdrink nog komen .... van een topdag gesproken !! _02
Citaat van: Luc Gilgemyn op 20 januari 2014, 17:52:26
En dan moeten de tombola en de nieuwjaarsdrink nog komen .... van een topdag gesproken !! _02
De lijst is zo imposant dat ik hem haast niet durf publiceren Luc ......
En waar moeten al die begeerde tombolaplanten verblijven tot aan de tombola? Ze zouden beter op een veilige plaats bewaard worden tot het dan zo ver is.
Of misschien die lijst toch maar niet bekend maken, Kris, om alle problemen te vermijden... .
Citaat van: Luc Gilgemyn op 20 januari 2014, 17:52:26
De koorts stijgt alvast, Valentin !
Eerst de 'white fever' die jij "schaamteloos" -7( verspreidt zaterdagochtend en dan vervolgens worden we allemaal groen (of moet ik zeggen blauw) van jaloezie op de Gentianenkennis van Herman ! ((10
En dan moeten de tombola en de nieuwjaarsdrink nog komen .... van een topdag gesproken !! _02
Als we maar niet blauw van de drank worden ((12
Ik denk dat ik meer voor de gentianen ben.
Maar de Galantus kan me ook bekoren.
tot zaterdag
Soon you'll see the truth...Galanthus rules (in Wintertime)!
De aanwezigen zullen misschien blauw zien van het concentreren, maar ze zullen toch in het geel over de eindstreep geraken! ;D
Citaat van: Luc Scheldeman op 17 januari 2014, 20:03:57
Ik heb het boek ook aangekocht toen het verschenen is. Absoluut een aanrader voor wie in het eiland geinteresseerd is.
Ik heb het boek destijds samen met m'n broer Kris ook direct aangeschaft en moet ik zeggen dat dit één van mijn
boeken is dewelke het meest uit de boekenkast komt.
Soms heeft dit boek zelfs de tijd niet om terug in die kast te geraken.
Voor iedereen die in het eiland Kreta geïnteresseerd is, mag dit boek absoluut niet ontbreken in de boekenkast.
Ik heb nog maar zelden een zo gedetailleerd boek met zoveel nuttige informatie in gekend.
Citaat van: Bert Stegeman op 20 januari 2014, 21:32:50
Citaat van: Luc Gilgemyn op 20 januari 2014, 17:52:26
De koorts stijgt alvast, Valentin !
Eerst de 'white fever' die jij "schaamteloos" -7( verspreidt zaterdagochtend en dan vervolgens worden we allemaal groen (of moet ik zeggen blauw) van jaloezie op de Gentianenkennis van Herman ! ((10
En dan moeten de tombola en de nieuwjaarsdrink nog komen .... van een topdag gesproken !! _02
Als we maar niet blauw van de drank worden
Alki Stegeman????? ))5
Ik wens iedereen van de VRV een zeer genoeglijke zaterdag. ((14
Kan ik ook op afstand aan die tombola meedoen en zo ja, hoe doe ik dat? ))8
Het mooie aanbod van tombolaplanten staat weer op de website !
Jullie kunnen naar hartenlust struinen in het aanbod ....
Nogmaals 'nen dikke merci ' aan alle gulle schenkers voor dit knap aanbod .
omdat ik weet dat namen niet veel zeggen hier enkele foto's van de Hepatica's die ik meebreng voor de tombola
en ook deze drie,
tot zaterdag, Chris
Met spijt in het hart kan ik er komende zaterdag niet bij zijn.
Ik ga op Galanthusjacht naar Myddleton House...
De tombola is echt wel indrukwekkend. Hoe graag ik ook galanthus zie, ik zou gaan voor de hepatica's ;D
Voor elk wat wils dus...
''De leute'' allemaal en see you soon ;)
Citaat van: Chris Vermeire op 21 januari 2014, 20:16:50
omdat ik weet dat namen niet veel zeggen hier enkele foto's van de Hepatica's die ik meebreng voor de tombola
Bedankt Chris , dit zegt alles ! ((12
Ik wil even zeggen dat het weer een prachtige reeks tombola planten zijn.
Waarvoor ik de gevers wil bedanken ((14 ((14 -6( ((13 _02
Vorige keer had ik een lijstje gemaakt van wat ik eventueel wilde hebben .
Dat beviel me wel ga ik nu weer doen ((12
Citaat van: Chris Vermeire op 21 januari 2014, 20:18:43
en ook deze drie,
tot zaterdag, Chris
Een prachtige selectie, Chris, erg bedankt voor de gift. ((14
Citaat van: Ruben Billiet op 21 januari 2014, 20:31:26
Met spijt in het hart kan ik er komende zaterdag niet bij zijn.
Ik ga op Galanthusjacht naar Myddleton House...
De tombola is echt wel indrukwekkend. Hoe graag ik ook galanthus zie, ik zou gaan voor de hepatica's ;D
Voor elk wat wils dus...
''De leute'' allemaal en see you soon ;)
Ook jij bedankt voor de galanthussen, Ruben.
Overigens een goede jacht toegewenst dit weekend.
Citaat van: Chris Vermeire op 21 januari 2014, 20:18:43
en ook deze drie,
tot zaterdag, Chris
Je moet eens meer langs komen Chris !! -2( -7(
Dat wordt drummen voor de lotjes !!
Amaai wat een tombola aanbod zoals Ruben zegt de hepatica' mogen er ook zijn . :P
Er zitten noge vele bijou's tussen ((12
De zever loopt er af als ik dit allemaal lees en zie van die tombolaplanten.
Maar spijtig genoeg moet ik meedelen dat ik a.s. zaterdag helaas niet aanwezig kan zijn
hoe graag ik er ook zou willen bij zijn.
Vorig jaar had ik op een vergadering in februari andere verplichtingen wegens een
overlijden van één van de ouders in onze vriendenkring.
Helaas staat nu ook zaterdag een begrafenis op de agenda van één van de ouders van onze vrienden.
Het wil precies niet ophouden.
Amuseer jullie alvast en drink er één (of meer) op mijn gezondheid.
En dat de mooie tombolaplanten mooi verdeeld geraken onder de vele aanwezigen.
Citaat van: Gerard Verweij op 21 januari 2014, 16:39:40
Ik wens iedereen van de VRV een zeer genoeglijke zaterdag. ((14
Kan ik ook op afstand aan die tombola meedoen en zo ja, hoe doe ik dat? ))8
Jammer Gerard, voorlopig kunnen we de tombola nog niet "on line" aanbieden... je moet het vege lijf naar Gent verplaatsen als je voor die aantrekkelijke dingen in aanmerking wil komen ! :P
Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 januari 2014, 17:15:56
Citaat van: Gerard Verweij op 21 januari 2014, 16:39:40
Ik wens iedereen van de VRV een zeer genoeglijke zaterdag. ((14
Kan ik ook op afstand aan die tombola meedoen en zo ja, hoe doe ik dat? ))8
Jammer Gerard, voorlopig kunnen we de tombola nog niet "on line" aanbieden... je moet het vege lijf naar Gent verplaatsen als je voor die aantrekkelijke dingen in aanmerking wil komen ! :P
Tja, er staat hier ook nog een Cyclamen intaminatum voor een zekere heer Verweij, maar daar we hem nooit zien in Gent, vrees ik dat hij ooit ook nog in de tombola verdwijnt ;D ;D ;)
Citaat van: Danny De Raeymaeker op 21 januari 2014, 22:46:04
De zever loopt er af als ik dit allemaal lees en zie van die tombolaplanten.
Maar spijtig genoeg moet ik meedelen dat ik a.s. zaterdag helaas niet aanwezig kan zijn
hoe graag ik er ook zou willen bij zijn.
Vorig jaar had ik op een vergadering in februari andere verplichtingen wegens een
overlijden van één van de ouders in onze vriendenkring.
Helaas staat nu ook zaterdag een begrafenis op de agenda van één van de ouders van onze vrienden.
Het wil precies niet ophouden.
Amuseer jullie alvast en drink er één (of meer) op mijn gezondheid.
En dat de mooie tombolaplanten mooi verdeeld geraken onder de vele aanwezigen.
gecondoleerd Danny
Sterkte die dag.
Citaat van: Danny De Raeymaeker op 21 januari 2014, 22:46:04
De zever loopt er af als ik dit allemaal lees en zie van die tombolaplanten.
Maar spijtig genoeg moet ik meedelen dat ik a.s. zaterdag helaas niet aanwezig kan zijn
hoe graag ik er ook zou willen bij zijn.
Vorig jaar had ik op een vergadering in februari andere verplichtingen wegens een
overlijden van één van de ouders in onze vriendenkring.
Helaas staat nu ook zaterdag een begrafenis op de agenda van één van de ouders van onze vrienden.
Het wil precies niet ophouden.
Amuseer jullie alvast en drink er één (of meer) op mijn gezondheid.
En dat de mooie tombolaplanten mooi verdeeld geraken onder de vele aanwezigen.
Heel jammer Danny maar er zijn natuurlijk omstandigheden en er zijn omstandigheden.
Jouw plaats is ongetwijfeld bij je vrienden de zaterdag , zij hebben je steun heel erg van doen ....
Citaat van: Wim Boens op 22 januari 2014, 17:52:33
Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 januari 2014, 17:15:56
Citaat van: Gerard Verweij op 21 januari 2014, 16:39:40
Ik wens iedereen van de VRV een zeer genoeglijke zaterdag. ((14
Kan ik ook op afstand aan die tombola meedoen en zo ja, hoe doe ik dat? ))8
Jammer Gerard, voorlopig kunnen we de tombola nog niet "on line" aanbieden... je moet het vege lijf naar Gent verplaatsen als je voor die aantrekkelijke dingen in aanmerking wil komen ! :P
Tja, er staat hier ook nog een Cyclamen intaminatum voor een zekere heer Verweij, maar daar we hem nooit zien in Gent, vrees ik dat hij ooit ook nog in de tombola verdwijnt ;D ;D ;)
Ja, sorry, maar het is echt de afstand, hoor.
Misschien kun je die aan Luc G. meegeven?
Die komt nog wel eens naar onze lezingen (of Luc S. of Kris)
Anders zie ik je toch weer in Utrecht tijdens de voorjaarsverkoop?
Citaat van: Gerard Verweij op 23 januari 2014, 10:55:11
Ja, sorry, maar het is echt de afstand, hoor.
Misschien kun je die aan Luc G. meegeven?
Die komt nog wel eens naar onze lezingen (of Luc S. of Kris)
Anders zie ik je toch weer in Utrecht tijdens de voorjaarsverkoop?
Geen probleem hoor, Gerard...I'm just pulling your leg ;) ;) Hij geraakt wel tot bij jou!
Zo daags voor de lezing nog een kleine herinnering !
BELANGRIJKE INFO mbt PARKING !!!!!!
Wegens werken in de K. L. Ledeganckstraat zijn er vaak parkeerplaatsen te kort. Op zo’n 400 meter afstand van de ingang van de botanische tuin is er echter ook een parking (in de Parklaan, tussen beide rijbanen in) waar er meestal heel wat plaats vrij is…deze valt ook onder de betalend parkeren-zone en de prijs is dezelfde als deze in de K.L. Ledeganckstraat. Hieronder een plannetje waar de ligging van deze parking op werd aangeduid.
*gele ster => parking
[attachimg=1]
Best is om bij de parkingmeter de optie "lang parkeren" of "Dagtarief" te gebruiken - dan kunt u voor 3 â,¬ de hele dag blijven staan !
Tot morgen !
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 21 januari 2014, 19:35:40
Het mooie aanbod van tombolaplanten staat weer op de website !
Jullie kunnen naar hartenlust struinen in het aanbod ....
Nogmaals 'nen dikke merci ' aan alle gulle schenkers voor dit knap aanbod .
Voor onze tombola is er nog een "vette" prijs bij gekomen !! ((14
Bart Moerland van Alpigena Nursery in Nijverdal (NL) schenkt ons als prijs voor de tombola een tegoedbon voor
15 Saxifraga's af te halen op de NRV verkoopdag, of bij hem thuis, of door hem op te sturen !
Dit bovenop de imposante prijslijst die reeds op onze website te zien is !
Onze dank aan Bart voor deze gulle "geste" !
Ziet er weer de moeite uit de tombola en de lezingen natuurlijk ook. ;D 8)
Vandaag was het dus zover en de lustrum lezingendag was een prachtig succes !
2 Hoogstaande lezingen van Valentin Wynen en Herman Mylemans waren de kapstokken waaraan deze dag werd opgehangen !
En na die lezingen was er .... ((7:
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Bij dit lekkers hoorde natuurlijk een natje....
[attachimg=3]
druk werk voor onze schenkers....
[attachimg=4]
Dat er veel volk was en de stemming opperbest blijkt uit onderstaande beelden :
De aanwezige stichters werden in de bloemetjes gezet door onze voorzitter Kris De Raeymaeker :
Rita Dewolf was het eerste "slachtoffer"....
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Wim Vandenbroeck viel een lekkere fles te beurt !
[attachimg=3]
Kris De Raeymaeker richtte een passend dankwoord aan de "feestvarkens"
[attachimg=4]
Hulde nog aan onze "taartenbakkers" : Els Haelemeersch(mevr.Wulleman) en Danny Bonnez !
Reuzebedankt mensen, het was vreselijk lekker !
[attachimg=1]
Gezellig feestje VRV, proficiat met jullie jubileum )))7 _04.
Prachtige foto's Luc.
Ja het was een dag om van te smullen
Zowel letterlijk als figuurlijk.
De prachtige galanthus Foto's en het prachtige ver haal van Valentin Wynen
En daarna die prachtige gentianen met ook prachtige Foto's van Herman Mylemans
Ja toen die heerlijke taart bedankt top koks.
En natuurlijk iedereen die deze dag tot een goed eind heeft gebracht.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 januari 2014, 19:24:25
Hulde nog aan onze "taartenbakkers" : Els Haelemeersch(mevr.Wulleman) en Danny Bonnez !
Reuzebedankt mensen, het was vreselijk lekker !
[attachimg=1]
Graag gedaan , blij eens iets terug te kunnen doen voor de VRV , maar vooral "chapeau" voor al het werk van Els !
Een hele geslaagde dag was dit. Valentin en Herman hebben elk een hele goede lezing neer gezet.
Het was de eerste keer dat ik Valentin hoorde spreken en het is me heel goed bevallen, zoveel kennis en wijsheid... dat smaakt naar meer. ((14
Dat Herman eveneens zeer bedreven is in zijn domein, wist ik al lang, maar vandaag toch weer heel wat opgestoken. ((13
Bedankt alle twee!
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 januari 2014, 19:24:25
Hulde nog aan onze "taartenbakkers" : Els Haelemeersch(mevr.Wulleman) en Danny Bonnez !
Reuzebedankt mensen, het was vreselijk lekker !
[attachimg=1]
Onze topchefs...druk in gesprek...en het ging waarschijnlijk niet over planten. ))4
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 januari 2014, 19:22:55
De aanwezige stichters werden in de bloemetjes gezet door onze voorzitter Kris De Raeymaeker :
Rita Dewolf was het eerste "slachtoffer"....
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Wim Vandenbroeck viel een lekkere fles te beurt !
[attachimg=3]
Kris De Raeymaeker richtte een passend dankwoord aan de "feestvarkens"
[attachimg=4]
Een dankwoord voor onze stichters was zeker op zijn plaats, zij hebben er indertijd voor gezorgd wat we vandaag hebben. Bedankt Rita en Wim,
en ook Jef natuurlijk.
Citaat van: Frankie Wulleman op 25 januari 2014, 21:41:36
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 januari 2014, 19:24:25
Hulde nog aan onze "taartenbakkers" : Els Haelemeersch(mevr.Wulleman) en Danny Bonnez !
Reuzebedankt mensen, het was vreselijk lekker !
[attachimg=1]
Onze topchefs...druk in gesprek...en het ging waarschijnlijk niet over planten. ))4
;D
Citaat van: Frankie Wulleman op 25 januari 2014, 21:40:27
Een hele geslaagde dag was dit. Valentin en Herman hebben elk een hele goede lezing neer gezet.
Het was de eerste keer dat ik Valentin hoorde spreken en het is me heel goed bevallen, zoveel kennis en wijsheid... dat smaakt naar meer. ((14
Dat Herman eveneens zeer bedreven is in zijn domein, wist ik al lang, maar vandaag toch weer heel wat opgestoken. ((13
Bedankt alle twee!
Ik ben het helemaal eens met Frankie , 2 super goeie voordrachten en ook vooral een super gezellige dag ! ((3
Ook ik vond het gisteren heel aangenaam. Veel volk, nieuwe en vernieuwde contacten en uitnodigingen, 'warme'sfeer, kortom een fijne dag. Mij trof vooral de hartelijkheid van de VRV'ers. Al snel voel je je er thuis.
De inzet van de vrijwlligers gisteren iwas weer knap: receptie, taart, organisatie lezingen, viering van de stichters, de koffiepauze, tombola...er kruipt allemaal werk in. Maar VRV-bestuur, je hebt er op die 10 jaar een vlotte vereniging van gemaakt ! Een vereniging met veel vriendschap en -belangrijk- waar een hoop deskundigheid zit verzameld!
((12 Van harte!
Het was inderdaad een dag om van te genieten , van de eerste minuut tot de laatste. Bedankt aan al wie zijn steentje heeft bijgedragen, om deze dag heel bijzonder te maken .
Ik kijk al uit naar de volgende vergadering!
Heel fijn om te horen dat jullie allemaal genoten hebben! Daar doen we het voor. Maar de grootste dank gaat natuurlijk uit naar de leden, dank u voor jullie talrijke opkomst en voor het warm hart dat jullie onze vereniging toedragen; zonder jullie geen vereniging! ((13
Hier onder ook nog enkele sfeerbeeldjes.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 januari 2014, 19:24:25
Hulde nog aan onze "taartenbakkers" : Els Haelemeersch(mevr.Wulleman) en Danny Bonnez !
Reuzebedankt mensen, het was vreselijk lekker !
Daar ben ik het absoluut mee eens Luc. Het is lang geleden -en dat komt recht uit mijn hart en zeg ik heus niet om een beetje stroop te smeren -dat ik nog zo'n lekkere taart heb gegeten ! Knap van Els en Danny . Het doet ook zoveel plezier dat men dit doet uit vrije wil en dat men aantoont dat er een warm hart is voor onze VRV.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 januari 2014, 19:17:24
Dat er veel volk was en de stemming opperbest blijkt uit onderstaande beelden :
Ook over de opkomst mogen we terecht tevreden zijn en dan nog wetende dat er nog een paar mensen verhinderd waren door omstandigheden die je liever niet wilt hebben. Ik denk dat we ongeveer met 56 waren. Maar nog meer deed het me zoveel plezier dat er zo'n toffe warme en gemoedelijke sfeer hing. Dat is echt iets om te koesteren en vast te houden. Het is dan ook mijn voorstel om van deze sfeer onze definitief kenmerk te maken ..... ((12
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 januari 2014, 19:22:55
De aanwezige stichters werden in de bloemetjes gezet door onze voorzitter Kris De Raeymaeker :
Kris De Raeymaeker richtte een passend dankwoord aan de "feestvarkens"
Het was met veel plezier en zoals ook Frankie al heeft opgemerkt ....het is aan deze pioniers dat we te danken hebben dat we nu zoveel "fun" beleven aan onze VRV.
Beiden zijn ook goeie vrienden (vriendinnen)die ik al heel lang ken en die ook veel doen voor de plantenhobby. Twee fijne mensen die je met plezier even in de kijker zet !
Citaat van: Valentin Wijnen op 26 januari 2014, 08:57:39
Ook ik vond het gisteren heel aangenaam. Veel volk, nieuwe en vernieuwde contacten en uitnodigingen, 'warme'sfeer, kortom een fijne dag. Mij trof vooral de hartelijkheid van de VRV'ers. Al snel voel je je er thuis.
De inzet van de vrijwlligers gisteren iwas weer knap: receptie, taart, organisatie lezingen, viering van de stichters, de koffiepauze, tombola...er kruipt allemaal werk in. Maar VRV-bestuur, je hebt er op die 10 jaar een vlotte vereniging van gemaakt ! Een vereniging met veel vriendschap en -belangrijk- waar een hoop deskundigheid zit verzameld!
((12 Van harte!
Meer plezier kun je me niet doen dan met deze quotes Valentin ! Nogmaals , ... die "warme sfeer " hopen we als handelsmerk te kunnen vasthouden.
Ondanks ik gisteren geteisterd werd door rugproblemen heb ik nog heel erg genoten van deze dag.
Je lezing was ook " top" en je hebt daar ook een "topprestatie " neer gezet. Iets wat ik van de meeste leden kon horen . Een mooie publiciteit voor het geslacht Galanthus en ook heel anders dan de geheel andere sfeer die soms rond de hype hangt. Hier helemaal geen negatieve weerklanken maar een verhaal van passie en liefde voor de plant.
Ook nog een dikke proficiat aan Herman .Wat een duidelijk en knap uitgewerkt verhaal over de determinatie van onze "gentiaantjes" Eindelijk eens gebracht zodat ik het ook kan verstaan .
Merci Herman !
Citaat van: Wim Boens op 26 januari 2014, 11:04:21
Heel fijn om te horen dat jullie allemaal genoten hebben! Daar doen we het voor. Maar de grootste dank gaat natuurlijk uit naar de leden, dank u voor jullie talrijke opkomst en voor het warm hart dat jullie onze vereniging toedragen; zonder jullie geen vereniging! ((13
Hier onder ook nog enkele sfeerbeeldjes.
Hopelijk kunnen we deze weg verder blijven ingaan .
((12 ((12 ((12
Super te horen dat jullie een super dag hadden.
Het was kiezen tussen de pest en de cholera voor mij. Ik had dolgraag gekomen naar de Vrv lezingsdag... maar kiezen is verliezen. :-[
Dankzij de foto's kan ik ook een beetje meegenieten ;D
Ik zwaai zelden met wierook maar deze keer zijn de positieve reacties volkomen terecht. Een zeer geslaagde combinatie van passie en kennis bij de sprekers en een aangename,bijna vrienden onder elkaar, sfeer bij de aanwezigen. Werkelijk een inspirerende dag om niet gauw te vergeten.
José
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 januari 2014, 19:15:03
Vandaag was het dus zover en de lustrum lezingendag was een prachtig succes !
2 Hoogstaande lezingen van Valentin Wynen en Herman Mylemans waren de kapstokken waaraan deze dag werd opgehangen !
En na die lezingen was er .... ((7:
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Bij dit lekkers hoorde natuurlijk een natje....
[attachimg=3]
druk werk voor onze schenkers....
[attachimg=4]
Er was daar duidelijk een feestje aan de gang.
Spijtig dat ik niet aanwezig kon zijn want ik heb blijkbaar wel wat gemist.
Citaat van: Danny De Raeymaeker op 29 januari 2014, 23:22:51
Er was daar duidelijk een feestje aan de gang.
Spijtig dat ik niet aanwezig kon zijn want ik heb blijkbaar wel wat gemist.
De taarten en cake zijn ondertussen op maar ......een nieuw hoogtepunt dient zich aan op 22 februari ..... Ik wil wedden dat het weer een feest wordt .Als je alleen maar naar de spreker van dienst kijkt ......Weldra meer nieuws over deze dag ......