Gran Canaria 2018

Gestart door Gerrit Eijkelenboom, 20 februari 2018, 19:56:50

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Eijkelenboom

Drie plantjes, die niets gemeen hebben,

1. Urospermum picoides
2. Umbilicus gaditanus
3. Stachys ocymastrum

Gerrit Eijkelenboom

Echium bonnetii, de endemische Echium, die zich onderscheidt van de gewone Echium plantagineum wegens de 5 gelijke meeldraden, terwijl de plantagineum 2 langere en 3 kortere heeft.

Gerrit Eijkelenboom

Nog wat boompjes

Draecena draco, de drakenbloedboom

Gerrit Eijkelenboom

Een wilde Mimosa, Acacia farnesiana

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 26 februari 2018, 17:19:52
Nog zo'n naamloos plantje. Komt in grote delen van de Middellandse Zee voor.

Fagonia cretica

Heel mooi, Gerrit !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Wat een afwisseling Gerrit !  Fantastische beelden.

En die duinenrij heeft natuurlijk iets magisch - je verwacht elk ogenblik een karavaan met Touaregs op hun kamelen aan het einder te zien verschijnen.  ((11
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Natuurlijk worden er in een subtropisch gebied bomen aangeplant, die wij niet kennen. Niet inheemse bomen. Zo reden wij bijna elke dag langs een prachtige boom met oranje bloemen. Dit is de naam: Eritrina caffra, de koraalboom. Met inderdaad op koraal gelijkende franje langs de bloemrand.

Gerrit Eijkelenboom

Deze boom stond ook zo maar ergens in een groenperkje: Bauhinia variegata.
Deze boom heet Plumeria alba en is schoon nie?

Jos Beeren

Je zou toch zo verhuizen :P
Jos Beeren
Weert,Limburg
Nederland

Gerrit Eijkelenboom

Je hebt op GC twee soorten Erysimum. E. albescens en E. bicolor. Ik kan de 2 soorten niet van elkaar onderscheiden, weet dus ook niet welke het is.

Dus: Op de foto: Erysimum bicolor of Erysimum albescens.

Bert Stegeman

prachtig landschap
en zeker zulke mooie foto's

Gerrit Eijkelenboom

Soms zie je onaardse kleuren in het landschap.

Mark Stolk

Mooi zeg, ziet er uit als een afwisseling van eruptie- en sedimentatiegesteenten en dan een beetje tektoniek waardoor alles helt. Kan zo in een geologieboek deze foto.
Met vriendelijke groet

Gerrit Eijkelenboom

De mooie bloemen van Campylantus salsoides vallen op in rotsachtige wegbermen

Gerrit Eijkelenboom

De plant die ik hier laat zien, hoorde eigenlijk bij de kustplanten waar ik mee begon, maar ik heb nu pas de naam gevonden, vandaar.

Chenoleoides tomentosa (wie heeft daar ooit van gehoord - ik althans niet. De Nederlandse naam is ruig zoutkruid) groeit op louter steenslag dicht bij de zee. De bloemen zijn roze, maar vrijwel onzichtbaar tussen de haren. (als je goed kijkt zie je iets roze tussen de haren) Die haren dienen om zich te wapenen tegen de onbarmhartige hete zon. Wel goed zichtbaar zijn de helmknoppen.