Troggen en trogjes - blikvangers in de rotstuin !

Gestart door Gerrit Roest, 20 november 2010, 21:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Lily-Anne Vereecken

Knap Jan!  Bedankt voor de uitgebreide info!
Als je ooit een update maakt van de Nederlandse versie, geef je dan de link eens door hier?
Er bestaat ook een nog sterkere soort XPS platen - is groen van kleur en heeft een gewafelde structuur voor betere hechting (ik denk aan 1 kant ) dat zou misschien al wat minder tijd kosten en minder rommel bij het opruwen van de platen .

Bert Stegeman

het is al weer even geleden dat hier een bericht is geplaats.
laat ik het stof er maar even af blazen. --11 _09
onze troggen krijgen ook weer kleur.
deze blijft mijn mooiste trog.
niet helemaal zelf gemaakt maar wel zelf opgevuld. ))2

Martijn Emsbroek

Dat ziet er mooi uit Bert, is dat een Daphne die in het midden staat?

Luc Gilgemyn

Citaat van: Bert Stegeman op  8 april 2017, 22:32:12
het is al weer even geleden dat hier een bericht is geplaats.
laat ik het stof er maar even af blazen. --11 _09
onze troggen krijgen ook weer kleur.
deze blijft mijn mooiste trog.
niet helemaal zelf gemaakt maar wel zelf opgevuld. ))2

Altijd weer mooi Bert !

Hier staat de kleine Dianthus 'Rivendell' mooi te wezen in een hoekje in een trog.  Een ideale trogbewoner als je't mij vraagt.
Harelbeke-West-Vlaanderen


Luc Gilgemyn

Dit trogje doet het ook prima met uitsluitend tufsteen opgebouwd.

1) Geheel
2) Silene acaulis 'Correvannii' en Androsace villosa uit de Pyreneeën voeren het hoge woord.
3) Primula marginata 'Napoleon' heeft dit jaar niet gebloeid maar vormt toch een aantrekkelijk plantje.  De bladranden zijn fijntjes bijna wit afgeboord.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 april 2017, 00:24:30
Dit trogje doet het ook prima met uitsluitend tufsteen opgebouwd.

1) Geheel
2) Silene acaulis 'Correvannii' en Androsace villosa uit de Pyreneeën voeren het hoge woord.
3) Primula marginata 'Napoleon' heeft dit jaar niet gebloeid maar vormt toch een aantrekkelijk plantje.  De bladranden zijn fijntjes bijna wit afgeboord.

Ziet er heel goed uit, Luc, vooral die Andro ziet er erg knap uit!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

laat ik deze topic weer eens openen
Wat een prachtig weer afgelopen weekend.
Zaterdag goed voor de verkoop en zondag voor de aanplant.een trog had ik al de grijze had ik van de de jan over gekocht. ((12 ((12 -6( -6( -6( -6( -6( ((4 ((4 ((4 ((4 ((4 ((4
Ik laat alleen het resultaat zien het hoe en wat dat weet iedereen hier wel -2(
heb alleen nu niet de planten namen bij de hand.
maar het gaat om het resultaat. ((12

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Bert Stegeman op 10 april 2018, 20:33:10
Ik laat alleen het resultaat zien het hoe en wat dat weet iedereen hier wel -2(
. ((12


Prachtig Bert ! Kan alleen ieder jaar nog mooier worden,  als alles goed in de groei komt en er wat mos en korstmos op begint te groeien!

Bert Stegeman

#429
Vandaag bij een plaatselijke houthandel geweest.
Voor een nieuwe trog.
Dus nu krijgt deze trog er een broertje bij.
die is wel iets kleiner ongeveer een meter lang.
over twee weken kon ik hem ophalen.
dus even geduld.




Luc Gilgemyn

We kijken belangstellend uit Bert !  ((3

Zelf heb ik ook 3 nieuwe troggen/trogjes in gebruik genomen.

Het eerste exemplaar is een constructie van Jan Tolhuijsen.

Een tweede exemplaar is van graniet ( --7 --7) vrij klein, maar toch loodzwaar en met een vogeldrinkbakje er voor.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Het derde exemplar is nog kleiner en vrij ondiep, kijken of dit lukt.  ))4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 april 2018, 19:35:18
We kijken belangstellend uit Bert !  ((3

Zelf heb ik ook 3 nieuwe troggen/trogjes in gebruik genomen.

Het eerste exemplaar is een constructie van Jan Tolhuijsen.

Een tweede exemplaar is van graniet ( --7 --7) vrij klein, maar toch loodzwaar en met een vogeldrinkbakje er voor.
Mooi werk Luc die eerste trog heb ik ook een van de Jan.
De foto van mijn nieuwe trog staat nog alleen op Facebook Zal binnenkort ook hier even posten.

Bert Stegeman

Ik had nog een belofte hier op het forum staan.
Maar nog niks aan gedaan :-[ :-[ :-[ :-[ ))2 ))2 ))2
Bij deze de twee foto's van de nieuwe trog.
nog wel aangeplant worden

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 april 2018, 19:35:18
We kijken belangstellend uit Bert !  ((3

Zelf heb ik ook 3 nieuwe troggen/trogjes in gebruik genomen.

Het eerste exemplaar is een constructie van Jan Tolhuijsen.

Een tweede exemplaar is van graniet ( --7 --7) vrij klein, maar toch loodzwaar en met een vogeldrinkbakje er voor.

Zien er goed uit Luc.   ((12
Omgeving Roosendaal