Troggen en trogjes - blikvangers in de rotstuin !

Gestart door Gerrit Roest, 20 november 2010, 21:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Olga D. van de Veer

December 2017 half af gekocht op doe-dag workshop troggen bouwen, vorig voorjaar ingeplant. En nu vrolijk in bloei met saxifragas die het uitstekend doen  :D

[attach=1]

Luc Gilgemyn

Citaat van: Olga D. van de Veer op  2 april 2019, 19:34:24
December 2017 half af gekocht op doe-dag workshop troggen bouwen, vorig voorjaar ingeplant. En nu vrolijk in bloei met saxifragas die het uitstekend doen  :D


Ziet er voortreffelijk uit na zo korte tijd Olga !  ((14  Heb je geen schrik van die varens aan de rechterkant ?  Gaan die geen bedreiging vormen voor de andere bewoners ??
Harelbeke-West-Vlaanderen

Olga D. van de Veer

Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 april 2019, 20:53:25
Citaat van: Olga D. van de Veer op  2 april 2019, 19:34:24
December 2017 half af gekocht op doe-dag workshop troggen bouwen, vorig voorjaar ingeplant. En nu vrolijk in bloei met saxifragas die het uitstekend doen  :D


Ziet er voortreffelijk uit na zo korte tijd Olga !  ((14  Heb je geen schrik van die varens aan de rechterkant ?  Gaan die geen bedreiging vormen voor de andere bewoners ??
Het ding rechts is een corydalis. Die gaat eruit zodra hij zaad heeft, het is de enige die in de tuin is overgebleven en ik wil hem elders zaaien.

Wim Boens

Citaat van: Olga D. van de Veer op  2 april 2019, 21:37:46
Het ding rechts is een corydalis. Die gaat eruit zodra hij zaad heeft, het is de enige die in de tuin is overgebleven en ik wil hem elders zaaien.

Corydalis cheilanthifolia, geen zorgen, die raak je nooit meer kwijt...die duikt hier op de meest onvoorstelbare plaatsen op, gelukkig wel makkelijk te verwijderen als hij teveel wordt.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270


Luc Gilgemyn

Een vorig jaar aangeplante trog van Jan Tholhuijsen krijgt al wat volume.
Phlox hoodii beheerst momenteel het gebeuren.

In een ander trogje begint Dianthus 'Eleonor Parker' zoals gewoonlijk eerst op de zonnezijde te bloeien.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

nog 2 foto's van mijn troggen waarbij Saxifraga Callosa wel de hoofdrol heeft.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Bert Stegeman op 26 mei 2019, 11:39:14
nog 2 foto's van mijn troggen waarbij Saxifraga Callosa wel de hoofdrol heeft.

Een geslaagde constructie Bert !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen


Kris De Raeymaeker

#459
Een plantenbak (eerder dan trog) gewijd aan wat moeilijker spul ....Wordt nooit afgedekt in de winter en krijgt dus in de winter best veel nat ...In de zomer dan weer veel droogte en ook zon (ongeveer meest zuidelijk plekje van de tuin. Erg ingesloten locatie ook en van een zuchtje wind is weinig sprake .
Daar staat oa deze Eriogonum die ik elders niet kan houden zonder glasplaat of dergelijke .
Ook Dionysia aretioides heeft er een plekje  ...knopjes zijn aan het groeien ...
Het Draba-tje (boven de Dionysia ) is er als klein zij rozetje met een weinig wortel tussen gepropt . Gewoon tussen een ontstane barst van een tufsteen . Met de koevoet de barst beetje open wringen en plantje met beetje klei laten zakken en barst weer dicht knijpen ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 februari 2020, 13:51:51
Een plantenbak (eerder dan trog) gewijd aan wat moeilijker spul ....Wordt nooit afgedekt in de winter en krijgt dus in de winter best veel nat ...In de zomer dan weer veel droogte en ook zon (ongeveer meest zuidelijk plekje van de tuin. Erg ingesloten locatie ook en van een zuchtje wind is weinig sprake .
Daar staat oa deze Eriogonum die ik elders niet kan houden zonder glasplaat of dergelijke .
Ook Dionysia aretioides heeft er een plekje  ...knopjes zijn aan het groeien ...
Het Draba-tje (boven de Dionysia ) is er als klein zij rozetje met een weinig wortel tussen gepropt . Gewoon tussen een ontstane barst van een tufsteen . Met de koevoet de barst beetje open wringen en plantje met beetje klei laten zakken en barst weer dicht knijpen ...

Een mens moet inventief zijn Kris, maar op die manier krijg je vaak heel natuurlijk uitziende resultaten !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 februari 2020, 13:51:51
Een plantenbak (eerder dan trog) gewijd aan wat moeilijker spul ....Wordt nooit afgedekt in de winter en krijgt dus in de winter best veel nat ...In de zomer dan weer veel droogte en ook zon (ongeveer meest zuidelijk plekje van de tuin. Erg ingesloten locatie ook en van een zuchtje wind is weinig sprake .
Daar staat oa deze Eriogonum die ik elders niet kan houden zonder glasplaat of dergelijke .
Ook Dionysia aretioides heeft er een plekje  ...knopjes zijn aan het groeien ...
Het Draba-tje (boven de Dionysia ) is er als klein zij rozetje met een weinig wortel tussen gepropt . Gewoon tussen een ontstane barst van een tufsteen . Met de koevoet de barst beetje open wringen en plantje met beetje klei laten zakken en barst weer dicht knijpen ...
Ziet er idd heel natuurlijk uit, Kris

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 11 februari 2020, 17:43:08
Een mens moet inventief zijn Kris, maar op die manier krijg je vaak heel natuurlijk uitziende resultaten !  ((14

Dank je wel Luc !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerard Verweij op 11 februari 2020, 17:52:35
Ziet er idd heel natuurlijk uit, Kris

Dank je voor het mooie compliment  Gerard .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Klaar is kees! Nu laten drogen. Met deze wind zal dat niet moeilijk zijn.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen