Grijs- en zilverbladigen in de rotstuin

Gestart door Frankie Wulleman, 29 september 2012, 23:09:24

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Nog wat zilver in deze donkere dagen ....ze fleuren de rotstuin toch een beetje op in deze grijze dagen ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Nog enkele

Kris De Raeymaeker

Nog meer ...

Kris De Raeymaeker

En tot slot ...

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 december 2021, 16:13:27
Nog wat zilver in deze donkere dagen ....ze fleuren de rotstuin toch een beetje op in deze grijze dagen ...

3)) 3)) Verdienstelijke poging om de zaken op te fleuren Kris !  Toch eens iets anders dan grijze wolken !  )2)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

Thomas Eckert

Prachtig om al die grijze Saxifraga, Helichrysum pagophilum en Celmisia semicordata bij jou te zien...Kris.

Hier is een plant die nog niet heeft gebloeid...Acaena alpina, gezaaid in 2017, Altos de Lircay National Reserve, Chili, 2200 meter.

Thomas Eckert

Citaat van: Theo Stronks op 28 december 2021, 11:33:26
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 december 2021, 16:15:16
Nog enkele
Zie ik hier een Jankaea in de tufsteen staan Kris?

Heel goed opgemerkt...Theo. Je was me een beetje voor met deze vraag...😉 Ik heb dezelfde veronderstelling.

Het gebladerte is karakteristiek...

Kris De Raeymaeker

Bedankt mannen …en ja hoor , dit is de onvolprezen Jankaea die je daar hebt opgemerkt . Degene in de tuin hadden zich na vele jaren uit de tufsteen gewurmd . Jawel ze groeien zich eruit op den duur .
En dus in het najaar snel opnieuw jonkies geplant maar op een andere meer beschaduwde plek .

Thomas Eckert

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 december 2021, 08:24:10
Bedankt mannen …en ja hoor , dit is de onvolprezen Jankaea die je daar hebt opgemerkt . Degene in de tuin hadden zich na vele jaren uit de tufsteen gewurmd . Jawel ze groeien zich eruit op den duur .
En dus in het najaar snel opnieuw jonkies geplant maar op een andere meer beschaduwde plek .

Zeer benijdenswaardig dat je deze buitengewone schat in voldoende hoeveelheid hebt. Ik hoop er in de komende lente meer foto's van te zien.
Hier een foto (2017) van een droomachtig exemplaar bij Gerd Stopp...die de meesten van jullie wel kennen...😉

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 29 december 2021, 10:13:06

Zeer benijdenswaardig dat je deze buitengewone schat in voldoende hoeveelheid hebt. Ik hoop er in de komende lente meer foto's van te zien.
Hier een foto (2017) van een droomachtig exemplaar bij Gerd Stopp...die de meesten van jullie wel kennen...😉

Oh maar ik heb er zeker geen genoeg hoor Thomas . Integendeel…Toevallig aan 1 jong plantje geraakt via diezelfde Gerd Stopp . Mijn oude planten trachten te scheuren en verplanten maar of dat gelukt is moet ik afwachten. Ik zal zeker een update sturen in de lente …😉

Rudi Berthels

Prachtige collectie Kris, ook zeer mooi tussen lavastenen ((3

Thomas Eckert

Vannacht was het hier weer lichtjes ijzig. Dat creëert magische combinaties van planten en ijs. Bijvoorbeeld, deze Cotula hispida in een bak op het terras...

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 16 januari 2022, 11:04:13
Vannacht was het hier weer lichtjes ijzig. Dat creëert magische combinaties van planten en ijs. Bijvoorbeeld, deze Cotula hispida in een bak op het terras...

Mooie sfeerbeelden Thomas !