Bloei juli-augustus 2011

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 juli 2011, 08:34:09

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Het is zeker een Veronica, Jean Pierre, misschien rupestris ??  Al durf ik dat zeker niet met zekerheid stellen.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Ik gok op Veronica austriaca "Knallblau".

Bill Dijk

Hi Folks,

For anyone interested in the miniature Narcissi flowering in the Southern Hemisphere, go and have a look at the forum for Narcissus 2011.
This forum is after all "Bloei July-August"  ;D ;D
Enjoy.
Bill Dijk in Tauranga, Bay of Plenty, New Zealand
Climate zone 10

Kris De Raeymaeker

Zeer de moeite die Narcissen Bill !

Hier nog een tweede bloei bij Pulsatilla ambigua. Convolvulus compactus bloeit zowat de hele zomer door maar heeft liever wat meer zon en warmte . Dan geeft hij alleszins ook meer bloemen...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Roest

Citaat van: Gerrit Roest op 17 juli 2011, 23:38:10
Campanula zoysii twee weken geleden en gisteren.

Toen prachtig in bloei en nu bijna helemaal afgestorven, in ieder geval boven de grond.
Deze plant heb ik in Utrecht aangeschaft, begin april.
Na aankoop had ik meteen 4 stekken genomen van deze plant, deze bewortelde vrij snel en nu staat er eentje in bloei en een andere bijna.
Nu ben ik bang dat deze plantjes na de bloei ook naar het hiernamaals vertrekken.
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Bert Stegeman

In 2008 toen ik pas begon met mijn rotstuin stond deze delphinium grandiflorum er mooi( blauw) bij.
Nu ruim 3jaar later nog wel mooi maar nu meer paars of donker roze.
Ik denk dat dit komt door dat meerdere keren zaaien of andere plaats in de tuin.
zou dit kunnen :-\
hij heeft begin voorjaar al goed gebloeid en nu weer.

Gerrit Roest

Bert, die bloemen van Delphinium grandiflora zien er wat verregend uit of was de bloemkleur in het voorjaar hetzelfde?
Het is heel gewoon voor een Delphinium dat hij meerdere keren bloeit per seizoen en zeker als de uitgebloeide bloemstengels eruit gehaald worden voordat er zaad gevormd wordt.

Hier in de tuin staat Solidago multradiata in bloei en ook de eenjarige Eritrichium canum.
Gerrit Roest

Gerrit Roest

Phlox 'Red Admiral' prutteld nog wat na en zo ook een plant waarvan ik dat niet verwacht had Dryas drummondii.
Gypsophilla petraea bloeit nu ook nadat hij in het voorjaar zeer spaarzaam bloeide, deze soort is bij mij al jaren zeer wisselvallig!
Gerrit Roest

Bert Stegeman

hij heeft inderdaad de laatste dagen wel veel regen gehad :'(
ik heb er geen foto van maar volgens mij zagen ze er toen ook zo uit :-\
bedankt voor het antwoord

Jean-Pierre Hensen

Luc en Gerrit,

bedankt voor de reactie. Nu dat ik zeker weet dat het een Veronica is, ben ik al geholpen.
De tweede naam zal ik nu proberen te vinden via het net.
Alvast bedankt

Luc Scheldeman

Nabloei op anemone trullifolia. De bloemen hebben wel wat te lijden gehad onder de recente weersomstandigheden.
Torhout, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Een laatzomer, herfstbloeiende sedum: S. tatarinowii.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Nog meer nabloei op zowat alle Lewisia cotyledon vormen die ik in pot heb staan - hier enkele kleurtjes :

Luc Gilgemyn

... en nog ééntje :

Wim Boens

@ Luc S.: die A. trullifolia vind ik toch wel één van de mooiste lage Anemone soorten. Leuk om nog wat nabloei te zien.

@ Frankie: leuke Sedum, die kende ik nog niet.

@ Luc G.: Die Lewisia's doen me altijd aan snoep denken in die felle kleurtjes....mooi kleurpalet heb je daar.

Enkele planten die hier nu bloeien; niet allemaal rotsplanten maar ze brengen wel kleur in de tuin:

Anemone hupehensis 'Hadspen Abundance'
Echinacea 'Hot Summer'
Echinacea 'Sunrise'
en Fuchsia magellanica 'Pumilla'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270