Crocus 2025

Gestart door Frankie Wulleman, 1 januari 2025, 09:17:45

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 februari 2025, 18:02:22
Zowaar toch een eerste Crocus sieberi ....
En ook Crocus zetterlundii doet al moeite .
Citaat van: Danny Bonnez op  2 februari 2025, 20:44:47Het begint ook goed op gang te komen in uw tuin Kris

Zeer zeker Danny , eerst gebeurt er precies weken aan een stuk niks en dan plots gaat het in een stroomversnelling .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Theo Stronks

Crocus brickellii.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 februari 2025, 09:04:22
Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 februari 2025, 18:02:22
Zowaar toch een eerste Crocus sieberi ....
En ook Crocus zetterlundii doet al moeite .
Citaat van: Danny Bonnez op  2 februari 2025, 20:44:47Het begint ook goed op gang te komen in uw tuin Kris

Zeer zeker Danny , eerst gebeurt er precies weken aan een stuk niks en dan plots gaat het in een stroomversnelling .


Hier gaat het ook in pot (die staan buiten remember) nog altijd héél traagjes vooruit.  Ik kon er wel eentje met streepjespak binnen halen.  Crocus biflorus ging binnen in het zonnetje uiteindelijk open.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 februari 2025, 22:14:57
Crocus pseudonubigena (foto 1) en Crocus nubigena (foto 2) openden zich vandaag ietsje meer.

Ik heb er hier ook eentje Frankie, jouw vorm vind ik wel net iets aantrekkelijker  ((--11

Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op  2 februari 2025, 13:37:46
Het is volop feest in gembosiiland  ;) -2(

Fantastisch Danny !!
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 februari 2025, 16:22:02
Citaat van: Frankie Wulleman op  1 februari 2025, 22:28:25
Ik heb het wel voor crocus in streepjespakken. Vandaag nog in knop, hopelijks morgen open....?
Crocus nubigena (foto 1)
Crocus pseudonubigena (foto 2)
Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 februari 2025, 09:05:24Opletten met de streepjespakken he Frankie .... ;) -2( Maar ik deel je mening ..Het hoeft zelfs niet altijd de moeilijkste soort te zijn. Wat vindt je van deze gabber?
Citaat van: Danny Bonnez op  2 februari 2025, 11:19:18Is dit het knappe streepjespak van Crocus parkinsonii , Kris ?

Dit is inderdaad ouwe getrouwe parkinsonii Danny ...

Hier staat hij al 25 jaar of meer in de tuin, maar hij is achterop bij het hete Rumst blijkbaar, nog geen bloem te zien !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 februari 2025, 10:00:10
Ook Crocus ruksansii had een beetje steun nodig ....

Supermooi, nog maar eens!
Hier is hij niet door de budgetcontrole geraakt Kris!  -1( -1(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 februari 2025, 22:07:43
Citaat van: Danny Bonnez op  2 februari 2025, 13:32:09
Crocus suaveolens staat hier al meer dan 1 maand in bloei ! Momenteel staat de tweede ronde in hoofdbloei en de bloemen komen mooi open in de zonnige en warme voortuin zonder hulpmiddelen ! De aangename geur kan ik jammer genoeg niet doorsturen .....

Die doet het blijkbaar ook wel goed in het bollenbed, Danny?

Jazeker Frankie , zoals je het hier kent staan ze zonnig en warm maar ik geef ze schaduw na de bloei
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 februari 2025, 22:08:40
Citaat van: Danny Bonnez op  2 februari 2025, 13:39:41
Crocus gembosii x concinnus Magic Touch op volle toeren

Wat een schoonheid, Danny, om de vingers bij af te likken! Zowel open als gesloten, zeer mooi. Hoe lang heb je deze al?

Ik had 2 bollen vorig jaar gekocht bij Janis , ze lijken dit jaar al te delen ......
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 februari 2025, 22:12:15
Vandaag toch nog eens die donkere concinnus op de gevoelige plaat gezet. Hij moet maar zo mooi niet zijn.

Een bijzonder knappe vorm Frankie !!!  :o
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 februari 2025, 22:14:57
Crocus pseudonubigena (foto 1) en Crocus nubigena (foto 2) openden zich vandaag ietsje meer.

Die nubigena heeft een heel mooi streepjespak , Frankie !

Mijn pseudonubigena ( ook van Janis vorig jaar ) zie er helemaal hetzelfde uit  , maar kwam nog niet helemaal open .
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 februari 2025, 21:57:54
Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 februari 2025, 09:05:24
Citaat van: Frankie Wulleman op  1 februari 2025, 22:28:25
Ik heb het wel voor crocus in streepjespakken. Vandaag nog in knop, hopelijks morgen open....?
Crocus nubigena (foto 1)
Crocus pseudonubigena (foto 2)

Opletten met de streepjespakken he Frankie .... ;) -2( Maar ik deel je mening ..Het hoeft zelfs niet altijd de moeilijkste soort te zijn. Wat vindt je van deze gabber?

Heel mooi Kris, parkinsonii zeker? Die moet ik ook nog eens te pakken krijgen. Kan zomaar in de tuin dacht ik?

Jazeker Frankie , in de natuur groeien ze vrij droog in bossen , zon in vroege lente , schaduw vanaf maart .....
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op  3 februari 2025, 15:02:36

Hier gaat het ook in pot (die staan buiten remember) nog altijd héél traagjes vooruit.  Ik kon er wel eentje met streepjespak binnen halen.  Crocus biflorus ging binnen in het zonnetje uiteindelijk open.

Lijkt me een zaailing Luc . Heeft wat witte markeringen op de bloemblaadjes wat kan wijzen op een kruising . Mooie vorm en knap streepjespak !  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op  3 februari 2025, 15:06:47
Citaat van: Frankie Wulleman op  2 februari 2025, 22:14:57
Crocus pseudonubigena (foto 1) en Crocus nubigena (foto 2) openden zich vandaag ietsje meer.

Ik heb er hier ook eentje Frankie, jouw vorm vind ik wel net iets aantrekkelijker  ((--11

Uw knappe vorm heeft zwarte "connectives" , Luc !  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Ieper , West-Vlaanderen