Galanthus 2025

Gestart door Frankie Wulleman, 2 januari 2025, 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Kris, toch een Galantofiel in wording?
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Bert Stegeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 februari 2025, 15:10:22
Geinspireerd door Herman ....

1/ Een Trym achtige ...(labels onder de sneeuw natuurlijk en geen gedetailleerd plan zoals Herman )
2/  'Treasure Island ' , die herken ik wel uit alle hier aanwezige klokjes
3/ Deze is ofwel 'Madeleine' ofwel 'Sophie Dumont '
mooi zo met die sneeuw

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 11 februari 2025, 18:04:37

Toch niet hoor Herman ... :P  -2( Maar ik moet zeggen dat het één van de bolgewassen is die nu volop de tuin opfleuren. Ik streef er naar om het hele jaar rond iets bloeiend/boeiend in de tuin te hebben. En in die zin passen de Galanthus soorten en vormen wonderwel in dat plaatje.
Ik zoek dan vooral naar zoveel mogelijk diversiteit en spreiding van de bloei waar mogelijk . Ik heb ook het geluk gehad om al eens iets bijzonders te krijgen en ook te ruilen met goede vrienden . En dan gaat het soms al eens wat sneller...Maar ik vindt ze zonder meer wel mooi en noodzakelijk. Ik noem me vooral "plantofiel "   
Nog een foto van G. elwesii (vorm van Gembos Yala ) - lijkt wel een gezichtje te hebben ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

En om aan Herman te bewijzen dat ik nog in de ontkenningsfase zit ... --3 --3 --3
Hier nog een keer de geweldige Galanthus elwesii ‘Sweet Alice ’  van Valentin.

Herman Mylemans

Ja Kris, eigenlijk denk ik hetzelfde erover. In het voorjaar heeft een sneeuwklokje wel iets. Ik heb er nu ook een aantal door te ruilen en plant die in combinatie met Cyclamen, Eranthissen en Hepatica’s. Dat alles geeft een fleurig voorjaar.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 februari 2025, 16:25:07
Voor  het witte goedje hier onze contreien bereikte stonden Galanthus 'Wifi Kittiwake' en Galanthus  'Treasure Island' nog gezellig te keuvelen .

Wel twee schoonheden !!  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Je hebt van de mensen die niet willen toegeven dat ze een besmettelijke ziekte hebben en toch in het publiek komen Herman.  Dit vraagt om een 'case' studie...  -2( -2(

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 februari 2025, 10:13:13

Toch niet hoor Herman ... :P  -2( Maar ik moet zeggen dat het één van de bolgewassen is die nu volop de tuin opfleuren. Ik streef er naar om het hele jaar rond iets bloeiend/boeiend in de tuin te hebben. En in die zin passen de Galanthus soorten en vormen wonderwel in dat plaatje.
Ik zoek dan vooral naar zoveel mogelijk diversiteit en spreiding van de bloei waar mogelijk . Ik heb ook het geluk gehad om al eens iets bijzonders te krijgen en ook te ruilen met goede vrienden . En dan gaat het soms al eens wat sneller...Maar ik vindt ze zonder meer wel mooi en noodzakelijk. Ik noem me vooral "plantofiel "   
Nog een foto van G. elwesii (vorm van Gembos Yala ) - lijkt wel een gezichtje te hebben ...

Hola !!! Een eigen collectie ?? Die vraagt om een naam natuurlijk !  'Rumst Gem' - 'Scarface' - 'Green and white' (origineel niet) - 'Krissie' , enz...

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 februari 2025, 12:00:13Je hebt van de mensen die niet willen toegeven dat ze een besmettelijke ziekte hebben en toch in het publiek komen Herman.  Dit vraagt om een 'case' studie...  -2( -2(

Ik ben nochtans ingeënt en draag mijn mondmasker als het nodig is Luc .... ))4 -2( -2(
Iedere plantofiel is eigenlijk ook standaard een verzamelaar zeker ?

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 februari 2025, 12:01:26
Hola !!! Een eigen collectie ?? Die vraagt om een naam natuurlijk !  'Rumst Gem' - 'Scarface' - 'Green and white' (origineel niet) - 'Krissie' , enz...

Nu moet ik schuldig pleiten Luc ....Ge hebt daar meteen al wat goeie namen boven getoverd Luc ! Ja aangezien er nog niet zoveel benaamde sneeuwklokjes bestaan is het inderdaad een zaak van leven op dood om deze snel benaamd te krijgen ... ))4 :P :P -2( -2(

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 14 februari 2025, 12:55:38
Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 februari 2025, 12:00:13Je hebt van de mensen die niet willen toegeven dat ze een besmettelijke ziekte hebben en toch in het publiek komen Herman.  Dit vraagt om een 'case' studie...  -2( -2(

Ik ben nochtans ingeënt en draag mijn mondmasker als het nodig is Luc .... ))4 -2( -2(
Iedere plantofiel is eigenlijk ook standaard een verzamelaar zeker ?

Heel vaak.... alleen niet allemaal van dit witte geweld Kris !  -2( ;)

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 14 februari 2025, 12:58:24
Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 februari 2025, 12:01:26

Nu moet ik schuldig pleiten Luc ....Ge hebt daar meteen al wat goeie namen boven getoverd Luc ! Ja aangezien er nog niet zoveel benaamde sneeuwklokjes bestaan is het inderdaad een zaak van leven op dood om deze snel benaamd te krijgen ... ))4 :P :P -2( -2(

Snel wezen en dollars ruiken Kris, da's 't motto in die wereld !  -2(

Deze hier is al een tijdje benaamd, al heb ik een hekel aan de naam, zonder s dan... : Galanthus 'TrumpS"  - te koppig om volledig te openen in de volle zon, al was het wel wat frisjes natuurlijk.

Luc Gilgemyn

Galanthus 'Lapwing' (= kievit) is niet zo'n snelle vermeerderaar hier...

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 14 februari 2025, 16:03:30
Deze hier is al een tijdje benaamd, al heb ik een hekel aan de naam, zonder s dan... : Galanthus 'TrumpS"  - te koppig om volledig te openen in de volle zon, al was het wel wat frisjes natuurlijk.

Pas maar op Luc , ge gaat binnenkort misschien taksen moeten betalen als eigenaar van die plant ...als den Donald het te weten komt  ))4

Herman Mylemans

Hier geen zon vandaag, wel goed gevroren.
Galanthus nivalis 'Galatea' in combinatie met Cyclamen elegans.