Crevicegardening

Gestart door Kris De Raeymaeker, 18 juni 2011, 22:50:16

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Ik heb Polygala 'Czech Sky' in de crevice groeien en dat bevalt hem prima, want er duiken meer en meer zaailingen op.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 april 2025, 09:11:13
Veronica caespitosa voelt zich wel thuis in de crevice ...

Bijzonder mooi resultaat met deze moeilijke jongen, Kris. En zonder afdekking?

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 april 2025, 09:45:23
Nog wat overzichtjes ...

Het ziet er al goed gevuld uit, Kris.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 april 2025, 10:51:11
Silene acaulis 'Mount Snowdon' met kleine roze bloempjes , een vorm die gevonden is  op de gelijknamige berg in Wales . Deze berg is te zien vanaf de befaamde kwekerij van Aberconwy ... Deze vorm maakt zeer compacte matten naar verloop van tijd .
Het is haast niet te geloven hoe lang deze Morisia monanthos al wel niet bloeit ....wat een topper !

Deze vorm van Silene acaulis kende ik nog niet. Ziet er ook een erg bloeibaar exemplaar uit, wat niet zo van zelfsprekend is voor Silene acaulis.
Morisia monanthos kent inderdaad een lange bloeitijd.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 april 2025, 10:42:15
1 & 2  - Dianthus 'Eleanor Parker ' begint altijd eerst te bloeien aan de zuidkant ...
3 & 4 -  Daphne cneorum ' Bohemian Karst '

Ik bemerk hier ook altijd dat Dianthus 'Eleanor Parker' eerste aan de zuidkant begint te bloeien. Om een volledig bloeiende plant te hebben zou je hem eigenlijk verticaal moeten planten.

Thomas Eckert

Het is een feest voor alle zintuigen om samen met jullie de prachtige Polygala 'Czech Sky' te zien. 😍

Ik had het voorrecht om afgelopen voorjaar een exemplaar opgestuurd te krijgen van Kris. Het kreeg een ereplaats in mijn tufsteenruimte. In de winter veranderde de kleur van de bladeren naar een fantastisch donkerpaars... bijna zwart. Ik zie dit fenomeen ook bij sommige andere planten. Het is een soort winterbescherming.

Ik zou willen pleiten voor aandacht voor de filigrane schoonheid van de knoppen... zie bijlage.

Nogmaals bedankt Kris...🙏

Frankie Wulleman

Iberis saxatiles 'Pygmae' doet het al jaren goed in een verticale crevice.

Frankie Wulleman

Citaat van: Thomas Eckert op 14 april 2025, 07:07:49
Het is een feest voor alle zintuigen om samen met jullie de prachtige Polygala 'Czech Sky' te zien. 😍

Ik had het voorrecht om afgelopen voorjaar een exemplaar opgestuurd te krijgen van Kris. Het kreeg een ereplaats in mijn tufsteenruimte. In de winter veranderde de kleur van de bladeren naar een fantastisch donkerpaars... bijna zwart. Ik zie dit fenomeen ook bij sommige andere planten. Het is een soort winterbescherming.

Ik zou willen pleiten voor aandacht voor de filigrane schoonheid van de knoppen... zie bijlage.

In uw droog landklimaat zal hij uitgroeien tot een topper van formaat, Thomas.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 april 2025, 09:11:13
Veronica caespitosa voelt zich wel thuis in de crevice ...
Citaat van: Frankie Wulleman op 14 april 2025, 06:49:35Bijzonder mooi resultaat met deze moeilijke jongen, Kris. En zonder afdekking?

Werd niet afgedekt Frankie maar er is hier en daar wel iets van schade door de vele regen ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 14 april 2025, 07:07:49

Het delen van planten onder vrienden geeft altijd veel voldoening Thomas  8)

Kris De Raeymaeker

Linum elegans nog eens uitgeplant in de crevice ...vorige poging werd niks maar nu eens op een ander plekje ...

Ook nog een overzicht van wat bloeiende zaken ...

Kris De Raeymaeker

1/ Lamium sandrasicum
2 & 3 /  Overzichtjes 
4/ Dianthus 'Eleanor Parker '

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 april 2025, 10:30:41
Linum elegans nog eens uitgeplant in de crevice ...vorige poging werd niks maar nu eens op een ander plekje ...

Ook nog een overzicht van wat bloeiende zaken ...

Linum elegans, niet makkelijk te behagen. Ik ben nu enkele zaailingen aan het opkweken. Andere planten uit vroegere tijden verdwenen hier na een drietal jaar.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 april 2025, 16:41:57
1/ Lamium sandrasicum
2 & 3 /  Overzichtjes 
4/ Dianthus 'Eleanor Parker '

Mooi, mooi, knap aangelegd en volgestouwd met bijzonder spul.

Frankie Wulleman

Een stukje crevicegarden komt langzaam tot leven. Polygala 'Czech Sky' eist nu een hoofdrol op.