VRV - Kalender 2025

Gestart door AdminLuc, 15 januari 2025, 16:23:09

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 12 november 2025, 17:10:18Wat een tombola de zaterdag ...https://www.vrvforum.be/?p=9629:o  :o

Enkele planten die morgen de jouwe kunnen zijn, gewoon door lotjes te kopen voor onze tombola .. 
Saxifraga fortunei 'Conwy Snow ) . Herfstbloeiend en 1 van de laagste . Ook het blad is heel mooi . Voor een plekje uit de volle zon , wat vochtiger en wat zuurdere grond. 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Ook te winnen ...
1 - Pterocephalus parnassicus , vormt mooie matjes en bloeit wat later op het seizoen

2 & 3 Raoulia sp. , dit is een spontane zaailing (met australis bloed maar ook lutescens ?) die ooit in de tuin van Philip Van Hilst ontstond. Blijkt een heel sterke vorm te zijn die hier echt heel dichte matten maakt. De sterkste Raoulia die ik tot op heden tegen kwam ...

Kris De Raeymaeker

Voor degene die van winterharde succulenten houden ..Delosperma luckhoffii 'Beaufort West' is ook te winnen .

Dat zelfde geld voor deze Daphne blagayana ' Brenda Anderson ' die altijd heel vroeg bloeit . Vaak al in de winter.Is een selectie die aanzienlijk compacter blijft dan de gewone soort.

Kris De Raeymaeker

Rhodanthemum hosmariense (16BW00350 W) is helemaal niet veeleisend en heeft een zeer lange bloeitijd.Ook het zilvergrijze blad loont de moeite .

Kris De Raeymaeker

Convolvulus suendermannii is hier een heel goede bloeier. Ook zonder bloemen is het zilvergrijze blad nog de moeite ..
Verder ook Haberlea rhodopensis (niet de variëteit virginalis zoals in de lijst staat , is een foutje van ondergetekende )     
En ook deze Veronica caespitosa met zijn blauwe bloemen maakt deel uit van onze tomnbola ...

Kris De Raeymaeker

Leucogenes grandiceps (foto 1) is het kleine boertje van  Leucogenes leontopodium (foto 2 & 3). De bloemen zijn dan ook wat kleiner .Ook deze Leucogenes grandiceps kan 1 van je volgende uitdagingen worden .

Marc Coolens

Allemaal juweeltjes Kris --6  ((3

Kris De Raeymaeker

We zijn ondertussen al weer een weekje verder na de passage van onze Noorse gastspreker. Het is een open deur intrappen als ik zeg dat het een topdagje was. De verwachtingen waren vooraf erg hooggespannen en gelukkig werden deze netjes ingelost. Op zich mag je dat ook verwachten als je de Pogacar van het rotstuinieren op bezoek krijgt. Maar dan nog moet het allemaal bevestigd worden. Geir is een geboren spreker en zijn Engels is feilloos en goed verstaanbaar.Veel tips gekregen in het eerste deel. Veel gekwijld bij het zien van sommige foto's. Oproep aan onze voorzitter ,emmertjes hadden gemakkelijk geweest.Het tweede deel was ook zeer verrassend en bracht een onbekender gebied in beeld. Enige kleine opmerking , het tweede deel was wat kort. Maar voor de rest , gewoon subliem. Het is een stevige financiële inspanning geweest van onze VRV maar gelukkig was er van de aanwezigen veel begrip en werden er massaal loterij biljetten gekocht. Dat deed heel veel deugd alsook de commentaren die ik links en rechts mocht ontvangen. Ook de opkomst was heel goed. Je kan je afvragen, en nu ...na zo een climax. Kan je nog beter? Dan antwoorden we als een Pogacar....We blijven er voor gaan en ook het voorjaar oogt al weer erg hoopvol.     

Luc Gilgemyn

Ik treed je graag bij over de hele lijn Kris.  Geir voldeed helemaal aan de hoge verwachtingen, na hem te hebben gehoord in Nederland een paar jaar terug was ik daar wel gerust in toen ik besloot hem als spreker bij ons uit te nodigen... 't was duur, maar het loonde de moeite.  Zoals je schrijft had ons talrijk publiek daar begrip voor door zijn ruime aanwezigheid en de gulheid bij het aankopen van lotjes.

Even geduld nu, al is januari niet veraf, en dan gaan we'r weer tegenaan!
Harelbeke-West-Vlaanderen