Crocus 2025

Gestart door Frankie Wulleman, 1 januari 2025, 09:17:45

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Een tweede vorm van Crocus sieberi staat in bloei !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Voor mij misschien wel de mooiste hybride uit de stal van Augis ! Al sinds 2018 in de verzameling en bloeit dit jaar terug na enkele mindere jaren .

Crocus korolkowii x Snowtiger      (korolkowii x michelsonii)
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

De laatste om mee af te sluiten is mijn absolute favoriet ! Een eerste vorm van Crocus nubigena
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op 25 december 2025, 19:37:36De koudegolf is welgekomen waardoor alles terug zal normaliseren .....

Een aantal potten die bijna in bloei staan logeren enkele dagen in mijn garage . Vandaag stond deze Crocus sieberi in bloei . Stond vroeger in de tuin maar door de vroege bloei had ik er niets aan waardoor ik deze ook in pot verder kweek .

Vrolijk kerstfeest bij deze Crocus sieberi !  )))3

Dit is toch wel ongezien !! Nog nooit heb ik een sieberi gezien met de kerst Danny !!!  :o  :o
Hier is er nog geen sprake van !!
Er is zeker klimaatverandering die een rol speelt, maar onze diverse locaties, onze eigen omstandigheden, watergiften, enz... spelen toch ook wel een rol denk ik zo.  We hebben allemaal onze eigen gewoontes.  Enfin, we kunnen er maar van genieten.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Danny Bonnez op 30 december 2025, 20:50:04De laatste om mee af te sluiten is mijn absolute favoriet ! Een eerste vorm van Crocus nubigena

Nog zoiets Danny !  Ontiegelijk mooi en ongelofelijk vroeg !

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 december 2025, 18:42:48Vaak roepen we ieder jaar dat alles steeds maar zoveel vroeger bloeit ....Twee foto's van 2015 , en dus  precies 10 jaar geleden, tonen aan dat dit al een tijdje aan de gang is ...

Het is zeker een trend Kris, met daarbij dan nog de jaarlijkse schommelingen in het weer in november/december en op de duur begrijpen wij er helemaal niets meer van !

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 30 december 2025, 20:36:14Een tweede vorm van Crocus sieberi staat in bloei !

Wowser , jij tovert hier gewoon nog een mooi stukje Kreta op ons bord Danny  ((12
Die gasten zijn hier belange nog niet te bespeuren ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 december 2025, 09:52:53Dit is toch wel ongezien !! Nog nooit heb ik een sieberi gezien met de kerst Danny !!!  :o  :o

))4  ))4  ))8  ))8  ))8
Ik ook niet Luc , maar nu dus wel  -2(

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 30 december 2025, 20:50:04De laatste om mee af te sluiten is mijn absolute favoriet ! Een eerste vorm van Crocus nubigena
Jij knalt al serieus Danny ! Dit is gewoon ieders favoriet alleen heb jij de truken gevonden om deze goed te kweken  ((3 

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 30 december 2025, 20:44:07Voor mij misschien wel de mooiste hybride uit de stal van Augis ! Al sinds 2018 in de verzameling en bloeit dit jaar terug na enkele mindere jaren .
Crocus korolkowii x Snowtiger      (korolkowii x michelsonii)

Als het goed is heb ik die hier ook ergens in de collectie , maar was vorig jaar ook niet goed op dreef. Benieuwd of hij dit jaar beter doet ...Heel mooi in ieder geval !

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 december 2025, 09:52:53
Citaat van: Danny Bonnez op 25 december 2025, 19:37:36De koudegolf is welgekomen waardoor alles terug zal normaliseren .....

Een aantal potten die bijna in bloei staan logeren enkele dagen in mijn garage . Vandaag stond deze Crocus sieberi in bloei . Stond vroeger in de tuin maar door de vroege bloei had ik er niets aan waardoor ik deze ook in pot verder kweek .

Vrolijk kerstfeest bij deze Crocus sieberi !  )))3

Dit is toch wel ongezien !! Nog nooit heb ik een sieberi gezien met de kerst Danny !!!  :o  :o
Hier is er nog geen sprake van !!
Er is zeker klimaatverandering die een rol speelt, maar onze diverse locaties, onze eigen omstandigheden, watergiften, enz... spelen toch ook wel een rol denk ik zo.  We hebben allemaal onze eigen gewoontes.  Enfin, we kunnen er maar van genieten.

Ik heb hier vrij veel sieberi's in de verzameling Luc , van allerlei verschillende bronnen . Sommige vormen zijn elk jaar vroeg , of ze nu in de tuin of in pot staan maakt geen verschil . Maar dit jaar zijn sommige vormen nog wat vroeger wegens de extreem zachte decembermaand . Dus vanaf heden elk jaar sieberi's met Kerst  -2(
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 31 december 2025, 10:02:01
Citaat van: Danny Bonnez op 30 december 2025, 20:36:14Een tweede vorm van Crocus sieberi staat in bloei !

Wowser , jij tovert hier gewoon nog een mooi stukje Kreta op ons bord Danny  ((12
Die gasten zijn hier belange nog niet te bespeuren ...

Ja Kris , hier in mijn tuin heerst er een bijzondere krokussfeer .... -2(
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 31 december 2025, 10:03:23
Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 december 2025, 09:52:53Dit is toch wel ongezien !! Nog nooit heb ik een sieberi gezien met de kerst Danny !!!  :o  :o

))4  ))4  ))8  ))8  ))8
Ik ook niet Luc , maar nu dus wel  -2(

De eerste keer is altijd speciaal , maar dat raak je ook gewoon Kris  ;)
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 31 december 2025, 10:04:48
Jij knalt al serieus Danny ! Dit is gewoon ieders favoriet alleen heb jij de truken gevonden om deze goed te kweken  ((3 

Dank je Kris , ik kan het niet tegenhouden . Momenteel staat wel alles op de rem , het is wel beter zo ! Nubigena doet het hier vrij aardig sinds ik ze in pot kweek is er een constante . En dit jaar vier ik mijn oudste collectie die het hier al 10 jaar overleeft , wordt vervolgd !
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 31 december 2025, 10:04:48Jij knalt al serieus Danny ! Dit is gewoon ieders favoriet alleen heb jij de truken gevonden om deze goed te kweken  ((3 
Citaat van: Danny Bonnez op  1 januari 2026, 14:00:27Dank je Kris , ik kan het niet tegenhouden . Momenteel staat wel alles op de rem , het is wel beter zo ! Nubigena doet het hier vrij aardig sinds ik ze in pot kweek is er een constante . En dit jaar vier ik mijn oudste collectie die het hier al 10 jaar overleeft , wordt vervolgd !

10 jaar is zeker indrukwekkend Danny !!  ((3  ((3