Bloei januari - februari 2026

Gestart door Luc Gilgemyn, 3 januari 2026, 16:36:17

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op  8 januari 2026, 15:28:17Nu dat de sneeuw wegsmelt toch nog een paar foto's genomen:
Gentiana dinarica, de slakken hebben hem ook gezien.
Helleborus abschasicus is ook door de sneeuw overvallen.
Narcissus 'Craigton' group ziet er nog goed uit, ik ben benieuwd of de bloemen nog recht komen.

Een speciaal ras van slakken die je daar hebt Herman , ijsslakken ?  -2(
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 januari 2026, 10:17:25
Citaat van: Herman Mylemans op 14 januari 2026, 18:00:50Gentiana angustifolia denkt de sneeuw is weg, hoera het is lente!
Ne lichte zo te zien Herman , toch maar is een klappeke mee doen ...Schijnt dat de winter weer keert eind van de maand  ))4   
Kris,die gentianen kunnen wel veel verdragen in de winter. Zomerhitte en droogte dat is wat anders.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 januari 2026, 10:19:10
Citaat van: Herman Mylemans op  8 januari 2026, 15:28:17Nu dat de sneeuw wegsmelt toch nog een paar foto's genomen:
Gentiana dinarica, de slakken hebben hem ook gezien.
Helleborus abschasicus is ook door de sneeuw overvallen.
Narcissus 'Craigton' group ziet er nog goed uit, ik ben benieuwd of de bloemen nog recht komen.

Een speciaal ras van slakken die je daar hebt Herman , ijsslakken ?  -2(
Ja Kris, januari is toch de maand van de ijsberen zeker.  --11

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op 14 januari 2026, 19:24:45
Citaat van: Herman Mylemans op 13 januari 2026, 16:37:58Narcissus 'Craigton' group vandaag opnieuw in volle glorie!
Zo ziet de pot er uit waar jou planten ooit hebben ingestaan. Door het koudere weer zijn nog niet alle bloemknoppen opengegaan.

Van 'group' had ik geen weet, ik ken alleen Craigton clumper en Craigton clanger ??  Of kunnen ze die twee niet meer uit elkaar houden en hebben ze'r group van gemaakt ??
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Herman Mylemans op 14 januari 2026, 18:00:50Gentiana angustifolia denkt de sneeuw is weg, hoera het is lente!

Vroeg of laat Herman, het is een super kleurtje !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Adonis 'Beni Nadeshiko' met een tweede bloem ...(de vorige dateert al van vorig jaar  -2(  )

Herman Mylemans

Vandaag met de zon een eerste bloem in de tuin van Adonis amurensis ex 'Hime Shimano', gezaaid in 2020.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 24 januari 2026, 18:02:03Vandaag met de zon een eerste bloem in de tuin van Adonis amurensis ex 'Hime Shimano', gezaaid in 2020.

Knap resultaat Herman !
Hier de start van een eerste echte rotsplant ..Callianthemum anemonoides begint er aan, straks zit hij misschien onder de sneeuw.

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 februari 2026, 09:35:10
Citaat van: Herman Mylemans op 24 januari 2026, 18:02:03Vandaag met de zon een eerste bloem in de tuin van Adonis amurensis ex 'Hime Shimano', gezaaid in 2020.

Knap resultaat Herman !
Hier de start van een eerste echte rotsplant ..Callianthemum anemonoides begint er aan, straks zit hij misschien onder de sneeuw.
Kris, dat ziet er veelbelovend uit, al die knopen amai die gaat zijn best doen.

Herman Mylemans

Deze week al een eerste bloem aan Anemone hortensis

Mark Stolk

De Hamamelis krijgt van mij Olympisch goud. Aan de voet staan Helleboris en Cyclaam (zilver en brons)
Met vriendelijke groet

Herman Mylemans

Ja Mark, de toverhazelaars doen het dit jaar goed.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 15 februari 2026, 09:51:06Deze week al een eerste bloem aan Anemone hortensis

Die is vroeg Herman ! Hier een klein beetje blad te bespeuren ...Ik vind dit nog altijd een heel mooi soortje ...In Kreta zag ik ooit deze mooie zacht roze vorm in bloei .

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Mark Stolk op 16 februari 2026, 14:21:05De Hamamelis krijgt van mij Olympisch goud. Aan de voet staan Helleboris en Cyclaam (zilver en brons)

Ja snap ik Mark  ((14

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 februari 2026, 09:35:10Knap resultaat Herman !
Citaat van: Herman Mylemans op 15 februari 2026, 09:39:53Kris, dat ziet er veelbelovend uit, al die knopen amai die gaat zijn best doen.
Interessant ook om te zien hoe deze plant zich heeft ontwikkeld in amper 3 jaar tijd...Niet alle rotsplanten zijn traag groeiend of lastig. Als ze op het juiste plekje staan dan zijn er meestal geen problemen. Hier in volgorde dezelfde plant in 2024 - 2025 - 2026