Galanthus 2026

Gestart door Kris De Raeymaeker, 15 januari 2026, 12:30:52

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Mooie sneeuwklokjes Marc, nu nog wat meer zon! Hier staan er ook nog verschillende in de startblokken.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Galanthus elwesii 'Sweet Alice 'van Valentin Wijnen  is zeker een compacte soort . Voor mij toch wel een aanrader ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Galanthus 'Wifi Kittiwake' & 'Treasure Island' zijn hier 2 buren ...En 2 goeikes . Ik denk dat'Treasure Island' hier veruit de grootste bloemen heeft van de zogenaamde geeltjes...

Kris De Raeymaeker

Galanthus 'Pieces of Eight'
Galanthus plicatus 'Wendy's Gold'
Galanthus 'Melanie Broughton'
Galanthus plicatus 'Trympostor'

Kris De Raeymaeker

Den 'Diggory ' is al zijn laatste kuren bezig ...
En een mooie sneeuwklok met een foute naam ...Galanthus 'Trumps'

Marc Coolens

Kris Wifi kittiwake en Treaser island zien er beeldschoon uit ,toppers.
Ook volmondig eens dat Sweet Alice een goede aanwinst is , vermeerderd goed geeft snel een mooi groepje en een mooie aanblik in de tuin. ((12
Gisteren was hier de zon volop aanwezig en kwam het stuifmeel gemakkelijk los Bij G.Rosemary Burnham .
G. Gracilis heb ik hier nog niet veel gezien. In groep is deze toch toch wel een beetje opvallend door de lange en bleekgroene ovary. Heeft smal en licht getwist blad.

Herman Mylemans

Citaat van: Marc Coolens op  1 februari 2026, 16:30:54Kris Wifi kittiwake en Treaser island zien er beeldschoon uit ,toppers.
Ook volmondig eens dat Sweet Alice een goede aanwinst is , vermeerderd goed geeft snel een mooi groepje en een mooie aanblik in de tuin. ((12
Gisteren was hier de zon volop aanwezig en kwam het stuifmeel gemakkelijk los Bij G.Rosemary Burnham .
G. Gracilis heb ik hier nog niet veel gezien. In groep is deze toch toch wel een beetje opvallend door de lange en bleekgroene ovary. Heeft smal en licht getwist blad.
Inderdaad Marc, G. gracilis is hier weinig te zien. Het is wel een mooie! Botanische sneeuwklokjes zijn hier maar weinig in omloop denk ik. Vorig jaar heb ik Galanthus krasnowii en Galanthus koenenianus gezaaid maar nog geen kieming gezien. Hopelijk dit jaar.

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 februari 2026, 12:40:06Galanthus 'Wifi Kittiwake' & 'Treasure Island' zijn hier 2 buren ...En 2 goeikes . Ik denk dat'Treasure Island' hier veruit de grootste bloemen heeft van de zogenaamde geeltjes...
Kris, Treasure Island is inderdaad prachtig, nu maar hopen dat hij goed voortkweekt.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Marc Coolens op  1 februari 2026, 16:30:54G. Gracilis heb ik hier nog niet veel gezien. In groep is deze toch toch wel een beetje opvallend door de lange en bleekgroene ovary. Heeft smal en licht getwist blad.
Klopt Marc , dus goed dat je deze botanische soort even onder de aandacht brengt ...

Marc Coolens

We duimen Herman dat G. Krasnovii en G.Koenenianus kiemen dit jaar  ((14
Krasnovii heb ik nu in pot met een opkomende bloeistengel, reeds 2 maal verloren. --13
1 maal door late vorst -10°c aan de grond en daarna door te vochtig in pot. Volledig mijn fout, ik had foto's gezien waar deze bloeide in nabijheid van smeltende sneeuw, en dacht die moet vochtig staan.
Ook Koenenianus had ik een niet bloeiend plantje dat na 2 jaar de geest gegeven heeft.
Het zijn blijkbaar moeilijke jongens !!
Maar we geven niet op!!

Wim Boens

Nog wat witte dingen in bloei:

Galanthus 'Funny Justine'
Galanthus 'Lady Beatrix Stanley'
Galanthus nivalis 'Forest Muse'
Galanthus plicatus 'Diggory'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

En deze:

Galanthus plicatus 'Golden Fleece'
Galanthus 'Trumpolute'
Galanthus 'Wasp'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Herman Mylemans

Citaat van: Wim Boens op  4 februari 2026, 17:06:20En deze:

Galanthus plicatus 'Golden Fleece'
Galanthus 'Trumpolute'
Galanthus 'Wasp'
Wim, Golden Fleece ziet er prachtig uit!

Marc Coolens

Ja Wim en Herman GOLD  is hot  :)  mooie foto's.

Herman Mylemans

Nog wat sneeuwklokjes:

Galanthus plicatus 'E.A. Bowles'

Galanthus plicatus 'Trymposter'

Galanthus 'Spindlestone Surprise'

Galanthus plicatus 'Diggory'