Saxifraga 2026

Gestart door Kris De Raeymaeker, 23 januari 2026, 10:16:22

Vorige topic - Volgende topic

Jan Fouquaert

De 'f'.

'Feuerkopf' in de goot en in tufa.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

1/ 'Foxtrot', dat is die plant met enkel knoppen, die op de voorgrond is 'Witness'. 'Foxtrot' is een late bloeier.
2/ Van 'Frank Sinatra' had ik vroeger een hele grote goed bloeiende plant, maar die is ter ziele gegaan, dit kleine plantje moet nog veel aandikken.
3/ Typisch dit seizoen, 'Franzii' met een paar bloemstengels en de rest van de knoppen blijft zitten.

Jan Fouquaert

'h'
1/ 'Halo', ja hallo, van deze moet ik er nog meer zetten.
2/ 'Harley'
3/ 'Hindhead Seedling' een jong plantje in goot 2.
4/ 'Humoreska' in tufblok.

Jan Fouquaert

1/ De 'i' zal rap gedaan zijn : 'Irene Bacci'
2/ 'Jan Kaspar', een jong plantje in tufblok bloeit wel, de moederplant in een trog totaal niet ...
3/ 'Jan Neruda' bloeit wel elk jaar, dit jaar net iets minder.
4/ 'Jan Preisler'

Jan Fouquaert

1/ 'John Byam Grounds' in de goot
2/ idem
3/ 'Johann Wolfgang Goethe' was een van de eerste bloeiers, nu zijn er weer wat bloemen op dezelfde plant gekomen, een paar weken later dus.
4/ JWG in een potje

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Jan Fouquaert op 23 maart 2026, 21:44:16Ik heb extra Amberinekes staan als je wil.

Ik wil er wel graag eentje Jan , als je er genoeg van staan hebt ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Jan Fouquaert op 23 maart 2026, 22:18:533/ 'Johann Wolfgang Goethe' was een van de eerste bloeiers, nu zijn er weer wat bloemen op dezelfde plant
Is voor mij één van de mooisten ook Jan ! Groeit wel traag aan hier , maar dat deert me niet ...

Kris De Raeymaeker

Kom je met 1 alfabet toe Jan ...zoveel bijoekes ...

Kris De Raeymaeker

Degene met de witte bloempjes is Saxifraga tombeanensis ...die kweek ik niet zozeer voor de bloemen maar wel voor de mooie rozetjes ....
Nog een overzicht van een recent nieuw gedeelte tufsteen rotstuin wat onder andere  ook is aangelegd voor de Saxifraga's omdat het hier in de zomer toch wat minder warm is ...

Rudi Berthels

Mooie collectie Jan, proficiat

Luc Gilgemyn

Citaat van: Jan Fouquaert op 23 maart 2026, 21:44:16
Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 maart 2026, 17:12:17
Citaat van: Jan Fouquaert op 21 maart 2026, 10:02:061/ 'Allendale Jinn' in knop, leek toen veelbelovend, al weet je nooit. Hier samen met 'Dronfield Manor'
2/ Hier 'Allendale Jinn' praktisch helemaal open in mijn goot.
3/ 'Allendale Tommy' samen met 'Baucis' (die gele) in tufablok.
4/ 'Amberine'

Amberine is bij mij al altijd een favoriet geweest Jan, ooit ook eens geprobeerd maar zonder succes...  --13

Je serie is bijzonder indrukwekkend... en je bent nog maar aan de 4e letter !  Ne mens wordt er helemaal stil van!  ((14  ((14
Ik heb extra Amberinekes staan als je wil.

((3  ((4  ((4  ((4 Heel graag meester Saxifraga, dat moeten we dan maar eens regelen !  _08
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Jan Fouquaert op 23 maart 2026, 22:14:501/ De 'i' zal rap gedaan zijn : 'Irene Bacci'
2/ 'Jan Kaspar', een jong plantje in tufblok bloeit wel, de moederplant in een trog totaal niet ...
3/ 'Jan Neruda' bloeit wel elk jaar, dit jaar net iets minder.
4/ 'Jan Preisler'

Op die Irene zou een mens zo verliefd worden Jan, niet zeggen aan mijn vrouw hé !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Merci voor de complimenten gasten, 't is een tijdje geleden, maar nu doe ik voort met mijn bescheiden alfabet.

Jan Fouquaert

De 'k'.
 1/ 'Kbely' is meestal een goede bloeier, ook dit jaar, terwijl andere nauwelijks bloeien, hier zat het weer weer niet mee, dit seizoen.
2/ 'Klondike' had ik al getooid, maar hij hoort zeker bij de grote K !
3/ Van 'Krivoklat' had ik vroeger een goed bloeiende plant in mijn oude crevice, maar nu te oud, de youngsters zullen moeten overnemen.

Jan Fouquaert

Alles 'Kvilda'. Ik heb daar veel planten van staan, meestal hele grote. Wel die grote bloeien niet goed dit jaar, dat zie je op de derde foto. De tweede foto is van een plant in marmer met zonneschade, de plant komt er traag weer door.