Oxalis

Gestart door Jozef Lemmens, 7 april 2011, 22:13:01

Vorige topic - Volgende topic

Johan Keulemans

CiteerIk ken dat gevoel, Johan, het nadeel van de werkende mens is dat. 

Ja Frankie, zo is het leven he. We zullen ons maar gelukkig prijzen dat we nog werk hebben  ;)

Een andere optie is om nachtwerk te zoeken natuurlijk  ::)
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Vivianne Van Steenbrugghe

Beste rotsplantliefhebbers.Ik heb nog niet zoveel op het forum berichten gepost ,maar daar wil ik graag verandering in brengen en zie mijn bijdrage van mijn Oxalis Versicolor die al in november gebloeid heeft. Wel in mijn serre hoor!

Gr.Vivianne

Luc Gilgemyn

Een verstandige beslissing Vivianne !  ((3
Zo'n mooie planten mogen zeker gezien worden !  Bedankt voor het posten !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Vivianne Van Steenbrugghe op  9 januari 2012, 17:18:48
Beste rotsplantliefhebbers.Ik heb nog niet zoveel op het forum berichten gepost ,maar daar wil ik graag verandering in brengen en zie mijn bijdrage van mijn Oxalis Versicolor die al in november gebloeid heeft. Wel in mijn serre hoor!Gr.Vivianne

Een "entree" die kan tellen Vivianne ! Mooi "potteke" Oxalis . Is het een verwarmde serre waarin deze beauty staat ? En waarschijnlijk staan daar nog andere schoonheden in ? 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Natuurlijk zijn dat mooie knolletjes en in mijn serre staan er nog wat !Er kan elektrisch verwarmd worden ,maar ik heb dit nog niet veel gedaan deze winter !NOG NIET NODIG GEWEEST hé!

Vivianne :)

Nog een Oxalis die op dit moment bloeit!
Oxalis obtusa!

Hans Mol

Viviane. Dit is ook een mooi exemplaar. Groeit deze soort altijd in een bolvorm? Ik ben deze nog niet eerder tegengekomen.
Ook de kleur is bijzonder.
((12
NRV-lid

Deze Oxalis heb ik nog maar een paar jaar en ik heb die vorig jaar opgepot zodat ik hem niet kwijt zou raken in de winter want ik wist niet of hij winterhard was of niet en hij is dan in mijn serre beginnen groeien in bolvorm en is nu aan het bloeien!

Luc Gilgemyn

Je hebt gelijk gehad Vivianne - ik heb hem in het verleden een paar keer buiten in de tuin geprobeerd en in een zachte winter lukte het wel om hem over te houden, maar na strenge vorst legde deze Zuid-Afrikaan telkens het loodje...  --13
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

En Oxalis stipulata genoot deze namiddag ook van het zonnetje.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Ger van den Beuken

Vandaag gefotografeerd de volgende Oxalis soorten.

Ger van den Beuken

De volgende 4.

Frankie Wulleman

Kijk eens wat een prachtplaatjes.  ((14
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

De volgende 4.

Ger van den Beuken

En de laatste 3.