Saxifraga 2012

Gestart door Frankie Wulleman, 4 januari 2012, 13:26:32

Vorige topic - Volgende topic

Bart Moerland

Hebben jullie op Zaterdagavond 22.00 uur nou echt niets beters te doen dan te kwaken over die vervelende Saxifraga's!? :P
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Frankie Wulleman

We doen niets liever dan zeveren over die planten, Bart.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Citaat van: Frankie Wulleman op 17 maart 2012, 21:00:37
Citaat van: Jan Fouquaert op 17 maart 2012, 12:13:29
En het 'verpreidingsgebied' van een paar Saxen, nogal opvallend, tussen, door de late strenge kale vorst, dode en dood-uitziende planten. Vooral Erinus alpinus, waar mijn rotstuin redelijk vol van stond, zijn nu bruine, dode plantjes, maar ik heb er nog genoeg levende over. ::)

Had die afsluiting er niet op gestaan, je waande je zo in de Alpen, Jan. Wat een fenomenale rotstuin heb je. Wat is het hoogste punt van uw rotstuin?
Het valt moeilijk te meten, Frankie, maar ik schat zo een viertal meter. Ik heb twee hoogste toppen, allebei ongeveer even hoog. Als ik op het hoogste punt ga staan dan kan ik ver kijken. En ik loop soms met mijn hond de 100 meter rond de rotstuin, maar dat wist je al.
Mijn artikel over die rotstuin is trouwens al bijna klaar. Klaar ? ;D
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Ger van den Beuken

Zoals beloofd enkele Saxen.

Ger van den Beuken

De volgende 4.

Ger van den Beuken

En de laatse 2 voor vandaag.

Theo Stronks

Prachtige Saxen Ger,vooral die Coolock Kate springt er uit het lijkt wel alsof die lichtgevend is. ;)

Theo Stronks

Een Sax, die zich ook mag laten zien is de Saxifraga "allendale Bonny" = aretioides x georgei.

Gert Hoek

Ik heb er ook nog een paar:
oppositifolia 'Theoden'
oppositifolia 'Wetterhorn'
oppositifolia 'Col du Pourtalet clon 3'
allemaal in een veenachtig substraat in de volle zon

Gert Hoek

een nog een paar;
'Lismore Mist'
'Sly Coventry'
'Lusanna'

Gert Hoek

en nog meer:
'Myra'
x dinninaris
'Dr. Watson'

Gert Hoek

en de laatste Saxen voor vandaag:
'Your Smile'
'Allendale Host'
x thapaensis

Luc Gilgemyn

Dit topic wordt na die waterval aan Saxjes stilaan zowat het meest omvattende "naslagwerk" voor saxifraga's op het Wereldwijde web !  -6(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bart Moerland

Net 200 saxen op de plaat gezet..........................................zien? :o
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Johan Keulemans

Toch niet op de kookplaat?  --6
Natuurlijk willen wij dat zien. ;D  ((14
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)