Pleiones

Gestart door Kris De Raeymaeker, 12 februari 2010, 23:13:54

Vorige topic - Volgende topic

Johan Keulemans

Pleione aurita staat hier al enkele dagen in bloei.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Lida Lourens

Erg mooi.
Weer eens een ander model dan al de voorgaande.
Inspirerend.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Johan Keulemans

Pleione x barbarae opende vandaag zijn bloem. Hoop dat de naam juist is.  ))2
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

Lida Lourens

Ook mooi.
Mooi getekende lip.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Johan Keulemans

Dank voor de complimenten Lida

Luc Gilgemyn

Citaat van: Johan Keulemans op  7 april 2012, 19:54:28
Pleione x barbarae opende vandaag zijn bloem. Hoop dat de naam juist is.  ))2

Hij klopt als een pijnlijk hoofd Johan !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Nova de Jong

Citaat van: Johan Keulemans op  7 april 2012, 19:51:23

Eén van de mooiste Pleione's, deze werden gisteren samen met andere botanische soorten en hybriden aangeboden op Orchilim.
Ik ben daar gisteren geweest in het prachtige Landcommanderij van Alden Biesen en kwam thuis met als buit verschillende orchideeën, waaronder Pleione yunnanensis, Kenya ‘Bald Eagle’ en Caroli ‘Cape Robin’. Stond nog te twijfelen over Eastfiel ‘Purple Emperor’, maar ik had mijn budget allang overschreden  ;D

De Pleione’s zijn in 100% spaghnum opgepot, heeft iemand hier op het forum ervaring met deze kweekmethode???
orchids are like accessories, a woman can never have enough...

Luc Gilgemyn

Citaat van: Khadija de Jong op  8 april 2012, 12:22:42
Citaat van: Johan Keulemans op  7 april 2012, 19:51:23

Eén van de mooiste Pleione's, deze werden gisteren samen met andere botanische soorten en hybriden aangeboden op Orchilim.
Ik ben daar gisteren geweest in het prachtige Landcommanderij van Alden Biesen en kwam thuis met als buit verschillende orchideeën, waaronder Pleione yunnanensis, Kenya ‘Bald Eagle’ en Caroli ‘Cape Robin’. Stond nog te twijfelen over Eastfiel ‘Purple Emperor’, maar ik had mijn budget allang overschreden  ;D

De Pleione’s zijn in 100% spaghnum opgepot, heeft iemand hier op het forum ervaring met deze kweekmethode???

Budgetten zijn niet gemaakt voor Pleione liefhebbers, Khadija...  --11
100 % spaghnum heb ik ooit enkel gebruikt voor Forrestii -  het was niet echt een succes...  ))8  Je moet heel goed de water huishouding in het oog houden - als het té nat wordt droogt het moeilijk terug op, maar het staat ook snel te droog als je het een paar dagen uit het oog verliest. )--1

Nova de Jong

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 april 2012, 12:29:52
Budgetten zijn niet gemaakt voor Pleione liefhebbers, Khadija...  --11
100 % spaghnum heb ik ooit enkel gebruikt voor Forrestii -  het was niet echt een succes...  ))8  Je moet heel goed de water huishouding in het oog houden - als het té nat wordt droogt het moeilijk terug op, maar het staat ook snel te droog als je het een paar dagen uit het oog verliest. )--1

Je hebt gelijk Luc, budgetten zijn voor geen enkel plantenliefhebber gemaakt --3

Ik heb de Pleione's maar verpot, daarbij is helaas één van de wortels van zowel Kenya als Caroli afgebroken  :-[ :-[ :-[
Was nog wel zo voorzichtig... Ik ga er maar van uit dat de andere wortels het verlies opvangen  ((--11
orchids are like accessories, a woman can never have enough...

Luc Gilgemyn

Ik hoop voor jou dat het goed afloopt Khadija, ik ga er van uit van wel !  ((14

Inmiddels heb ik hier eens een paar potten in hun geheel gefotografeerd - het is en blijft een opgave om de Pleiones in een grote pot min of meer dezelfde richting te laten uitkijken om het geheel een mooie aanblik te geven.  De ene keer lukt dit al beter dan de andere...  --7

1) Pleione Ueli Wackernagel

2) Pleione shantung "Ducat" - die feller geel is dan de foto toont !

Johan Keulemans

CiteerHij klopt als een pijnlijk hoofd Johan ! 

Een pijnlijk hoofd Luc? Toch geen kater?

CiteerPleione aurita staat hier al enkele dagen in bloei.

Eén van de mooiste Pleione's,

Is inderdaad een heel mooie verschijning Khadija.
Mag zich volop uitbreiden van mij.

Luc Gilgemyn

Nog enkele Pleiones in bloei !

1-2 : Pleione Deriba

3-4 : Pleione Leda - één van de klonen uit mijn collectie - de andere vormen laten het dit jaar afweten..  :(

Luc Gilgemyn

.... en nog 2 :

1-2 : Pleione whakari

3-4 : Pleione Zeus Weinstein

Frankie Wulleman

Ik zag die 'Zeus Weinstein' al eens op de site van Edrom en daar zag hij er veel spectaculairder uit, ik bedoel meer flashy, een soort fel oranje/abrikoos. Waarschijnlijk een foto die wat bijgewerkt was, zeker?

Dit is P. 'Asama'. Die ken je ook wel, hé Luc.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Hier is asama nog een paar dagen van de bloei af Frankie.

Van Zeus Weinstein zijn er wel degelijk meer "flashy" klonen op de markt - de variaties binnen één grex (kruising) zijn soms heel indrukwekkend !
Photoshop kan natuurlijk ook helpen om ze voor een verkoper "op te fleuren".
Die van mij heeft wel meer geel dan de foto opvangt - dat gebeurt wel meer bij mijn foto's als de belichting blijkbaar niet optimaal is...  :(  nog eens proberen...  ;)