Androsace

Gestart door Ger van den Beuken, 19 februari 2011, 20:35:50

Vorige topic - Volgende topic

Jan Fouquaert

Ziet er een gezonde Androsace alpina uit, Luc. Nu we toch over zuren en basen bezig zijn, staat die A. alpina in een zuur of eerder neutraal medium ?
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 april 2012, 17:47:47
Wat zijn Androsaces toch een prachtig geslacht !!  ((10

Ik heb er ook nog een paar :

1) Androsace alpina "veegt zijn botten" aan het slechte weer en gaat door met bloeien !  ;D

2) Androsace muscoidea "Schacht's Form" liet ik al tot vervelens (? ))2) toe zien, maar ik kan het niet laten - nu werd mijn aandacht getrokken door de kleurverschillen in de hartjes van de bloemen - die veranderen dagelijks !

3) Androsace villosa arachnoides - produceert slechts 1 (één) bloem(en) - maar ik ben blij dat hij de winter heeft overleefd !  ;)

Ik heb het ook wel voor die mooie A. muscoidea, Luc.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Peter Rijntjes

Mag ik hier nog een compositie Androsace aan toevoegen??

Androsace sericea, Androsace sempervivoides en Androsace lehmanniana bij elkaar

Luc Gilgemyn

Een mooi trio Peter !

Citaat van: Jan Fouquaert op 24 april 2012, 19:39:31
Ziet er een gezonde Androsace alpina uit, Luc. Nu we toch over zuren en basen bezig zijn, staat die A. alpina in een zuur of eerder neutraal medium ?

Hij staat vrij neutraal Jan, maar wel met gigantisch veel steenslag door de tuingrond vermengd - als ik me goed herinner heb ik ook een weinig gecomposteerde schors er doorheen gemengd om het geheel net een beetje zuurder te maken.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Jozef Lemmens

Een oude en een nieuwe in cultuur.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Peter Rijntjes

Eduard Troch

Weeral knappe foto's, van mooie planten Jef !
Is de bloemkleur van Androsace studiosorum 'Chumbyi' de diepste kleur die er is bij Androsaces ?
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen

Gert Hoek

Jan Fouquaert

Jozef, de Androsace-man waar de Androsace's blij zijn en dat tonen door mooi te wezen.  :)

Ik heb hier een simpel, maar mooi plantje, meegebracht van Harlow :

Androsace minor met mini bloempjes :

www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jozef Lemmens

Citaat van: Eduard Troch op 24 april 2012, 22:54:16
Is de bloemkleur van Androsace studiosorum 'Chumbyi' de diepste kleur die er is bij Androsaces ?

Ward, er zijn wel meerdere met zo'n kleur. A. bulleyana (een 2-jarige) heeft vermoedelijk de meest felle kleur.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Jozef Lemmens

Bella Lui is een plaatsje in Zwitserland. De robusta werd in 1973 door George Smith verzameld in de Hidden Valley. En dit ligt ergens in Nepal op een hoogte van +/- 5000 meter.

Pim Hols

Citaat van: Jozef Lemmens op 24 april 2012, 22:50:10
Een oude en een nieuwe in cultuur.
Prachtige opname ook Jef!
Heemskerk, Noord-Holland

Pim Hols

Citaat van: Jozef Lemmens op 25 april 2012, 23:15:21
Bella Lui is een plaatsje in Zwitserland. De robusta werd in 1973 door George Smith verzameld in de Hidden Valley. En dit ligt ergens in Nepal op een hoogte van +/- 5000 meter.
'Overleven' deze Andro's in de rotstuin, zonder bescherming Jef?
Heemskerk, Noord-Holland

Eduard Troch

Citaat van: Jozef Lemmens op 25 april 2012, 23:06:10
Citaat van: Eduard Troch op 24 april 2012, 22:54:16

Ward, er zijn wel meerdere met zo'n kleur. A. bulleyana (een 2-jarige) heeft vermoedelijk de meest felle kleur.
Heb die nog noot aangeboden gezien Jef ?! Moeilijk verkrijgbaar hier als plant ?
Hingene, prov. Antwerpen (B)