Bloei mei - juni 2012

Gestart door Luc Gilgemyn, 1 mei 2012, 08:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Verweij

Citaat van: Peter Rijntjes op 31 mei 2012, 17:03:31
Beste Gerard,

het is beslist een Asperula soortje. Misschien weet jij nu wel welke? Vemoedelijk Daphneola

vr.gr. Peter

))4

Dank je. Ik zoek het verder uit, heb nu een aanknopingspuntje.

Gerrit Eijkelenboom

Hoort hier eigenlijk niet thuis, want geen rotsplant, maar waar dan? Een niet winterharde, niet vaste plant. Je moet er ongelooflijk je best voor doen. Het gaat hier om Geranium maderense Maar je hebt hem en je wilt hem nooit meer verliezen.

Wim Boens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 31 mei 2012, 18:25:13
Hoort hier eigenlijk niet thuis, want geen rotsplant, maar waar dan? Een niet winterharde, niet vaste plant. Je moet er ongelooflijk je best voor doen. Het gaat hier om Geranium maderense Maar je hebt hem en je wilt hem nooit meer verliezen.

((14 ((14

Super, Gerrit, ik heb deze hier een jaar of drie op rij in bloei gehad (ik had drie jaar op rij zaad gezaaid, en dan moest je telkens twee-drie jaar wachten vooraleer ze bloeiden, waarna ze de geest gaven), tot ik hen op een winter verloor....voor mij de meest tot de verbeelding sprekende Geranium!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Cor van Kapel

Iemand wel eens gehoord van Phyteuma sieberi ))4, ik tot vandaag nog niet in ieder geval ))8.
Nieuwsgierig geworden ::), hij is "Plant vd maand" op de NRV-website, zie hier http://www.rotsplantenvereniging.net/plant_vd_mnd.html. Alweer een schitterende bijdrage van Luuk Vermeer ((14 ((14.

Herman Mylemans

Een waterval kun je ook simuleren met bloemen! Gypsophylla pretensis op de zijwand in de put.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Gerrit Eijkelenboom

Penstemon hirsutus var pygmea heeft zich in een hoekje tussen de stenen gevleid. Ook hier weer: Zaad bij de NRV besteld van een Penstemon procerus var formosus, maar uiteindelijk de gewone hirsuta gekregen. Dan kan het toch niet anders, dan dat er opzet in het spel is. Ik hoop dat de 'dader' dit leest en zich schaamt.

Jan Fouquaert

Hallo Gerrit,

Ik moet zeggen dat mijn Penstemon hirsutus var pygmaeus er wat compacter uitziet en zeker minder hoog.
Zie foto. ))4
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

1/ Aethionema grandiflora doet zijn naam volledig eer aan. Geweldige bloei, lange bloei, mooie bloei, met andere woorden grootse bloei. 8)
    Beslist een van mijn favoriete rotsplanten.
2/ Helianthemum produceert leuke bloemen, maar wordt meestal te groot voor de meesten onder ons. Laat maar groeien en bloeien, zou ik zeggen.
    Hier Helianthemum 'Ben Hope'
3/ Nog eentje : Helianthemum 'Golden Queen' :)

Danny Bonnez

Nog een akelei in bloei , eentje met grote bloemen : Aquilegia 'Crimson's Star'
Ieper , West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Jan Fouquaert op 31 mei 2012, 21:24:13
Hallo Gerrit,

Ik moet zeggen dat mijn Penstemon hirsutus var pygmaeus er wat compacter uitziet en zeker minder hoog.
Zie foto. ))4

Ik post hem nog een keer in een andere resolutie en bijgesneden. Ik was over de vorige foto niet tevreden.
Ja Jan, ik heb zitten googelen omdat ik een andere plant verwachtte. En de opkweek was zo makkelijk. Dan kom je al gauw uit bij hirsutus. Als jij een andere naam weet, graag.

Jan Fouquaert

Ik zou het niet weten, Gerrit. Ik ben niet zo thuis in Penstemons.
Ik denk wel dat de jouwe toch niet de var. pygmaeus is.

En mooie waterval, Herman. :D

Wim Boens

ONKRUID :o Of toch niet....ik vind de bloem van Taraxacum pseudoroseum heel mooi!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Bert Stegeman

((14 Frankie
Hier in mijn tuin al even in bloei maar door drukte bij werk even geen tijd om ze te posten.
Maar zoals ze altijd zeggen beter laat dan nooit.
Dus bij deze
Foto 1 aster Alpinus Gaat al even mee in de tuin voor het laatst op zijn oude vertrouwde plekje.
Komend najaar een nieuw plekje in een nieuwe tuin.

Foto 2 Delphinium Grandiflorum .
          Altijd een mooi blauwe kleur in de tuin naast het vele geel in de tuin.Wat meestal toeval is .
          Ook deze gaat verhuizen naar zijn nieuwe stek
Foto 3+ 4 Phyteuma SP
               waarvan 1 Phyteuma zich zelf heeft uitgezaaid tussen mijn tuintegels en de schuurmuur.

Peter Rijntjes

Hallo Gerrit,

Zie foto. ))4

Ik post hem nog een keer in een andere resolutie en bijgesneden. Ik was over de vorige foto niet tevreden.
Ja Jan, ik heb zitten googelen omdat ik een andere plant verwachtte. En de opkweek was zo makkelijk. Dan kom je al gauw uit bij hirsutus. Als jij een andere naam weet, graag.

Hoi Gerrit,

ik ben bang dat je gelijk hebt. Penstemon hirsutus, overigens niets mis mee.

vriendelijke groet, Peter