Cactussen en Succulenten show in Reet op 10-11 en 12 augustus 2012 !

Gestart door Luc Gilgemyn, 22 juni 2012, 09:37:33

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Veel rotsplantenliefhebbers hebben ook "vertakkingen" met de cactuswereld.... op die manier kregen wij bijgaand bericht door over de Cactussen en succulentenshow in Reet op 10-11 en 12.08.2012.  Allen daarheen !!!  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny De Raeymaeker

Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Al zeg ik het zelf , ik stond nog mee aan de wieg van dit initiatief ... Klein begonnen in de tuin van onze toenmalige voorzitter (die ons veel te vroeg is ontvallen)is deze show ondertussen uitgegroeid tot een vaste waarde op de lichtfeesten . Ik weet wat het is , een ganse week opbouwen en planten sjouwen om het showgedeelte aan te leggen. Vroeger jaren was dat echt sleuren met heel grote planten die door enkele "mastergrowers" ter beschikking werden gesteld. Maar die allergrote planten zijn steeds minder beschikbaar omdat die oude en bijzondere verzamelingen steeds minder bestaan ..Toch is het nog steeds de moeite om deze show te bezoeken .Leden showen er enkele van hun heel bijzondere planten . Er kunnen ook wat rariteiten worden aangekocht , je kan er gezellig een "cactusjenevertje" drinken etc....
Ook al zit ik dan niet meer in het bestuur van deze vereniging (heb ik overigens wel 23 jaar gedaan )toch krijgt  deze club nog steeds mijn sympathie mee en moeten zulke activiteiten worden ondersteund door ons plantenliefhebbers. Ik ben overigens ook nog steeds lid van cactusweelde Antwerpen en dus kan je mij er wel tegenkomen dit weekend.Het hele gebeuren is op zijn mooist als 's avonds de straatbelichting wordt afgezet en alleen al  de tuintjes in de wijk worden verlicht. Iedere tuineigenaar zorgt voor een eigen sfeerverlichting en er zijn best enkele mooie tuintjes bij met vijvertjes/rotspartijen /watervalletjes . De jury kiest er elk jaar de mooiste uit.Er zijn ook een aantal terrasjes met streekbiertjes,een marktje (Montmartre),enkele optredens en zo veel meer. Misschien loop ik wel iemand van jullie tegen het lijf want het is echt de moeite om er eens op uit te trekken. Drinken we misschien samen een cactusjenevertje .Cheers .  
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny De Raeymaeker

Kris,

Ik heb aan deze mooie lovende woorden niets meer toe te voegen.
Bedankt voor het promoten van onze show.
Aan alle andere VRVers zou ik zeggen, kom inderdaad gerust eens een kijkje nemen
want zowel onze show als heel het evenement is inderdaad meer dan de moeite waard.
Jullie zijn dan allen ook van harte welkom !
De cactusjenever staat alvast goed koud !!!
Misschien zie ik wel iemand van jullie het komend weekend.

Danny

Danny De Raeymaeker

Beste VRVers,

Blijkbaar liggen cactussen en vetplanten toch niet zo goed in de markt bij jullie.
Ik heb helaas slechts één persoon van de VRV gezien op onze show gedurende heel dat weekend,
nl. mijn broer Kris die gelukkig nog steeds een band heeft met onze club en die ook nog steeds lid is.
Kris alvast bedankt voor je bezoek ook al was het min of meer een blitsbezoek.
En ik die dacht dat verenigingen elkaar moeten steunen.
Ik moet toegeven dat ik toch wel een beetje ontgoocheld ben.
Moet ik de komende activiteiten van de VRV nu ook wegblijven ???

Danny

Lily-Anne Vereecken

Hallo Danny,
Een mens moet zijn tijd en zijn  aandacht wat verdelen hè ! Ik begrijp dat je ontgoocheld was , dat er maar 1 persoon van de vereniging was, maar hoop dat er toch voldoende andere mensen op bezoek kwamen .
Was je rotstuin ook te bezichtigen ? Anders is dat wel eens te organiseren voor een volgende keer.
Groetjes
Lily- Anne

Danny De Raeymaeker

Lily-Anne,

Alvast bedankt voor je reactie.
Toch even ter verduidelijking, het gaat hier om een show die wij op een bepaalde locatie opbouwen,
dus mijn eigen tuin (rots)tuin heeft hiermee helemaal niets te zien.
Trouwens mijn tuin is momenteel één puinhoop en moet dringend weer eens in orde gebracht worden.

Danny

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny De Raeymaeker op 23 augustus 2012, 00:35:56
Beste VRVers,

Blijkbaar liggen cactussen en vetplanten toch niet zo goed in de markt bij jullie.
Ik heb helaas slechts één persoon van de VRV gezien op onze show gedurende heel dat weekend,
nl. mijn broer Kris die gelukkig nog steeds een band heeft met onze club en die ook nog steeds lid is.

Danny

Ik kan mij wel inbeelden dat je teleurgesteld bent, Danny. Zoiets is inderdaad niet erg leuk.
Ikzelf ben helemaal geen cactusman en jouw streek ligt net iets buiten de omgeving waar ik snel even binnenwip. Bovendien is mijn tijd helemaal versnipperd in werk-gezin-rotstuin-bestuurstaken zodat er weinig ruimte voor iets anders overblijft.

Misschien zijn er binnen de VRV dan toch niet zoveel cactusfanaten zoals Luc wel dacht. In dat geval kan je niemand iets kwalijk nemen, Danny. No hard feelings???
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Matthias Fouquaert

Er zijn er wel hoor.  ;)

Maar ik kon jammer genoeg niet op 3 plaatsen tegelijk zijn. ))2

Ik moest dus helaas een keuze maken. ???

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 25 augustus 2012, 00:56:45
Citaat van: Danny De Raeymaeker op 23 augustus 2012, 00:35:56
Beste VRVers,

Danny

Ik kan mij wel inbeelden dat je teleurgesteld bent, Danny. Zoiets is inderdaad niet erg leuk.
Ikzelf ben helemaal geen cactusman en jouw streek ligt net iets buiten de omgeving waar ik snel even binnenwip. Bovendien is mijn tijd helemaal versnipperd in werk-gezin-rotstuin-bestuurstaken zodat er weinig ruimte voor iets anders overblijft.

Misschien zijn er binnen de VRV dan toch niet zoveel cactusfanaten zoals Luc wel dacht. In dat geval kan je niemand iets kwalijk nemen, Danny. No hard feelings???

Frankie,

Geloof me, maar ik moet me ook meermaals in meerdere stukken kappen.
Ik heb ook tal van drukke bezigheden en kan dus ook niet overal tegelijkertijd aanwezig zijn.
Toch bedankt voor je reactie.
Ik begrijp ook wel dat de plaats van onze show niet direct bij je deur ligt.

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Matthias Fouquaert op 25 augustus 2012, 14:02:33
Er zijn er wel hoor.  ;)

Maar ik kon jammer genoeg niet op 3 plaatsen tegelijk zijn. ))2

Ik moest dus helaas een keuze maken. ???

Matthias,

Toch bedankt voor je interesse en je reactie.

Danny