Crocus 2012

Gestart door Wim Boens, 7 januari 2012, 16:59:20

Vorige topic - Volgende topic

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 november 2012, 22:37:05
Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 november 2012, 22:58:25
En ook deze stond te bloeien in de kas . Had het wel lastig om zijn bloemen open te krijgen met het pokkenweer van vandaag ...
Crocus cartwrightianus

En 2 dagen later ziet hij er zo uit .....

Mooie Crocus alleszins Kris, vooral de tekening (de adering en de lijnen) in het bloemblad.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op  3 november 2012, 21:26:04
Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 november 2012, 21:05:46
Dag Wim ..., heb jij al moabiticus en hermoneus weten aanbieden als plant (bol) ? Als zaad misschien wel maar als bol kwam ik hem nooit eerder tegen ...Maar ik ken misschien niet alle Croci-handelaren ...

Hmmm, van C. hermoneus ben ik zeker dat ik deze al als bol heb aangeboden gezien (maar bij wie?? Zal ik voor moeten zoeken in mijn catalogussen!!) Ik ben er redelijk zeker van dat ik deze ook ooit al op de zaadlijst van "The Crocus Group" heb gezien! I.v.m. C. moabiticus heb je inderdaad gelijk, deze heb ik nog nooit als knol aangeboden gezien(ik geloof dat de natuurlijk groeiplaats van deze soort ook bijna volledig vernietigd is door bewoning) en ook nog niet als zaad.

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 november 2012, 21:09:05
Wat een tere schoonheid Danny ! En een soortje met ook een mooie buitenkant . Werd hier denk ik nog niet zo vaak getoond tenzij Wim (die heeft nog een ongelooflijk straf geheugen ) me seffens gaat tegenspreken ...
Mooie foto's ook , vooral foto 3 & 4 .

Idd, heel prachtig, Danny! Deze is hier nog maar één keer vertoond (denk ik :-X): http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=908.msg33236#msg33236

Bedankt Wim
Maar die op foto 1 van Kees Jan is blijkbaar toch intenser van kleur dan mijne Cambessedesii.

Wim Boens

Citaat van: Danny De Raeymaeker op  3 november 2012, 23:49:14
Citaat van: Wim Boens op  3 november 2012, 21:26:04
Idd, heel prachtig, Danny! Deze is hier nog maar één keer vertoond (denk ik :-X): http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=908.msg33236#msg33236

Bedankt Wim
Maar die op foto 1 van Kees Jan is blijkbaar toch intenser van kleur dan mijne Cambessedesii.

Ja, maar dat is natuurlijk gewoon de natuurlijke variatie! De jouwe is gewoon wat bleker van kleur, maar toch een super plantje!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 november 2012, 20:36:19
Citaat van: Danny Bonnez op  2 november 2012, 21:13:34
Super plaatjes Kris van een sublieme krokus ! Zo te zien doen ze het heel goed in de tuin , ik heb onlangs gelezen dat
ze graag op een koel plaatsje staan ? Hoe staan ze bij jou in de tuin?
Die pallasii is waarschijnlijk nauw verwant aan mathewii ? 

Hey Danny , pallasii zou idd nogal verwant zijn aan mathewii maar anderen zeggen dan weer dat het een (mooie)vorm is van hadriaticus .  :(
Hoe dan ook hij staat erg warm, beschut  en droog (bij een Euonymus alatus die alle vocht uit de grond haalt) .Heb hem in vijvermandjes geplant .

Alhoewel het mooie krokussen zijn en het heel leuk te zien is hoe goed ze het doen in de tuin vind ik het toch jammer dat je geen mathewii gekregen hebt voor je geld . Ik zal volgend jaar proberen mathewii op de kop te tikken en eens
uitproberen in de tuin. Bedankt voor je reactie Kris !  ((14

Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 november 2012, 22:37:05
Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 november 2012, 22:58:25
En ook deze stond te bloeien in de kas . Had het wel lastig om zijn bloemen open te krijgen met het pokkenweer van vandaag ...
Crocus cartwrightianus

En 2 dagen later ziet hij er zo uit .....

Waaaw Kris ! ((6 foto 2 is echt top ! ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Peter Rijntjes

Vandaag in het zonnetje Crocus ligustucus bijna helemaal met open bloemen. Soortje met minder lange stelen bij mij, zodoende minder last van de wind.
Op de tweede foto Crocus ochroleucus waarvan de bloemen zich ook deze week gaan openen.

Peter

Gerard Verweij

Citaat van: Peter Rijntjes op  6 november 2012, 14:24:29
Vandaag in het zonnetje Crocus ligustucus bijna helemaal met open bloemen. Soortje met minder lange stelen bij mij, zodoende minder last van de wind.
Op de tweede foto Crocus ochroleucus waarvan de bloemen zich ook deze week gaan openen.

Peter
Zonnetje?8)

Peter Rijntjes

Citaat van: Gerard Verweij op  7 november 2012, 10:28:44
Citaat van: Peter Rijntjes op  6 november 2012, 14:24:29

Peter
Zonnetje?8)

Achterhoek, hé Gerard!!

8)

Danny De Raeymaeker

Momenteel bloeit in mijn kas Crocus Pulchellus.
Door het donkere weer van de voorbije dagen zijn de foto's helaas niet zo scherp (zeker foto 3)
en zijn de bloemen niet helemaal volledig opengekomen.
Kan iemand misschien dan dat zonnetje van Nederland naar Belgïë sturen ?

Wim Boens

Citaat van: Danny De Raeymaeker op  7 november 2012, 18:37:20
Door het donkere weer van de voorbije dagen zijn de foto's helaas niet zo scherp (zeker foto 3)

Super, Danny! Het ziet er jammer genoeg niet naar uit dat er superveel zon zal komen naar ons Belgenlandje de komende dagen!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Cor van Kapel

Nou Danny, ik weet niet naar welke weerman/vrouw jij gekeken hebt, maar ik heb hier in (zuid)Nederland de laatste twee dagen geen zonnetje gezien. Ben wel enkele malen voor de regen moeten vluchten --10 _09. Vandaag was het droog maar grauw, dus helaas hebben we geen zonnestraaltjes over voor je -7(

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op  7 november 2012, 19:52:53

Super, Danny! Het ziet er jammer genoeg niet naar uit dat er superveel zon zal komen naar ons Belgenlandje de komende dagen!

Dankjewel Wim.
Neen inderdaad niet veel zon de komende dagen.

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Cor van Kapel op  7 november 2012, 20:38:55
Nou Danny, ik weet niet naar welke weerman/vrouw jij gekeken hebt, maar ik heb hier in (zuid)Nederland de laatste twee dagen geen zonnetje gezien. Ben wel enkele malen voor de regen moeten vluchten --10 _09. Vandaag was het droog maar grauw, dus helaas hebben we geen zonnestraaltjes over voor je -7(

Cor,
Was bedoeld op bericht 512 en 518 van Peter Rijntjes die beweerd zon gezien te hebben in Nederland.
De Belgische weervrouw-en man hadden absoluut niet veel zon voorspeld voor de voorbije dagen, evengoed ook nog niet voor de komende dagen.
Voorbije maandag ben ik zelf ook een paar keer moeten gaan vluchten voor hagelbuien !

Luc Gilgemyn

De foto's laten toch duidelijk zien dat het een heel mooie vorm is Danny !!
(Overigens was het hier vanmiddag de hele tijd zonnig !  --9 )
Harelbeke-West-Vlaanderen