Najaarsbijeenkomst VRV op 17 november 2012 in de Plantentuin in GENT

Gestart door Luc Gilgemyn, 8 juli 2012, 12:10:13

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Onnodig te zeggen dat ik er zelf ook heel erg heb van genoten ! De beelden van Cliff waren uiteraard fantastisch . Haast niet te evenaren .Ik ben iemand die zelf ook een beetje een passie heeft voor fotografie ...... Een plant bespreken en in beeld brengen is 1 zaak maar hem zodanig fotograferen alsof hij bijna levensecht voor je staat zodat je hem haast kan aanraken,proeven,ruiken.......dat is een andere zaak .Het gevoel krijgen dat je zelf helemaal opgaat in die bergen en dat landschap ....dat je er midden inzit.... En dat gevoel had ik wel degelijk gisteren . Dus welgemeende felicitaties aan Cliff onze gastspreker .
Maar ook aan John die ons op een bijzonder praktische wijze liet kennis maken met een aspect van onze hobby dat we bij ons allicht nog te weinig kennen en beoefenen . "Minigardens " , ontstaan uit de shows en allicht op weg om een show op zijn eigen te worden ...
Ook nadien nog de kans gehad om beide "gents" en hun ladys beter te leren kennen . Heel toffe mensen   ! Wim , ook nog bedankt om nog even kort onze gids te willen zijn gisterenavond in Gent .
Alweer een toppertje en omdat we zoveel blije gezichten hebben gezien in de zaal zijn ook wij heel tevreden !
En Cliff ,John en de ladys zijn nu in Brugge in het goede gezelschap van Luc en Wim .En ontdekken waarschijnlijk dat het  aan de andere kant van het kanaal al even hard regent als bij hun.
Ook nogmaals de Luc bedanken ! Onze moderator heeft dit nogmaals heel goed geregeld en daar hebben we toch weer allemaal mooi kunnen van meegenieten .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Matthias Fouquaert

Ook van mij dank voor de organisatie en de gastsprekers uit Engeland. ;)
Het kleine boekje van Cliff Booker is al eens vlug doorgenomen.... 8)
De fotografie was zoals Kris al hierboven geschreven heeft gewoonweg super. :P en de Mini-Gardens zijn perfect toepasbaar voor stadstuintjes.
Creativiteit was zeker aanwezig bij de lezing. ((14

Nu nog de plantjes planten van de tombola en die ik gekregen heb. ;)

Kortom het was veel en misschien een beetje gehaast voor alles op tijd te laten verlopen. Maar voldaan... ;D

Luit van Delft

Ook ik wil jullie hartelijk bedanken voor de prachtige dag. We hebben zo genoten van de prachtige fotos en ik wil benadrukken dat het de tocht van in totaal zo'n 425 km. en dus de 2 x twee en een half uur rijden dubbel en dwars waard was.
ook het ontmoeten van een aantal oude bekenden deed ons veel plezier.
Kortom het was GEWELDIG   ((14 ((14 ((14
Luit van Delft, in het bloeiend hart van de Bollenstreek.

Frankie Wulleman

Ik wil onze vorige sprekers niet te kort doen, maar de lezing die we gisteren te verwerken kregen, was één van de spectaculairste die we ooit kregen  in Gent. De manier waarop de Dolomieten in beeld werden gebracht getuigen van grote klasse en perfectionisme. Ik heb dit jaar al uitgebreid mogen genieten van Noord-Italië -toen ik er deze zomer zelf was en gisteren in Gent- maar ik krijg nu al weer zin om direct de koffers te pakken en richting  Noord-Italië af te reizen. De Pordoipas die gisteren enkele keren werd vernoemd staat nog altijd op mijn verlanglijst om eens te bezoeken en de beelden van Cliff hebben dit verlangen alleen maar aangesterkt.
De vele alpines die we te zien kregen in de intrigerende presentatie heb ik nog nooit op een dergelijke manier mogen aanschouwen. Bedankt, Cliff, je bent een krak!

Ook John bedankt, voor de hoogst interessante uiteenzetting voor het maken van dergelijke minilandschappen. Ik ben al ook al geruime tijd bezig met dergelijke werkjes, maar heb nog veel te leren, me dunkt.

Wat de tombola betreft: die was eveneens van hoog niveau. Dit is niet meer normaal. Beter doen dat dit kan haast niet. Met dank aan de gulle schenkers!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Inderdaad, Frankie, het waren fantastische beelden en leuke ideeën die ons voorgeschoteld werden.
De uiteenzetting over de Dolomieten heeft die streek, wat mij betreft, op nr 1 laten zetten voor wat betreft toekomstige bergtochten.

Many thanks to John and Cliff.  ((14
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Luc Gilgemyn

Aan zoveel enthousiasme valt niet veel meer toe te voegen !  -6(

... of misschien toch...  -5(   ... de lof van Cliff en John is al uitgebreid gezongen... en meer dan terecht.
Als bestuur van de VRV kunnen we er echter alleen maar blij mee zijn dat onze inspanningen met een dergelijk grote opkomst werden beloond !  Ook daarvoor  ((4 ...  sommigen hebben heel wat moeite gedaan en kilometers verslonden om er bij te kunnen zijn en dat wordt natuurlijk hard op prijs gesteld !  ((14

Frankie heeft gelijk, het wordt moeilijk om nog beter te doen... maar dat zullen we met zijn allen alvast ook de volgende keren proberen !
((12   ... dat wordt zweten...  --7
Harelbeke-West-Vlaanderen

Cliff Booker

Mr. President, Officers and Committee, our new and much appreciated friends, ladies and gentlemen of the VRV,
On behalf of my wife Sue, fellow presenter John Dower and his wife Clare may I thank the VRV and every single one of you for the warm and generous welcome, for the tremendous hospitality and for the heartwarming reaction to our presentations and images.
The entire visit was made wholly enjoyable and exceptionally pleasant by you all and our special thanks must go to Kris, Luc, Wim and Danny ... we enjoyed your company and humour immensely.
A wonderful visit that we will remember for many, many years.

Jan Fouquaert

Natuurlijk ook een dikke pluim voor het bestuur ..... 8)
Wordt soms vergeten .... :o

Lily-Anne Vereecken

[quote author=Kris De Raeymaeker
 Alleen moeten we erop letten dat het aantal planten wat gereduceerd wordt .Maar dat komt omdat er ook planten onaangekondigd waren bij gezet. Mensen doen dat uiteraard met heeeeeel goede bedoelingen.Niks mis mee en altijd in dank aanvaard maar liefst op voorhand te weten . Dus als iemand plantjes heeft voor de tombola  het liefste van al op voorhand een seintje . We willen het aantal te verloten plantjes eigenlijk graag rond de 50 stuks houden .

Kris, Ik ben zinnens om tegen volgende vergadering mijn steentje bij te dragen en enkele plantjes te schenken . Ik heb al iedere keer erg naar de tombola uitgekeken en al vaak wat mee naar huis mogen nemen en gun dat plezier aan iedereen . Daarom zou ik toch pleiten om niet te veel te beknotten op het aantal plantjes en te proberen, dat degenen die op een bepaald moment nog niets hebben gewonnen met hun lotjes , toch om een plantje mogen komen ( zoals in het verleden al mindstens 1 keer  is gedaan)

@ Lily-Anne ,
ik was ook getuige van  het feit dat je een mooie Sternbergia greuteriana won met de verloting. Proficiat met je nieuwe aanwinst .Houd ons op de hoogte aub hoe hij het er toekomstig gaat van af brengen ...  
[/quote]

Ja ik heb een Sternbergia greuteriana gewonnen en nog 4  andere plantjes ( ik had dan ook veel lotjes gekocht) ik hoop de Sternbergia verder goed op te kunnen kweken en ooit bloem te krijgen want ze zijn nog heel jong.
Ik zal het zeker laten weten
Gr. Lily- Anne

Wim Boens

Ik heb hier helemaal niets meer aan toe te voegen. Behalve dan dat ik persoonlijk alle aanwezigen wil bedanken...dankzij jullie was het een topdag ((13. En natuurlijk ook Cliff en John (met hun respectievelijke echtgenotes) voor het vele werk dat ze in hun prachtige presentaties ((14 gestopt hadden...het was 100% genieten!!

Hierbij nog twee slechte foto's van ons steile auditorium.....met enkele aanwezigen (Let bij de 1e foto vooral op de "geest"igheid van Mr. Gilgemyn en Mr. Fouquaert  ;)  ::))
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Ger van den Beuken

Het was inderdaad genieten geblazen. Werkelijk geweldige opnames van Cliff en vooral de opnamen van de Dolomieten hebben Mariet en mij doen aansporen om dit botanisch paradijs wederom bij herhaling te gaan bezoeken in de toekomst. Het was de totale 400 kilometer naar Gent zeker de moeite waard en voor Theo kwamen er nog meer dan 200 km. bij.
Cliff, wat jou betreft,,,,,,,, hartelijk dank voor de uitnodiging om in de nabije toekomst een speakers-tour te doen in the UK.
Bij goede gezondheid zal ik zeker van dat aanbod gebruik maken en graag tot ziens somewhere in England.

Jan Fouquaert

Hmmm, Wim, dat was omdat mijn aura iets achter was op mijn lichaam, dat al iets lager op de trap was op dat eigenste ogenblik .... :o

Danny De Raeymaeker

Citaat van: Ranunculus op 18 november 2012, 22:06:06
Mr. President, Officers and Committee, our new and much appreciated friends, ladies and gentlemen of the VRV,
On behalf of my wife Sue, fellow presenter John Dower and his wife Clare may I thank the VRV and every single one of you for the warm and generous welcome, for the tremendous hospitality and for the heartwarming reaction to our presentations and images.
The entire visit was made wholly enjoyable and exceptionally pleasant by you all and our special thanks must go to Kris, Luc, Wim and Danny ... we enjoyed your company and humour immensely.
A wonderful visit that we will remember for many, many years.

Hi Cliff,

Hopefully you guys are meanwhile well arrived in England.
It was definitely a great day last Saturday.
A day to keep a long time in our memory, therefore my sincere thanks.
Beautiful images, good comment, ... What does a man even more?
Also thanks to John.
Such meetings are perhaps to be repeated, sometimes not?

Best regards, Danny

Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Harrie de Vries

Ook voor mij is het de betrekkelijk lange reis (Valkenswaard Nederland) zeker waard!!
Erg genoten van de lezingen van Cliff!!
Voor degenen die nog wat willen zien van de Dolomieten; op mijn website www.harriedevries.nl is een foto reportage te vinden van
een reis in eind juni dit jaar.

Bert Stegeman

Prachtige side Harry ((12 ((7 ((7 ((6 ((6
Valkenswaard dat is hier in de buurt (bladel)
veel  forum plezier hier