Zaaien van rotsplanten

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 februari 2010, 19:13:46

Vorige topic - Volgende topic

Luc Scheldeman

Citaat van: Bert Stegeman op  8 december 2012, 23:08:51
zijn Bellevalia en Muscari familie van elkaar?
Prachtige soort de Bellevalia
Het zijn neven
Torhout, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Citaat van: Luc Scheldeman op  6 december 2012, 19:57:57
Vanmiddag vlug een foto gemaakt van hoe de afdekking van de zaaibak gebeurt.
Heel doeltreffend, Luc  ((14

Jean-Pierre Hensen

Het zaaien kan beginnen  ;)
Amerika (alplains) en Tsjechië (pavelka) zijn binnen.  ((12

Jean-Pierre Hensen

Op 29-12-2012 het zaad van alplains gezaaid  :)
Op 03-01-2013 waren van de 3 soorten dudleya's de eerste, zij het
minuscule kleine kiemplantjes (of noem het groene stipjes), al te zien.  ((12

Gert Hoek

Ik heb gisteren de zaden die ik al heb ontvangen gezaaid, en op de etagiaire gezet. De koude bak staat nog helemaal vol, dus dan maar deze oplossing.
Ik zet de zaaipotten altijd in waterplantenbakken, en geef van onderaf water. Er kan niet teveel water in staan omdat op een hoogte van 1 cm gaatjes in de zijkant zijn geboort. De eerste keer wel van bovenaf gebroesd, met plexieglas beschermd tegen hevige regenval. Als er sneeuw komt dan het plexiglas eraf.

Theo Stronks

Je moet zo af en toe zeer vindingrijk zijn Gert.
Heb zelf ook vorige week gezaaid (zaad v/d AGS) ook met plexiglas afgedekt.
Nu maar hopen op gunstige resultaten.

Gert Hoek

Citaat van: Theo Stronks op  9 januari 2013, 19:17:47
Je moet zo af en toe zeer vindingrijk zijn Gert.
Heb zelf ook vorige week gezaaid (zaad v/d AGS) ook met plexiglas afgedekt.
Nu maar hopen op gunstige resultaten.

Ruimte is altijd een dingetje waar ik mee worstel, al veel minder zaden besteld dan voorgaande jaren.
Als het hard gaat vriezen gaat ook hier een vliesdoekje over, dit voor het uitdrogen van de bovenlaag

Bert Stegeman

gert Ik denk eigenlijk weet ik wel zeker dat je niet de enige bent.
Heel veel moois wat ik hier zie wat tuinen betreft kan in mijn tuin (tje) niet.
En wat zaaien beteft ik vind het heel leuk maar ik heb ook daar niet erg veel ruimte voor.
Ik ga zelf tot 3a4 bakken in mijn tuin omdat anders het er niet mooier op word.
de bakken zijn ongeveer 30cm breed 40cm lang ))4

Peter Rijntjes

Zet alles maar bij mij, hoor. Als het ontkiemt geef ik wel een belletje

groet,

Peter ((12

Gert Hoek

Citaat van: Bert Stegeman op 10 januari 2013, 21:39:15
gert Ik denk eigenlijk weet ik wel zeker dat je niet de enige bent.
Heel veel moois wat ik hier zie wat tuinen betreft kan in mijn tuin (tje) niet.
En wat zaaien beteft ik vind het heel leuk maar ik heb ook daar niet erg veel ruimte voor.
Ik ga zelf tot 3a4 bakken in mijn tuin omdat anders het er niet mooier op word.
de bakken zijn ongeveer 30cm breed 40cm lang ))4

We zijn ook allemaal hetzelfde Bert, ik heb mezelf op rantsoen gezet wat betreft het zaaien, ik heb gewoon geen plek om eventuele zaailingen neer te zetten.

Gerard Verweij

Citaat van: Gert Hoek op 11 januari 2013, 13:49:45
Citaat van: Bert Stegeman op 10 januari 2013, 21:39:15
gert Ik denk eigenlijk weet ik wel zeker dat je niet de enige bent.
Heel veel moois wat ik hier zie wat tuinen betreft kan in mijn tuin (tje) niet.
En wat zaaien beteft ik vind het heel leuk maar ik heb ook daar niet erg veel ruimte voor.
Ik ga zelf tot 3a4 bakken in mijn tuin omdat anders het er niet mooier op word.
de bakken zijn ongeveer 30cm breed 40cm lang ))4

We zijn ook allemaal hetzelfde Bert, ik heb mezelf op rantsoen gezet wat betreft het zaaien, ik heb gewoon geen plek om eventuele zaailingen neer te zetten.
Misschien een extra verdieping op de garage? :P

Gert Hoek

Hey Gerard, ik ben bang dat de garage dat niet houdt.
Trouwens ik heb met het spulletje wat ik nu al hebt al meer als voldoende werk, dus ik zie het maar als de bekende handrem   :(

Matthias Fouquaert

Ik ben ook gestart met zaaien en hopelijk heb ik een goede opkomst. ;)

Ik ben eens benieuwd of er een mooie kruising tussen zit. ;D

Luc Scheldeman

Goed initiatief Matthias.
Wat ligt daar bovenop de linkse P. auricula ?
Torhout, West-Vlaanderen

Cor van Kapel

Citaat van: Gert Hoek op 11 januari 2013, 13:49:45
........, ik heb mezelf op rantsoen gezet wat betreft het zaaien, ik heb gewoon geen plek om eventuele zaailingen neer te zetten.
Nou ik zag vandaag je bestellijst voor de zaaddistributie van de NRV voorbij komen .......... ))4. Als je garagedak nu al volstaat moet je volgens mij toch extern ruimte gaan zoeken om al die zaailingen onderdak te verlenen  ;D ;D.